En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

IrishHarmony

Trådstartare
Ja som rubriken lyder: Jag oh min sambo längtar efter barn!
Förra månaden kom mensen som den skulle och man blev såklart besviken.. Men det är bara att ta nya tag:)
tanken med denna tråden är att man kan få skriva av sig, fråga och undra hur man vill!
Hade vart skoj att prata med folk som är i samma situation..
Hur länge har ni försökt?
Använder ni er av ägglossnings tester?
Ja det finns huuur mkt som helst att skriva om..
Dela gärna med er...
Tråden kanske redan finns men hittar ingen:)

Lycka till :D
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag och min man har försökt ett tag, beror lite på hur man räknar. Vi har varit utan skydd i 1 år och 9 månader och kissat på sticka i 7 månader. Den första tiden var det mer händer det så händer det, men man var inte med på att vi försökte trots att vi pratade om det innan jag slutatde med piller... :confused:Det är först för 2 månader sedan som han säger högt att vi försöker.

Trots regelbundet "samliv" så tar det sig inte. Jag gråter vid varje mens både för det barnet som inte blev och för att jag har en mensvärk som inte är av denna värld. Vi kommer söka hjälp till sommaren om det inte tagit sig innan dess.

Väldigt skönt att höra från andra, alla i min omgivning blir gravida bara de tänker tanken om sex!
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag vill ha barn! Tänker på barn varje dag. Men jag och min sambo har bestämt oss för att vänta lite till. Jag vill vänta tills min tjänst blir fast, har tillsv. anställning just nu som kommer bli fast. Han är mitt i karriären och kommer snart att klättra rejält i grader/arbetsuppgifter. Känner att han/jag vill komma in i allt vad det innebärt först med ev flytt osv. Men sen, sen är det dags att sluta med ppiller, flytta till större och ja, ligga mycket ;) Vi räknar med att ha en bebis någonstans i slutet av nästa år! Men vi kommer inte bli ledsna om det blir tidigare heller, försöker att inte ha för bråttom dock. Men det är svårt.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Förstår absolut att de är jobbigt att mensen kommer gång på gång ..
Vi är på andra försöket nu (2a månaden)..
Men man blir sjukt besviken/ ledsen när mensen kommer!
Jag tror inte det är bra att man tänker på det för mkt heller så det blir stress utav det..
Jag har funderingar på att köpa ägglossningstest men jag är rädd att jag blir alldeles för fixerad i testerna å blir ännu mer stressad..
Vad gör du på dagarna "lilla snuttan"? ( det jag undrar egentligen är hur du lever för att maximera chanserna att bli
gravid) :)
Motionerar, äter du speciell mat , extra vitaminer eller folsyra ?
Hade vart kul att se vad ni andra gjorde för att maximera era chanser att bli gravida:)

Jag är ute och går ca 1,5 timmar om dagen, rider ca 3 ggr i veckan, jobbar 4 dagar i veckan.. Äter extra tillskott med folsyra!
Pga av att jag ville gå ner i vikt så dricker jag nutrillet på morgonen och på kvällen och på dagen käkar jag nyttigt tex sallad me kyckling fisk eller kött..
Min vikt för en månad sen var 71,6 kilo å jag är 168 lång! Ville gå ner några kilo så nu e jag nere på 64,4 kilo..
Är det någon som vet om det är dumt att " banta " om man vill gå ner i vikt?
Jag är även i kamp om att sluta röka! I morgon ska jag återigen försöka att inte ta en cigg!
Berätta gärna om hur era dagar ser ut:)
Hoppas att mensen inte kommer om 16 dagar:)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Låter klokt att vänta till jobbet blir fast osv:)
Hoppas att tiden går undan för er med tanke på att du längtar efter barn å tänker på de ofta :)
Jag tänker väldigt mkt på att skaffa barn! Gravida kvinnor är så jäkla fint å man vill själv ha en sån mage:)
Lycka till me allt i framtiden:)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Är det någon som vet om det är dumt att " banta " om man vill gå ner i vikt?

Nä, det är rätt bra att banta om man vill gå ner i vikt :)

Däremot förstår jag inte riktigt varför. Du är 168 och väger under 65 kg. Alltså fullt normalviktig. OM nu kosten spelar någon roll tror jag det är bra mycket bättre att äta vanlig mat än att stoppa i sig konstgjort pulver.
Däremot är rökningen ett big NONO. Du bör även undvika alkohol.

Lycka till !!:bump:
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag börjar känna mig "finare" nu när jag nått min målvikt 65 kilo.. är rädd för att om jag slutar med pulver att jag går upp i vikt igen, till vikten som jag absolut inte trivdes med 71kilo...
Vad jag hört så är det inte bra att banta när man vill bli med barn, eller är det kanske så att det bara skadar om man bantar när man väl är gravid..?

har en fråga, gör det ngn skillnad på sperimernas kvaliteé om man har sex oftare, änn om man bara har någon dag i månaden?:)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag vet inte hur aktiv tråden är men det finns en "Vi som planerar barn". Om du vill se hur fler har det :)

Sen vet jag inte, det är ju skillnad på att banta och vara hälsosam :) Det gör ju absolut inget om du har koll på vad du stoppar i munnen medans du vill bli och förhoppningsvis är gravid :) Men du bör ju inte svälta dig- det bör man ju aldrig iofs ;)

Spermierna har jag hört är bäst om man sexar varannan dag- sanning eller inte har jag ingen aning om...

Lycka Till!
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Hur söker man efter länkar? :)
Nä svälta ska jag inte göra men tänka på vad jag stoppar i mig och motionera är kanske bra:)
Sexa varannan dag kanske är bäst , är bara rädd att man missar dagen när det är ägglossnibg , fast å andra sidan finns ju sperimerna kvar i kroppen ett tag med ...
Jag längtar såå mkt!
Btw, jag ska ut och resa i maj, vad bör jag tänka på om jag vill bli gravid eller kanske är jag gravid där?:)
Hoppas!
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag och sambon har börjat planera barn nummer 2. Första barnet är nu 2½ och vi längtar efter ett till knyte. Första kom till trots p-piller, så man kan säga att jag helt har missat den här planeringsfasen!

På onsdag nästa vecka ska spiralen ut och sen är det bara att köra. Vi hoppas på en liten under 2012
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Va kul att ni ska skaffa en till :)
Vi kämpar på för vårt första:)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Idag har vi köpt ägglossnings tester.. Får se om testerna stämmer med min uträkning , intressant !
Hur går det för er andra?:)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag tar hand om mig, men självkart skulle jag kunna gå ner lite i vikt...:o Jag äter vitaminer med folsyra, det har jag gjort i kanske 5 år. min man äter samma vitaminer och får i sig allt vad han behöver för simmarna, zink eller vad det nu är som är bra;)

Att inte tänka på det för mycket är i mitt fall omöjligt! Att bli gravid har tagit över helt och hållet. Det var lätt tills det gått ett år och vi (tydligen bara jag) började försöka på riktigt, kissa på stickor och ha oss. Alla i min och hans släkt har extremt fertila så det svider lite när det inte är så för oss.

Det är en jävla tur att man har roligt när man försöker:rofl:
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Jag tar hand om mig, men självkart skulle jag kunna gå ner lite i vikt...:o Jag äter vitaminer med folsyra, det har jag gjort i kanske 5 år. min man äter samma vitaminer och får i sig allt vad han behöver för simmarna, zink eller vad det nu är som är bra;)

Att inte tänka på det för mycket är i mitt fall omöjligt! Att bli gravid har tagit över helt och hållet. Det var lätt tills det gått ett år och vi (tydligen bara jag) började försöka på riktigt, kissa på stickor och ha oss. Alla i min och hans släkt har extremt fertila så det svider lite när det inte är så för oss.

Det är en jävla tur att man har roligt när man försöker:rofl:


Förstår verkligen va du menar:)...
Man vill så gärna att man ska få se ett poestivt test snart..
ska allt skaffa lite vitaminer till min pojkvänn med.. är det zink och vad mer ska dom äta? jag läste zink tillsammans me folzyra? stämmer det?
köpte ägglossnings test idag men ingen ägglossning änn sån länge, men den borde ju visa sig snart...
Jag hoppas inte att man påverkas så mkt av allt tänkande på barn som det skrivs om.. tex att man kan få svårare att bli med barn om man tänker för mkt på de...?!
men hur kopplar man bort det då? omöjligt !
lycka till :)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

När vi började med sstickor så visade det sig att jag hade ägglossning tre dagar efter mens, alltså på dag 10 i cykeln, jag hade innan trott dag 14 men det var ju fel:crazy: Vilken dag är du på? jag upptäckte även att min cykel bara är 25 dagar så inte nog med att jag inte blir med barn jag har även 13 mensar per år!:eek: Jag har nu slutat kissa på stickor, blev lite förstor press, vi gick från att ha gött sex till sex med kommentarer som -okej då bara för att vi ska ha barn men då får det gå snabbt...:o

Jag kommer inte ihåg vilka vitaminer det var, men har för mig zink. Jag vet iaf att de vitaminer och mineraler vi äter har allt det vi behöver.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

När vi började med sstickor så visade det sig att jag hade ägglossning tre dagar efter mens, alltså på dag 10 i cykeln, jag hade innan trott dag 14 men det var ju fel:crazy: Vilken dag är du på? jag upptäckte även att min cykel bara är 25 dagar så inte nog med att jag inte blir med barn jag har även 13 mensar per år!:eek: Jag har nu slutat kissa på stickor, blev lite förstor press, vi gick från att ha gött sex till sex med kommentarer som -okej då bara för att vi ska ha barn men då får det gå snabbt...:o

Jag kommer inte ihåg vilka vitaminer det var, men har för mig zink. Jag vet iaf att de vitaminer och mineraler vi äter har allt det vi behöver.


:D jag blir helt förvirrad..
ju mer man läser destu knäppare blir man, nu har jag last om dom som blivit gravida under sin mens..
jag får inte alls ihop det...
en del säger att man inte alls kan ta hjälp av kalendrar på internet som räkemetod...
Jag är nu på dag 12 i cyckeln om jag nu räknar rätt?! det är väl ifrån första mensdagen man börjar räkna frammåt?
jag har haft en cyckel på 26 dagar nu 2 månader i rad...
Men nu blir jag väldigt förvirrad.. tänk om an helt enkelt har sex på helt fel dagar?
antingen så får man la sexa varje dag i en hel månad eller så får jag försöka å se om jag kan hitta min ägglossning med hjälp av stickorna?!
:D
Nu kör vi:):bow:
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

:D jag blir helt förvirrad..
Jag är nu på dag 12 i cyckeln om jag nu räknar rätt?! det är väl ifrån första mensdagen man börjar räkna frammåt?
jag har haft en cyckel på 26 dagar nu 2 månader i rad...
Men nu blir jag väldigt förvirrad.. tänk om an helt enkelt har sex på helt fel dagar?
antingen så får man la sexa varje dag i en hel månad eller så får jag försöka å se om jag kan hitta min ägglossning med hjälp av stickorna?!
:D
Nu kör vi:):bow:

Japp du räknar rätt! Men du behöver nog inte ha så stor panik, det är som sagt andra försöket. men det är abslout itne dumt att göra allt man kan för att det ska gå så snabbt som möjligt:love: För mig är det redan försent på dag 12, min cykel kan ibland vara 26 dagar, men det där är väldigt olika från person till person.

Jag har läst att man ska ha regeblbundet sex varannan dag då enligt ststistik blir typ 60-70% (eller vad det var) gravida innom 6 månader och innom ett år 90%. Sen är det ju mycket annat som spelar roll... men det känns konstigt att folk som tar droger och annan skit kan bli gravida av misstag om det ska vara så svårt för en annan som sköter sig:crazy:

Min senaste mens var 6 dagar försen, gjorde 5 test som var alla super negativa:cry: sen kom fansakpet... Skulle inte förvåna mig om jag blir gravid nu bara för att jag inte vill föda på julafton! (För mig är det väldigt viktikgt med födelsedagar och julafton, är en fjant när det kommer till paket:o)

Hoppas du får positivt på stickan och att du inte missat ägglossning!
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Japp du räknar rätt! Men du behöver nog inte ha så stor panik, det är som sagt andra försöket. men det är abslout itne dumt att göra allt man kan för att det ska gå så snabbt som möjligt:love: För mig är det redan försent på dag 12, min cykel kan ibland vara 26 dagar, men det där är väldigt olika från person till person.

Jag har läst att man ska ha regeblbundet sex varannan dag då enligt ststistik blir typ 60-70% (eller vad det var) gravida innom 6 månader och innom ett år 90%. Sen är det ju mycket annat som spelar roll... men det känns konstigt att folk som tar droger och annan skit kan bli gravida av misstag om det ska vara så svårt för en annan som sköter sig:crazy:

Min senaste mens var 6 dagar försen, gjorde 5 test som var alla super negativa:cry: sen kom fansakpet... Skulle inte förvåna mig om jag blir gravid nu bara för att jag inte vill föda på julafton! (För mig är det väldigt viktikgt med födelsedagar och julafton, är en fjant när det kommer till paket:o)

Hoppas du får positivt på stickan och att du inte missat ägglossning!

folk som tar droger borde inte kunna få barn tycker jag! helt idiotiskt!
Ska väl försöka att bara leva som vanligt och försöka att inte stressa fram ngt:D men jag ska kolla med äg-tester nu några dagar för att se om min räknare räknar rätt på ägglossningsdag, annars blir det till att sexa även under mens å precis efter:)
För mig spelar det inte så stor roll när jag föder bara jag föder:)
kanske e de så att jag har ägglossning precis vid mensen?vem vet?:)
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Japp, zink för mannen och folsyra för kvinnan. En del kvinnor har tydligen blivit hjälpta av att äta rosenrot från mens och fram till ägglossningen, vet inte om det ligger någon sanning i det.
I övrigt: inga tajta kallingar eller varma bad för mannen, större mängder alkohol eller koffein är "no-no" för båda och naturligtvis inget nikotin.
Och att slappna av hjälper inte, men det kan ju göra att det blir roligare i alla fall.

/fd ofrivilligt barnlös
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Min plan är:

väntar mens nu i dagarna
ut med spiralen nästa onsdag. Eventuellt kolla när ÄL infaller med stickor. Vänta till nästa mens i mitten av april och sen köra..

hur det går får vi se!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 598
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 994
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 667
Senast: Madalitso
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 915
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp