Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar än en gång tro att kliniken ville vänta med återföring för att de vill att vi ska ha så bra chanser som möjligt, inte för att vara elaka :p.
Pmsen är snäppet värre än vanligt och mensen två dagar sen (nej, inte gravid) :meh:.
 
Ja men såklart! :D Tänker också det kan vara intressant för andra att läsa om hur det går till när en använder sig av donerade spermier i barnskaffandet, vet själv att jag tycker det finns alldeles för lite information om det.
Jag tycker också att det är superintressant att få följa, håller med om att det finns väldigt lite info!
 
Mannen får köra hem på midsommar :devil: Men jag hade mer än gärna haft anledning att anmäla mig som chaufför :cry:

Beställde hem ett dussin graviditetstester i någon slags övermod igår men inser nu att jag snarare borde beställt en miljon äl-tester så att jag får någon ordentlig koll på hur det faktiskt förhåller sig med den saken. Välkommen till verkligheten typ :banghead:

Antar att det kan ta lite tid att få komma in för provtagning (vart börjar man ens?) så jag tänkte ringa och försöka boka in mig redan imorgon, men jag vet inte riktigt om jag ska ringa till min lokala vårdcentral eller gyn-mottagningen på sjukhuset eller någon helt annan stans?
Tror inte att det gått en hel månad en enda gång hittills i år som jag inte besökt sjukhuset eller haft kontakt med sjukvården på något annat sätt så det är väl lika bra att jag skaffar mig anledning att fortsätta trenden i höst :yuck:

Jag har ett gäng ÄL-tester om du vill ha...
 
Jaha, har superstarkt streck på ägglossningstest NU! Så antingen har jag ägglossning nu och inte alls för en dryg vecka sen, eller så ska jag få mens typ imorgon (alldeles för tidigt) eller så är jag gravid(!) eller så är min kropp bara allmänt knäpp. Gaaah.
 
Jaha, har superstarkt streck på ägglossningstest NU! Så antingen har jag ägglossning nu och inte alls för en dryg vecka sen, eller så ska jag få mens typ imorgon (alldeles för tidigt) eller så är jag gravid(!) eller så är min kropp bara allmänt knäpp. Gaaah.
Jag gissar på det sistnämnda "Din kropp bara är allmänt knäpp" :rofl:

Hade du utslag på stickorna för en vecka sedan också? Hade du PCOS? (Är rädd att jag blandar ihop folk lite :o)
 
Jag gissar på det sistnämnda "Din kropp bara är allmänt knäpp" :rofl:

Hade du utslag på stickorna för en vecka sedan också? Hade du PCOS? (Är rädd att jag blandar ihop folk lite :o)

Ja, jag har PCOS. Men jag hade negativa, supersvaga test emellan förra positiva och det här. Blä. Pallar inte krånglande hormoner. :wtf:
 
Ja, jag har PCOS. Men jag hade negativa, supersvaga test emellan förra positiva och det här. Blä. Pallar inte krånglande hormoner. :wtf:
PCOS och älstickor kan ge missvisande resultat ibland. Det kan visa positivt lite när som men oftast är det inte tillräckligt positivt för att vara positivt men tillräckligt positivt för att luras (solklart vad jag menar, eller hur :p).
 
Ta ett gravtest imorgonbitti! :) *håller tummarna*

Har inga hemma. :arghh:

PCOS och älstickor kan ge missvisande resultat ibland. Det kan visa positivt lite när som men oftast är det inte tillräckligt positivt för att vara positivt men tillräckligt positivt för att luras (solklart vad jag menar, eller hur :p).

Jo, jag vet. Men jag har aldrig haft det problemet. Kan ju förstås vara annorlunda när man fött ett barn redan, känns som att det mesta i kroppen går lite bananas efter en graviditet. Suck. Får se hur det ser ut imorgon.
 
Tog ett graviditetstest nu som såklart var negativt. Så då är väl bästa möjliga förklaringen att jag faktiskt har ägglossning nu och inte för tio dagar sen som jag trodde... :meh:
 
Ändrar mina datum...

- Whirlie ÄL 11/7 BIM 25/7. Har precis fått igång mensen igen, oregelbunden cykel. Andra barnet.
-KattenKorven ÄL 25/6 BIM 9/7 försök 1, andra barnet
- Monifa väntar på IVF september, försökt sedan juli 2015
- Hedblomster väntar på att försöka igen efter utomkvedshavandeskap. Försök 4, första barnet
-hemlig - väntar på FET i augusti, försökt sen jan-15. Ett MA, ett MF. Inga barn.
- Ingela_S - ÄL ca 23/6, BIM ca 5/7, försök 8, Inga barn tidigare
- Zvinto - inväntar ÄL efter missfall. Försök 5, andra barnet.
-Nejlica -ÄL ca 8/6 BIM ca 22/6, första barnet
-Flixon - 1a försöket, 1 barn sen tidigare
- enannan - ÄL (förhoppningsvis) runt 22/6, BMI runt 6/7, andra barnet, första försöket.
-KarinStarfighter, Äl runt 21/6, BIM 5/7. 5 försöket.
 
Det har varit väldigt mycket fram och tillbaka denna cykel. Trots tempning är jag ändå inte helt säker på när ÄL skedde, för jag hade ett par dippar och ÄL-känningar vid 2 tillfällen. Jag har helt klart passerat BIM med 1-2 dagar och än så länge ingenting mer än lite ljusrosa flytningar. Fick ett svagt plus för ett par dagar sedan och sen kvällen efter knappt synbart. Brösten ömmar och det smakar blä i munnen. Förut har jag alltid haft en känsla av att det inte kommer gå vägen, nu vet jag varken eller. Bara att vänta och se helt enkelt..
 
Testade ägglossningstest denna månad. Utslag typ två dagar efter vad appen visade så känns som jag har ägglossning iaf. Vi lyckades få till det så nu är det bara att vänta drygt en vecka så får vi se vad som händer.
 
Mens idag, så kroppen verkar vara tillbaka på banan efter spiralen i alla fall. Får se om den kommer hålla sig till min tidigare cykel (som jag har för mig var på ca 28 dagar). Stämmer det borde jag alltså ha ÄL den 9e.

Whirlie ÄL 11/7 BIM 25/7. Har precis fått igång mensen igen, oregelbunden cykel. Andra barnet.
-KattenKorven ÄL 25/6 BIM 9/7 försök 1, andra barnet
- Monifa väntar på IVF september, försökt sedan juli 2015
- Hedblomster väntar på att försöka igen efter utomkvedshavandeskap. Försök 4, första barnet
-hemlig - väntar på FET i augusti, försökt sen jan-15. Ett MA, ett MF. Inga barn.
- Ingela_S - ÄL ca 23/6, BIM ca 5/7, försök 8, Inga barn tidigare
- Zvinto - inväntar ÄL efter missfall. Försök 5, andra barnet.
-Nejlica -ÄL ca 8/6 BIM ca 22/6, första barnet
-Flixon - ÄL 9/7, BIM 23/7 1 barn sen tidigare
- enannan - ÄL (förhoppningsvis) runt 22/6, BMI runt 6/7, andra barnet, första försöket.
-KarinStarfighter, Äl runt 21/6, BIM 5/7. 5 försöket
 
Det har varit väldigt mycket fram och tillbaka denna cykel. Trots tempning är jag ändå inte helt säker på när ÄL skedde, för jag hade ett par dippar och ÄL-känningar vid 2 tillfällen. Jag har helt klart passerat BIM med 1-2 dagar och än så länge ingenting mer än lite ljusrosa flytningar. Fick ett svagt plus för ett par dagar sedan och sen kvällen efter knappt synbart. Brösten ömmar och det smakar blä i munnen. Förut har jag alltid haft en känsla av att det inte kommer gå vägen, nu vet jag varken eller. Bara att vänta och se helt enkelt..
Grattis! Håller tummarna för er :)
 
Är det någon som vet exakt varför HSS (spolning av äggledarna) ska göras efter mens? Kan inte hitta information om detta och har en inbokad tid på onsdag men ingen mens i sikte... Kan det vara skillnad för heterocis-par där det ändå finns möjlighet till befruktning mot oss som par med två livmödrar? Tänker om jag hade kunnat göra undersökningen ändå. Hade varit skönt att slippa väntetiden :) Ska ringa imorgon och fråga men tänkte fråga er först!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 851
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
188 707
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 467
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 635
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp