En till hund, ny ras ?

Sv: En till hund, ny ras ?

Aha jag har fastnat för dom röda eller svarta ;)

( Fast idag har jag en; gråta för att jag saknar Rocky, dag :cry: )
 
Sv: En till hund, ny ras ?

du får krama jätten lite extra då...

men du har min tillåtelse att skaffa en black & tan cocker också.
 
Sv: En till hund, ny ras ?

Jag har haft 2 gordon i familjen när jag var yngre. Ingen av dom apporterade. Bägge användes som jakthundar. Den första jagade mycke fågel men apporterade inte, d gjorde en retriver åt henne. Den andra jagade både fågel, rådjur och älg men gick helt klart bäst på fågel. Bägge var tränade för viltspår men hade ibland svårigheter att hålla näsan i backen. Bägge tränades också i lydnad. Den senare hunden tränade och tävlade agility.
Men några allroundhundar vill jag inte påstå att dom är. Gordon är avlade för jakt på fågel och det märks... dom har heller inte samma "will to please" som en retriver, gordon är lite för "virriga" för d;)
 
Sv: En till hund, ny ras ?

Ok, de Gordon som jag träffat på har fungerat bra på lydnadsplanen som sidtränign till jakten, flera uppfödare säger samma sak...
 
Sv: En till hund, ny ras ?

Jag vet några som har Gordon.
Helt underbara hundar.
Och i rätt hem verkar dom vara hur trevliga som helst.
Men tydligen är dom VÄLDIGT krävande som unghundar.
Jag är på tok för lat för en sådan hund.....

:D :rofl: :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hur många rastrådar klara Buke av? 🙄 Vi är en familj på snart fem personer som börjar bli lite sugna på hund, eller i alla fall jag och...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
10 512
Senast: Guldaskig
·
Hundavel & Ras Hej! Jag håller på att bli tokig av beslutsångest och min nuvarande hunds pension kommer allt närmre. Jag vet verkligen inte vad jag...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 767
Senast: Enya
·
Övr. Hund Tänkte att det kunde vara intressant att se hur stor variansen i raser är här inne på Buke genom att varje medlem får lista 1) vilken...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 905
Senast: Sebastian
·
Hundavel & Ras Hej! Jag är ny här på Bukefalos men har följt sidan i några år och då speciellt Hundar. Jag ska köpa hund om nått år och gillar att...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
9 557
Senast: Tate
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp