En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Japp, zink för mannen och folsyra för kvinnan. En del kvinnor har tydligen blivit hjälpta av att äta rosenrot från mens och fram till ägglossningen, vet inte om det ligger någon sanning i det.
I övrigt: inga tajta kallingar eller varma bad för mannen, större mängder alkohol eller koffein är "no-no" för båda och naturligtvis inget nikotin.
Och att slappna av hjälper inte, men det kan ju göra att det blir roligare i alla fall.

/fd ofrivilligt barnlös

Då blir de till att köpa lite zink till killen min:D
Rökningen går sådär både för mig och min kille! I kväll tog jag min SISTA cigg å jag hoppas verkligen att jag klarardet denna gången ! Även min pojkvänn ska göra ett tappert försök att sluta:)! De e faktiskt ett måste ! Det försämrar vid graviditet å kostar en jävla massa pengar och man dör i förtid ! Ursch nu får de räcka !

:)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Min plan är:

väntar mens nu i dagarna
ut med spiralen nästa onsdag. Eventuellt kolla när ÄL infaller med stickor. Vänta till nästa mens i mitten av april och sen köra..

hur det går får vi se!

Va kul:) Lycka till !
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag vill vänta tills min tjänst blir fast, har tillsv. anställning just nu som kommer bli fast..

Tillsvidareanställning är ju fast anställning ;). Du kanske mena visstid? :).

Tänk vad du har ändrat din inställning till att skaffa barn. Förut ville du väl inte ha det och nu är du jättesugen. Vad allt förändrar sig när man träffar den rätta :laugh:. Ni kommer få kanonsöta barn!
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Japp, zink för mannen och folsyra för kvinnan. En del kvinnor har tydligen blivit hjälpta av att äta rosenrot från mens och fram till ägglossningen, vet inte om det ligger någon sanning i det.
I övrigt: inga tajta kallingar eller varma bad för mannen, större mängder alkohol eller koffein är "no-no" för båda och naturligtvis inget nikotin.
Och att slappna av hjälper inte, men det kan ju göra att det blir roligare i alla fall.

/fd ofrivilligt barnlös

hahaha nä slappna av hjälper inte! för hur gör man det?? synd att min man äääällllskar varma bad:D konstigt allt detta med att inte kunna skaffa barn som man vill, det är ju det mest naturliga i världen och ändå händer det inte:confused:
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Hur går de för alla?:) här rullar det på som vanligt ! Får se om mensen kommer sen i slutet på månaden! Hoppas att de inte kommer !
Ha de bra alla:)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Tillsvidareanställning är ju fast anställning ;). Du kanske mena visstid? :).

Tänk vad du har ändrat din inställning till att skaffa barn. Förut ville du väl inte ha det och nu är du jättesugen. Vad allt förändrar sig när man träffar den rätta :laugh:. Ni kommer få kanonsöta barn!

Jag har fått höra att tillsvid.anst inte räknas som fast? Va en kompis som sa det till mig Hennes kille har tillsvidare anställning och det räknas inte som fast förrän om sex månader eller vad det va. Jag fattar INGENTING :p :confused:

Haha, ja! Nu vill jag verkligen ha barn. Kollar på massa "barn"program och gråter varje gång haha. Men får hålla mig i skinnet ett tag till :)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag har fått höra att tillsvid.anst inte räknas som fast? Va en kompis som sa det till mig Hennes kille har tillsvidare anställning och det räknas inte som fast förrän om sex månader eller vad det va. Jag fattar INGENTING :p :confused:

Haha, ja! Nu vill jag verkligen ha barn. Kollar på massa "barn"program och gråter varje gång haha. Men får hålla mig i skinnet ett tag till :)

Man har 6 månaders provanställning sen övergår den till tillsviadre. Fast kommer det aldrig stå på ett kontrakt;)

Börja men barn du! livet kommer aldrig vara som man tror, det kommer aldrig vara rätt läge att skaffa barn. Jag väntade till rätt läge och nu är det inte så lätt som jag trodde...:cry:

Men jag tog ett grav test idag, har just haft mens så det var bara på skoj, men jag fick ett svagt, svagt, svagt plus och när jag visade för min man så försvann det ena sträcket. jag är inte med barn men jag har aldrig ens fått en anntydan till plustecken. Grav test ska väl inte ge utslag om man har ägglossning? gjorde ett sånt test idag med och ägglossning har jag. Har egentligen lagt ner att kissa på stickor men städade badrummet i dag och hittade en massa grav test och ägglosningstest, det var helt plötsligt roligare att kissa på dem än att städa:D
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

:mad:Jag gjorde ett ägglossningstest idag igen.. men ingen ägglossning i sikte! va fan e detta? enligt de beräkningar ska jag ha ägglossning idag men då räknar ja fel eller så har jag ägglossning senare?! förvirrad!
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag har fått höra att tillsvid.anst inte räknas som fast? Va en kompis som sa det till mig Hennes kille har tillsvidare anställning och det räknas inte som fast förrän om sex månader eller vad det va. Jag fattar INGENTING :p :confused:

Hoppar in och bara reder ut fakta:
Tillsvidareanställning = fast anställning. (Den gäller ju "tills vidare" som namnet säger).
i fallet med hennes kille tillämpar de troligen 6 månaders PROVanställning som därefter övergår i tillsvidareanställning om ingen av parterna väljer att avsluta den. Provanställningar kan vara i max 6 månader. Alla arbetsgivare tillämpar det inte, vissa tillämpar det jämt.

Visstidsanställning = för "viss tid", dvs inte en fast anställning.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Idag tog jag ut spiralen.. stort steg som är taget! Nu ska vi vänta tills efter nästa mens och sen är det bara att köra!:banana:
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

:mad:Jag gjorde ett ägglossningstest idag igen.. men ingen ägglossning i sikte! va fan e detta? enligt de beräkningar ska jag ha ägglossning idag men då räknar ja fel eller så har jag ägglossning senare?! förvirrad!

Det är väl lite det som är vitsen med ägglossningstest, att ta reda på när man verkligen har ägglossning, inte alls ovanligt att svaret inte samstämmer med det som man trodde innan testen.

Dyker upp i den här tråden då det verkar som om vi tänker försöka från och med 1 maj. Känns väldigt läskigt och jag tror inte alls jag är redo för omställningen, men jag är 32 och om det går att planera barnafödande med resten av livet så skulle det passa väldigt bra att bli mamma våren 2012. Mamma? JAG?:eek: Låter helt tokigt ju!

Vi har pratat om barn de sista 3 åren och svaret är väl att vi vill ha barn, men är rädda för allt som det innebär. Framför allt jag är orolig, dels för allt det normala, förlossning!:eek:, amning, blöjor, vaknätter. Men också allt som kan gå fel med bebis, för tidigt född, blir sjuk, inte växer ordentligt. Jag oroar mig också mycket för hur det ska bli när barnet blir äldre, tänk om det blir mobbat i skolan, eller hamnar i "dålig sällskap" och börjar röka och dricka när det blir 14, vad gör jag då???

Min man förstår inte alls, utan är mer av det löser vi när vi kommer dit mentaliteten.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Härligt att ta steget!

Förlossningen är ju inte så rolig att man skrattar direkt (inte jag i alla fall), men tänk vilken belöning man får av det! Helt klart värt all smärta i världen!

Jag tror din man har en lite sund inställning - hantera problemen när de dyker upp. Så gör vi och det har funkat hittills i 2½ år!
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Knapplån.

Jag slutade med preventivmedlet (P-piller) för en dryg månad sedan, och hoppas nu på att få en liten bebis kanske till nästa år i alla fall.. :) Har dock ingen koll på ägglossning eller sånt än, och jag vet knappt hur vi ska lyckas få till det ändå sen då mannen jobbar borta en hel del... Men det är väl helt enkelt bara att hålla tummarna och försöka på! Går redan och suktar efter barnvagn, bebiskläder och allt åt det hållet *suck*
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

hej alla, tänkte bera höra hur det gått för er alla?
längesenn vi skrev här nu..
Jag som startade tråden :)
jag är nu i vecka 21+0:)
helt underbart! Bebis tog bara en månad att bli till :)
mått iulla och vart snurrig skakig å svin trött första 13 veckorna men nu mår jag prima:)
har varit på 2 ultraljud och båda har vart helt underbara!
Bebis ser frisk och fin ut:)
någon annan som lyckats ännu?

:D
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Vi har nyligen kommit fram till att det börjar bli dags för våran del.
Så till hösten skippar vi pillrena och så får vi se hur det går. :)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

kl

Plockade ur spiralen nu i veckan som var, och nu körs det för fullt:D

Hade varit perfekt med en liten till maj nästa år (ingen i släkten fyller år då:p), men det känns ju lite väl att önska när...;)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Har hunnit med 2 försök, men inget som fastnat ännu. Nu i juli så var vi på skilda håll de kritiska dagarna, så det är nog inget att hoppas på. Men vi är inte rädda för att "jobba" för det vi vill ha:D får väl ligga i ordentligt i höst...
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Kl

Min livmoder skriker efter bäbis och alla runtomkring mig ploppar ut bäbisar hejvilt, men jag vet inte om det är rätt just nu :crazy:

Jag både vill och tvekar samtidigt :(

Men det skulle vara himla mysigt med en maj/juni bebis, så tänk om det skulle råka tillverkas en i slutet av augusti när vi är i grekland :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 818
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 758
Senast: Amha
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 936
Senast: Madalitso
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 186
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp