En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Vi fick till det första försöket, v 13+3 nu! Kräks fortfarande dagligen :( hoppas det snart ska gå över så man kan börja längta o glädjas åt januaribebbe!
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Vi har gjort utredning och är oförklarligt barnlösa och kommer göra IVF i höst.:cry:
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

till alla er som lykats, STORT grattis :D
till er som fortfarande kämpar! fortsätt kämpa å ge aldrig upp!
lycka till med allt!
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Här är en som tidigare velat vara lite hemlig, men vi har lyckats:) På första försöket! Går in i v 11 imorgon. Gjorde vul i v 8+1 och fick se ett hjärta slå! Bebis var precis så stor som beräknat från äl. :banana:
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Grattis!!! Va roligt! :bump:

kl

Jag tror att jag blir knäpp snart, har längtat efter att vi ska börja försöka få barn, men efter bara en vecka utan spiral går jag och och letar tecken... tänker typ; Mår jag inte lite illa, är jag inte lite öm i brösten och så vidare... Jag kommer att bli knäpp om det inte tar sig med en gång i princip, och funderar på att köpa ett test bara för att...
För att spä på min längtan har jag 2 vänner som det börjar komma mage på...
Är det fler som gör samma som jag?
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

hahahah sån har jag varit i 2 år och inte blir det bättre:laugh: Jag har ju sån jävla tur att jag känner av min menscykel hela månaden så jag har alltid en massa konstiga känningar... Men nu när jag vet att det är inte är något fle på vare sig mig eller min man så känns det lite lättare iaf! (och vi vet att vi får hjälp)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

hehe, sån var jag med första månade vi försökte, försökte verkligen känna efter om jag inte åtminstonde mådde lite illa, eller hade lite ömma bröst osv:)
men sen när det tog sig andra månaden så behöv de jag verkligen inte känna efter, kändes typ som om jag inte hade sovit på flera dygn å var helt utmattad, brösten ömmade å illamååendet kom så fint med.. Nu är jag i v 21 å mår prima:)
kämpa på:)

grattis "skogstroll" :) gud va kul..! :D
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Skönt att jag inte är ensam med att göra så då...

kl

Idag mår jag illa på riktigt, men har sovit en stund efter jobbet och mår ännu inte bra, så jag har nog åkt på en bacillusk... Har i alla fall beställt hem tester, kommer ju inte kunna hålla mig i alla fall...;)

En annan fråga angående det, hur snabbt visar det sig på testerna i fall att jag redan skulle vara gravid? Mensen bör komma 30 juli, kan det synas på dem redan nu?
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Här är en som tidigare velat vara lite hemlig, men vi har lyckats:) På första försöket! Går in i v 11 imorgon. Gjorde vul i v 8+1 och fick se ett hjärta slå! Bebis var precis så stor som beräknat från äl. :banana:

Hu, lite läskigt vad "lika" vi är :eek:
Jag har också velat vara lite hemlig men det tog redan på första försöket och jag gick också in i vecka 11 i tisdags :D Kul att kunna följas lite åt! Är det ditt första barn?
Jag gjorde VUL i förra veckan och har också fått se hjärtat slå, det var en mycket märklig känsla tyckte jag, märklig men underbar :love:
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

jag har också blandade kännslor, jag vill verkligen inte behöva gör IVF, jag vill ju vara "normal" och bli gravid ändå. men det finns inget jag hellre vill än att ha en liten så man får väl acceptera det. Konstigt bara när det verkligen inte är något fel på vare sig mig eller min man att inte mina ägg och hans simmare vill träffa varandra:confused:
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Skönt att jag inte är ensam med att göra så då...

kl

Idag mår jag illa på riktigt, men har sovit en stund efter jobbet och mår ännu inte bra, så jag har nog åkt på en bacillusk... Har i alla fall beställt hem tester, kommer ju inte kunna hålla mig i alla fall...;)

En annan fråga angående det, hur snabbt visar det sig på testerna i fall att jag redan skulle vara gravid? Mensen bör komma 30 juli, kan det synas på dem redan nu?


De kan visa sig nu redan, men inte säkert..
jag gjorde ett test dagen innan jag skulle få min mens å de kom upp ett snabbt oh jätte starkt plus:)
testa å se:)
som jag mådde ca 4 dagar jag ens testade så skulle de säkert ha visat sig redan då...:)
go 4 it:)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

KL

Hoppar in då det står "en tråd för oss som vill ha barn".
Här är en som vill, eller ja, två är vi ju, jag och sambon.

Dock behöver jag kunna jobba helt i två år till för att kunna få min legitimation, så innan dess blir det inte av utan jag får sitta här och glo på Förälder och längta.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

KL

Hoppar in då det står "en tråd för oss som vill ha barn".
Här är en som vill, eller ja, två är vi ju, jag och sambon.

Dock behöver jag kunna jobba helt i två år till för att kunna få min legitimation, så innan dess blir det inte av utan jag får sitta här och glo på Förälder och längta.

Oj två år! Det lät långt men jag är säker på att ni gör det bästa då :)
Lycka till i framtiden :)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

KL

Hoppar in då det står "en tråd för oss som vill ha barn".
Här är en som vill, eller ja, två är vi ju, jag och sambon.

Dock behöver jag kunna jobba helt i två år till för att kunna få min legitimation, så innan dess blir det inte av utan jag får sitta här och glo på Förälder och längta.

Ja är lite i samma sits.
Vill jättegärna ha barn, helst nu!
Men jag måste jobba i minst ett år till för att få fast tjänst på det ställe jag vill jobba på, eller plugga några kurser för att få ett lite bättre avlönat jobb på ett annat ställe (spec avdelning här på sjukhuset).

Förra graviditeten jobbade jag till v.38 och gick in och jobbade extrapass när dottern var 3 veckor, men det är ju inte säkert att det går lika lätt 2:a gången som första.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

*Hugger sista*

Idag har jag varit hos barnmorskan och tagit ut spiralen, så här hoppas vi på syskon! Nu har jag mens, och jag bara längtar tills det är ägglossning så man kan sätta igång på riktigt!
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Vi ska också börja med IVF i höst, har första mötet om två veckor, sedan dröjer det ju några månader innan vi får starta upp. Visst är det blandade känslor! Förnekelse, förväntan, sorg, ilska osv, men försöker fokusera på förväntan, vi har tur som bor i ett landsting där man får tre försök. Vi har försökt i två år, är oförklarigt barnlösa.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Ska ni till Göteborg då eller? det gör väl inte det i Skaraborg? Är där ifrån ursprungligen;) Hur länge fick ni vänta från att remissen skrevs tills det att ni får komma på mötet? vi fick brev ifrån Shalgrenska i juni om att vi ska bli kallade till första möte innom 3 mån.

Jag skulle vilja göra ett försök privat innan men det vill inte min man, jag är lite otålig:grin: Vi gjorde utredningen privat så den gick på 1 månad iaf!
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Vi ska göra det i Göteborg också, gjorde utredningen på KSS i Skövde :) Kommer faktiskt inte ihåg hur lång tid det tog, mer än att det gick ganska snabbt, fick hem ett tjockt C4 kuvert fullt med info och annat. Du ska se att de skickar iväg en kallelse så fort semestrarna är över!
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Update

gjorde ett test förra helgen som var klart negativt, men har ännu inte fått mensen... Har typ som mensvärk idag, men än har den inte kommit. Har även haft riktigt ont i brösten sista veckan och det brukar jag inte ha så nu är mina hjärnspöken i full gång. Försöker att intala mig att mensen är sen för att jag spänner mig, vill inte hoppas riktigt ännu. Idag fick jag även veta att en bekant är i v 12, så nu är längtan ännu större! :laugh:


En fråga ni kanske vet svaret på förresten! Jag och sambon har bokat en resa till värmen i slutet av september, men är det något jag ska tänka på inför det? Om det nu har tagit sig, eller gör det nästa månad vill säga;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 819
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 774
Senast: Amha
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 937
Senast: Madalitso
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 196
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp