Bukefalos 28 år!

EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dag 19 av förkylningen...

Ryttarbrevet till söndagens tävling har kommit ut och jag VILL verkligen vara med. :( Vet inte vad mer jag kan göra dock...

Sängläge idag, imorgon skall jag testa att sätta i blindbroddar och på lördag rida för första gången på 1 1/2 vecka. Känns som längre tid sedan sist...
 
Alltså min häst blev friskförklarad från sin jäkla skithälta (som härrör sig från snedbelastningen sedan hagskadan FÖRRA våren som blev droppen efter mina år av dålig ridning :angel:) förra måndagen.

Nu i tisdags, hela 8 dagar efter friskförklaringen lyckades han, i ett försök att härma Bernie tror jag, genom att galoppera på ngt för honom helt nytt (dvs bra) vis bli halt, under en typ 15-20 min lång dressyrträning :cautious: Kära lilla djur :D
 
Alltså min häst blev friskförklarad från sin jäkla skithälta (som härrör sig från snedbelastningen sedan hagskadan FÖRRA våren som blev droppen efter mina år av dålig ridning :angel:) förra måndagen.

Nu i tisdags, hela 8 dagar efter friskförklaringen lyckades han, i ett försök att härma Bernie tror jag, genom att galoppera på ngt för honom helt nytt (dvs bra) vis bli halt, under en typ 15-20 min lång dressyrträning :cautious: Kära lilla djur :D
Corina har lyckats slita ner höger fram och vänster bak så pass att hon behöver kil sula på höger fram.. misstänker att det är att hon nu inte är lika banan formad vid ridning. Hoppas bara att hovarna hinner ikapp igen. Nu är den ena nära nog ankformad och den andra är kort i tån.
Medans bak hovarna består av en sprucken och en som förra skoning en fick en mindre sko pga 2 tappskor och super torr hov som bara föll isönder. Dvs det blir hel renovering på fötterna nu, ena fram får en kil och ala hovarna får en storlek mindre denna perioden så att sprickorna får lite vila. Bara korta ner skoperiden lite extra då hovarna inte förvärras.

När något går bra så ska det alltid komma ngt annat :banghead:
 
Min tävlingsstart ser ut att gå om intet. :( Tillbringat en timme ute i kylan och duggregnet då min tvååring visade koliksymptom.

Han mår bättre, men det hjälpte förstås inte min förkylning. :(
 
@the_connemara Aha, du är också en sån där hästägare som har superflyt! Jag känner en till sån. :angel:
Jag började räkna efter och konstaterade att jag varit anmäld till alla klubbmästerskap sedan 2011 i vår lilla klubb, men har inte ridit ett KM sedan 2009. Alltid har det varit något. Och dagen efter att jag räknat fram detta var Långa Hästen halt. (Veterinär kommer på tisdag.) Men Lilla Hästen lyckades, mot alla odds vara fräsch idag, och vi red ihop 61% i LB:1 (vilket är alldeles väldigt bra för honom och mig). Hoppning blir det dock inte, men ändå; jag lyckades vara med i ett KM! (Rent krasst hamnade jag ändå sist av fyra, eftersom de andra deltagarna var ännu duktigare, men det gör på det hela taget ingenting - jag kunde vara med!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Tog en spontan semesterdag idag och har gått hemma i hettan och fnulat lite. Jag närmar mig 40, har alltid jobbat heltid+, jobbar alltid...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 153
Senast: Ajda
·
Bukefalos Jag kan inte följa en tråd för att jag har trådskaparen på Ignorera. Jag har manuellt valt att följa tråden men får inga notiser när nya...
Svar
10
· Visningar
439
Anläggning Hej! Har under senaste veckan upptäckt stora hål i gödselstacken, som att någon grävt gångar. Har inte brytt mig nämnvärt utan bara...
Svar
12
· Visningar
1 326
Senast: Ajda
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp