Bukefalos 28 år!

EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag började räkna efter och konstaterade att jag varit anmäld till alla klubbmästerskap sedan 2011 i vår lilla klubb, men har inte ridit ett KM sedan 2009. Alltid har det varit något. Och dagen efter att jag räknat fram detta var Långa Hästen halt. (Veterinär kommer på tisdag.) Men Lilla Hästen lyckades, mot alla odds vara fräsch idag, och vi red ihop 61% i LB:1 (vilket är alldeles väldigt bra för honom och mig). Hoppning blir det dock inte, men ändå; jag lyckades vara med i ett KM! (Rent krasst hamnade jag ändå sist av fyra, eftersom de andra deltagarna var ännu duktigare, men det gör på det hela taget ingenting - jag kunde vara med!)

Jag älskar sådana som är.lika positiva som mig :D Känns som vi är många sådana i denna tråden!

Just nu stör jag mig på att jag väntat på att pålle ska bli frisk så jag kunde testa en ny alternativbehandlare eller vad man nu säger. Får nog avboka den tiden känns det som :p Han är fortf för halt för att jag nu ska kunna tro att det är ngn typ av mjölksyra som gett träningsvärk. Ska ringa vet på måndag o hoppas få tid snabbt. Min bästa chef kan ge mig ledigt en dag i veckan som kommer isf :love:

Terrängsadel 2.0 är dessutom i Sverige så kommer väl nästa vecka. Hoppas det blir bättre nu! När vi nu kan rida i den :p
 
Hoppas denna passar nu då :p

Har fått hem min nya hoppsadel nu så imorgon blir det Jaktridning ^_^.
Men lite lite besviken på sadeln då den var mycket bekvämare i 17" än 17,5" :o. Känns mer som en 18" än en 17,5". Måste vara väldigt stor i storleken.

Men den duger att hoppa i :), tog några försök att komma över det ofantligt höga hindret jag satt upp bara, hela 70cm..
Men är man van vid att sadeln slåss så är det förståeligt att det inte är så roligt att hoppa längre :). Efter första skuttet så var det dock skit kul tydligen ;), full fart utan att hon sprang iväg efter hindret ^_^.
Nya dojor fick hästen också så få se om hon blir lite snabbare i fötterna imorgon :p
 
Men åh. Nu blev jag lite trött faktiskt. Lyckades inte tajma vettid m mitt jobb förrän 30/10. Det är aplångt tills dess. Vet att min chef hade fixat en ledig dag tidigare om det varit akut men jag vill inte utnyttja det när det inte alls känns akut utan bara är segt o vänta. Det är verkligen guld värt o faktiskt kunna få ledigt i princip när som om det faktiskt behövs, vill vara rädd om det. Men vad trist.
 
Jag funderar lite på om jag ska åka till Össjö eller inte, nu blev vi 2a i Tågarp igår och det hade väl egentligen känts som en bra avslutning, samtidigt är ju varje start erfarenhet och vi har fortfarande inte satt 0an i varken hoppningen eller terrängen...
 
Jag funderar lite på om jag ska åka till Össjö eller inte, nu blev vi 2a i Tågarp igår och det hade väl egentligen känts som en bra avslutning, samtidigt är ju varje start erfarenhet och vi har fortfarande inte satt 0an i varken hoppningen eller terrängen...

Ja det är väl dumt att inte åka ? När du vinner ska du inte tävla mer då :p

Jag hoppas jag kan starta där.. tyvärr är det min jobbhelg naturligtvis och då måste jag ta ledigt 2 nätter eftersom tävlingen är på lördag. Vågar inte räkna med att vara hemma så jag hinner till jobbet på lördag natt. Fast jag förlorar så jäkla mkt OB tillägg att ta semester på helgen och har inte riktigt råd med det känner jag :cautious:
 
Jag funderar lite på om jag ska åka till Össjö eller inte, nu blev vi 2a i Tågarp igår och det hade väl egentligen känts som en bra avslutning, samtidigt är ju varje start erfarenhet och vi har fortfarande inte satt 0an i varken hoppningen eller terrängen...
Klart du ska rida! Utnyttja lyxen att ni har längre säsong än vi här uppe i Övre Norrland :p
Och grattis till placeringen!
 
Jag funderar lite på om jag ska åka till Össjö eller inte, nu blev vi 2a i Tågarp igår och det hade väl egentligen känts som en bra avslutning, samtidigt är ju varje start erfarenhet och vi har fortfarande inte satt 0an i varken hoppningen eller terrängen...

Jag anser att alla ni bortskämda danskar som kan tävla fler tävlingar än en per säsong, har som skyldighet (!) till oss översnöade stackare att tävla alla tävlingar som går. :mad: :rofl:
 
Så var Lag-SM över och för er som möjligtvis missat det, ni två då alltså ;).., så kom mitt söta lilla påwnielag 5:a!!:bump::banana:Någon ynka straff från 4:e platsen och några till från brons. Är så himla nöjd med mina små flickor, de har varit helt fantastiska mot varandra, bara 3 som kände varann sen innan, och hejat o sprungit som små gnuer på terrängbanan efter varandra o tjoat!:love: Superbra tävlingar var det dessutom och terrängbanan som såg rätt lätt ut visade sig få mer utslag än kalkylerat. Stort tack till Tågarp som fixade så himla fina tävlingar med supergod mat på ryttarfesten dessutom!
 
Jag anser att alla ni bortskämda danskar som kan tävla fler tävlingar än en per säsong, har som skyldighet (!) till oss översnöade stackare att tävla alla tävlingar som går. :mad: :rofl:

Hmpf, du skippade ju din tävling för en liten förkylning bara!

Mvh red fälttävlan med körtelfeber :angel:
 
Hmpf, du skippade ju din tävling för en liten förkylning bara!

Mvh red fälttävlan med körtelfeber :angel:

Ha! Alla som träffat mig kan intyga att "liten förkylning" är inte precis vad jag har. ;)

Men hade jag haft någon som åkt med mig hade jag kanske orkat, men 12 1/2 h hemifrån i sträck ensam, med en hjärna som var helt väck, kändes inte så bra för mig, min häst eller alla stackars medtävlare.

Om du får förkylningen från helvetet (jag är inne på dygn 24) så lovar jag att du inte måste starta. ;)
 
Ha! Alla som träffat mig kan intyga att "liten förkylning" är inte precis vad jag har. ;)

Men hade jag haft någon som åkt med mig hade jag kanske orkat, men 12 1/2 h hemifrån i sträck ensam, med en hjärna som var helt väck, kändes inte så bra för mig, min häst eller alla stackars medtävlare.

Om du får förkylningen från helvetet (jag är inne på dygn 24) så lovar jag att du inte måste starta. ;)
Jag har testat att tävla med "en liten förkylning" och rekommenderar starkt att ha privatchaufför på hemvägen. :up: Nu gillar jag att ha det oavsett, iof... Men ändå! ;)

/Lady_S
 
OjOj. Nu har man varit borta härifrån ett tag och vad händer? Jo, de två största besserwissrarna veknar och vill att någon annan ska rida deras häst i sista tävlingen för säsongen.. Össjö. Jag är också vek men hoppas att våga rida själv i allafall. Men om du lånar ut din häst @Novali01 , så kanske du ska låna min? Du gillar ju adrenalinet`? :P
 
Så var Lag-SM över och för er som möjligtvis missat det, ni två då alltså ;).., så kom mitt söta lilla påwnielag 5:a!!:bump::banana:Någon ynka straff från 4:e platsen och några till från brons. Är så himla nöjd med mina små flickor, de har varit helt fantastiska mot varandra, bara 3 som kände varann sen innan, och hejat o sprungit som små gnuer på terrängbanan efter varandra o tjoat!:love: Superbra tävlingar var det dessutom och terrängbanan som såg rätt lätt ut visade sig få mer utslag än kalkylerat. Stort tack till Tågarp som fixade så himla fina tävlingar med supergod mat på ryttarfesten dessutom!

Heja er! GW´s mamma tyckte du var helt fantastisk och var mäkta imponerad över ditt engagemang. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Tog en spontan semesterdag idag och har gått hemma i hettan och fnulat lite. Jag närmar mig 40, har alltid jobbat heltid+, jobbar alltid...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 153
Senast: Ajda
·
Bukefalos Jag kan inte följa en tråd för att jag har trådskaparen på Ignorera. Jag har manuellt valt att följa tråden men får inga notiser när nya...
Svar
10
· Visningar
439
Anläggning Hej! Har under senaste veckan upptäckt stora hål i gödselstacken, som att någon grävt gångar. Har inte brytt mig nämnvärt utan bara...
Svar
12
· Visningar
1 326
Senast: Ajda
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp