En tråd för oss som faktiskt inte älskar julen

NEJ DU KOMMER ATT DÖ!:p

Kanske kan du klara dig om det är skinka på pizzan och du tar lite senap på... (eller inte).

Kanske... om det är skinka på den :up: :p

Men hur sjutton kan du överväga panpizza?! :yuck: Pizza ska ha TUNN botten!
Det är vegetarisk panpizza. :p Jo tunn botten är ju bäst men de där COOP-pizzorna är så små (samma storlek som Billys) så det gör inte så mycket att den är lite tjockare.
Vet inte om jag orkar äta, ska nog sova snart, varit vaken inatt.
*dricker Cola*
 
Jag har ätit egengjord lasagne till lunch, och varit ute och ridit i två omgångar på totalt tre timmar. :love: Så jag är jättenöjd med min julafton så här långt, även om (eller tack vare) att den är helt otraditionell i allmän mening. Det var väldigt lite folk ute, inte minst efter kl 15. Jag kom in lagom för att höra Ser du stjärnan i det blå på Kalle Ankas jul, det räckte jättebra. Även om det är grått och lerigt överallt, så är det för jäkla gott med plusgrader när man inte har ridhus och vill kunna rida ut ordentligt.

Enda minusposten var en satans ligist som börjat skjuta upp raketer lagom till julaftonslunchen, mycket nära där jag försökte skritta förbi. Hade jag kommit åt vederbörande, så hade raketerna riskerat att hamna någon helt annanstans. Men nu fick jag nöja mig med att skrika några väl valda svordomar medan jag fick ordning på hästen. Hoppas att ungjäveln (gissar att det inte var någon vuxen som sköt upp eländet - men som kanske köpt det) inte får några julklappar. :devil:
 
Midvinternattens köld är svår.
Tio små nissar i djupsnö går.
Rävsax gömd under skynke vitt
Knipsar nisse av på mitt
Livsandan snabbt för honom tryter
Snart i eget blod han flyter

Nio små nissar i midmatsstimma
Traskar fram i månljusstrimma
Ugglan hoar i sitt näste
Istapp lossnar från sitt fäste
Nisse spetsas utav tappen
Tomte ligger död på trappen

Utanför dörren står gröten och ångar
Åtta nissars intresse den fångar
Under stigande hunger de fatet nalkar
En stackars tomte på kanten halkar
Han sliter , han kämpar, han svettar sig blöt.
Men sjunker likväl ner i kvicksandslik gröt

Många springor stugan har.
Där sju små nissar in sig tar
Katten som bak dörren ruva
Slukar nisse med hull och luva
Resterna av tomtehand
Suger Misse bort från tand

Sex små tomtar mot julbord ila
Snabbt de upp för bordsben kila
När sista tomten uppför kanten hasa
Han tappar greppet och nedåt rasa
Faller nedåt likt ett lod
Mattan färgas röd av tomteblod

Tomtar fem i väldig iver
Springer runt ty hungern river
Nisse snubblar på sitt skägg
Faller rakt på knivens egg
Lille nissen, stackars saten
Rinner ut i sillsalaten

Fyra små nissar har festat på sill
Nu de törsten sin släcka vill
Mot glöggen de springer i samlad tropp
Tar för sig av drycken i varsin kopp
Ner faller nisse i glödhett hav
Likt en skållad mandel hans skinn faller av

Tre små nissar i granen svingar
Mellan ljus och änglavingar
Nisse sig för nära våga
Strax han står i ljusan låga
Doftar snart likt vidbränd stek
Då de ångra sin ystra lek

Två små tomtar kring sig tittar
Då en smällkaramell de hittar
Ner på den de då hoppar
I tak, på golv, på gardin med frans
Finns nu nisses hjärnsubstans

Husbond stiger upp om natten
För att kasta lite vatten
Under husbonns tunga toffla
Nisse blir till krämig våffla
Snön ligger vit lite här och var
Inte en jäkla tomte finns kvar

:D
 
Här vankas det snart pomes med bea och fläskfile,lite senare trycker jag i mig en skål med ris a la malta .
Även här var det någon som smällde smällare :eek: på em,men jag kan inte skylla på några snorungar då det inte finns några i byn,så det måste vara hälsa på ungar :devil: min hund är inte ett dugg rädd men jag är skottberörd :)
 
Sitter med tandoori, kokosris och tittar utan skam på pewdiepie på Youtube. :angel:

Familjen har jag skypat med och de verkar ha det bra, så nu är det färdigt för min del. Någon som har filmtips? Inga komedier.
 
Sitter med tandoori, kokosris och tittar utan skam på pewdiepie på Youtube. :angel:

Familjen har jag skypat med och de verkar ha det bra, så nu är det färdigt för min del. Någon som har filmtips? Inga komedier.

Har du inga andra önskemål än "inte komedi"? Det blir ett väldigt brett videotek att leta igenom... :p
 
Haha! Det känns som om jag sett det mesta. XD Helst inga romantisk draman (om de inte är Riktigt bra och helst historiska) men gärna äventyr, action, fantasy, sci-fi eller skräck.
 
Skräck får du fråga någon annan om, det läskigaste jag klarar av är Shaun of the Dead och Zombieland, och det med stora svårigheter! :laugh:

Tyvärr betyder också min fåniga känslighet att jag helst ser komedier... :o

Men få se nu. Vet ju inte hur gammal du är eller vad du sett, men en gammal suverän film är ju Dark City! En modernare film som inte heller suger är Donnie Darko. Jag gillar The Game även om många inte håller med mig... Gosford Park, jättebra historiskt drama utan någon sliskcharmig romans.

Jag gillar ju asiatisk film också, ofta blir det att jag ser koreanskt - de har massor av läskiga filmer, men de vet jag som sagt inget om. :o Men ett par (kanske) lite mer udda tips får bli Plan Man och Castaway on the Moon, båda har väl en del romantik och komedi i sig, men koreansk film tenderar att vara "everything and the kitchen sink!"... :p Ingen action i någon av dem dock.

Postar så länge medan jag funderar... :D
 
Salton Sea? A Scanner Darkly? Banlieu 13? Wilbur? Léon?

Jag behöver nog feedback så jag vet åt vilket håll jag siktar fel... :p
 
Laddar ne.. ehm... lånar Gosford Park från internet. Lät intressant. ^^ De andra var lite svårare att hitta, men jag letar.

Hittade just den korta serien "The Gates" btw.... lite Supernatural/Grimm vibbar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp