En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon som vet exakt varför HSS (spolning av äggledarna) ska göras efter mens? Kan inte hitta information om detta och har en inbokad tid på onsdag men ingen mens i sikte... Kan det vara skillnad för heterocis-par där det ändå finns möjlighet till befruktning mot oss som par med två livmödrar? Tänker om jag hade kunnat göra undersökningen ändå. Hade varit skönt att slippa väntetiden :) Ska ringa imorgon och fråga men tänkte fråga er först!
Jag minns att jag fick förklaringen att man inte skulle vara gravid.
Kan också tänka mig att det är bra om inte slemhinnan är blodfylld. De vill ju ofta även se formen på livmodern. Men det sista är en gissning från min sida.
 
Mens idag, så kroppen verkar vara tillbaka på banan efter spiralen i alla fall. Får se om den kommer hålla sig till min tidigare cykel (som jag har för mig var på ca 28 dagar). Stämmer det borde jag alltså ha ÄL den 9e.

Whirlie ÄL 11/7 BIM 25/7. Har precis fått igång mensen igen, oregelbunden cykel. Andra barnet.
-KattenKorven ÄL 25/6 BIM 9/7 försök 1, andra barnet
- Monifa väntar på IVF september, försökt sedan juli 2015
- Hedblomster väntar på att försöka igen efter utomkvedshavandeskap. Försök 4, första barnet
-hemlig - väntar på FET i augusti, försökt sen jan-15. Ett MA, ett MF. Inga barn.
- Ingela_S - ÄL ca 23/6, BIM ca 5/7, försök 8, Inga barn tidigare
- Zvinto - inväntar ÄL efter missfall. Försök 5, andra barnet.
-Nejlica -ÄL ca 8/6 BIM ca 22/6, första barnet
-Flixon - ÄL 9/7, BIM 23/7 1 barn sen tidigare
- enannan - ÄL (förhoppningsvis) runt 22/6, BMI runt 6/7, andra barnet, första försöket.
-KarinStarfighter, Äl runt 21/6, BIM 5/7. 5 försöket

Eg svar till alla men svarade på senaste uppdateringen för att få med tabellen.

Jag önskar den i ordning, så den som har ÄL och BIM närmast ligger överst. Så när man får mens flyttar man upp sig till "rätt" plats i tabellen. Då har vi lättare att hålla koll på varandra.

Vad tycker ni andra?
 
Jag minns att jag fick förklaringen att man inte skulle vara gravid.
Kan också tänka mig att det är bra om inte slemhinnan är blodfylld. De vill ju ofta även se formen på livmodern. Men det sista är en gissning från min sida.

Tack för svar och gissningar! :D Ja, gravid är ju omöjligt iallafall :p Men ja, så kan det ju vara med slemhinnan och formen på livmodern. Får se vad de säger imorgon helt enkelt.
 
Tack för svar och gissningar! :D Ja, gravid är ju omöjligt iallafall :p Men ja, så kan det ju vara med slemhinnan och formen på livmodern. Får se vad de säger imorgon helt enkelt.

Min gyn sade att det är för att inte spola bort ev graviditet så det har väl blivit rutin också.
 
Grattis! Håller tummarna för er :)
Vet inte riktigt om jag törs tacka än. Inte förrän jag får ett väl synligt plus. Så det inte blir som tidigare, att det blir negativt och så kommer blödningen ett par dagar efter. :( Testet imorgon blir det avgörande i princip.
 
- Nejlica -ÄL ca 8/6 BIM ca 22/6, första barnet
- KarinStarfighter, Äl runt 21/6, BIM 5/7. 5 försöket
- enannan - ÄL (förhoppningsvis) runt 22/6, BMI runt 6/7, andra barnet, första försöket
- Ingela_S - ÄL ca 23/6, BIM ca 5/7, försök 8, Inga barn tidigare
- KattenKorven ÄL 25/6 BIM 9/7 försök 1, andra barnet
- Flixon - ÄL 9/7, BIM 23/7 1 barn sen tidigare
- Whirlie ÄL 11/7 BIM 25/7. Har precis fått igång mensen igen, oregelbunden cykel. Andra barnet.
- Zvinto - inväntar ÄL efter missfall. Försök 5, andra barnet

- Hedblomster väntar på att försöka igen efter utomkvedshavandeskap. Försök 4, första barnet
- hemlig - väntar på FET1 efter IVF i augusti, försökt sen jan-15. Ett MA, ett MF. Inga barn
- Monifa väntar på IVF september, försökt sedan juli 2015

Uppdaterat listan i rätt ordning (hoppas jag) @Whirlie
 
- Nejlica -ÄL ca 8/6 BIM ca 22/6, första barnet
- KarinStarfighter, Äl runt 21/6, BIM 5/7. 5 försöket
- enannan - ÄL (förhoppningsvis) runt 22/6, BMI runt 6/7, andra barnet, första försöket
- Ingela_S - ÄL ca 23/6, BIM ca 5/7, försök 8, Inga barn tidigare
- KattenKorven ÄL 25/6 BIM 9/7 försök 1, andra barnet
- Flixon - ÄL 9/7, BIM 23/7 1 barn sen tidigare
- Whirlie ÄL 11/7 BIM 25/7. Har precis fått igång mensen igen, oregelbunden cykel. Andra barnet.
- Zvinto - inväntar ÄL efter missfall. Försök 5, andra barnet

- Hedblomster väntar på att försöka igen efter utomkvedshavandeskap. Försök 4, första barnet
- hemlig - väntar på FET1 efter IVF i augusti, försökt sen jan-15. Ett MA, ett MF. Inga barn
- Monifa väntar på IVF september, försökt sedan juli 2015

Uppdaterat listan i rätt ordning (hoppas jag) @Whirlie

Det ser ju förståss mycket smidigare ut:up: ska uppdatera mig så fort jag räknat ut hur lång denna cykel blev
 
Nu behöver jag inte fundera längre, det gick precis som tidigare. Mensen är i full gång nu ett par dagar sent..

- Nejlica -ÄL ca 8/6 BIM ca 22/6, första barnet
- KarinStarfighter, Äl runt 21/6, BIM 5/7. 5 försöket
- enannan - ÄL (förhoppningsvis) runt 22/6, BMI runt 6/7, andra barnet, första försöket
- Ingela_S - ÄL ca 23/6, BIM ca 5/7, försök 8, Inga barn tidigare
- KattenKorven ÄL 25/6 BIM 9/7 försök 1, andra barnet
- Flixon - ÄL 9/7, BIM 23/7 1 barn sen tidigare
- Whirlie ÄL 11/7 BIM 25/7. Har precis fått igång mensen igen, oregelbunden cykel. Andra barnet.
- Zvinto - ÄL förhoppningsvis runt 20/7, BIM runt 23-24/7. Försök 6, andra barnet

- Hedblomster väntar på att försöka igen efter utomkvedshavandeskap. Försök 4, första barnet
- hemlig - väntar på FET1 efter IVF i augusti, försökt sen jan-15. Ett MA, ett MF. Inga barn
- Monifa väntar på IVF september, försökt sedan juli 2015
 
Jag är så sugen på att hoppa in i denna tråden. Men jag kan inte bestämma mig!
Vi vill gärna ha ett tredje barn. Våra två är nu 6 år och snart 1 1/2 år. Jag velar så kring om vi ska köra nu eller om vi ska vänta ett år till. Mannen vill helst köra på nu men det är jag som bestämmer när.

Vår första blev till utan någon försökstid medan nr 2 tog nästan ett år på sig att bli till.

Jag sitter o gör plus o minuslista och försöker väga det mot varandra ;) Men det är inte lätt!

I stora drag går mina tankar såhär:
Känns som att det är väldigt tufft att ha barn tätt (2 år mellan) samtidigt som jag känner att jag faktiskt vill bli "klar". Å andra sidan vill jag inte känna så - jag vill ju kunna njuta av varje barn och tid.
Ja, ni förstår mitt dividerande haha

Sen är det ju det där med jobbet också. Jag började på detta jobbet som höggravid, jobbade bara 2 mån innan jag var föräldraledig i 11 mån.

Jag vet att det är svårt att råda - men hur hade ni tänkt?
 
Har haft återbesök hos gyn och allt såg bra ut. Lite rester kvar efter missfallet men det ska komma ut med nästa mens. Efter det ska vi försöka igen. Har typ ägglossning nu, alla stickor som jag köpte ligger dessvärre nerpackade någonstans då jag är mitt i en flytt. Tycker det är onödigt att köpa nya...
 
Skriver med hemligt nick, om lån listar ut vem jag är ber jag er inte avslöja detta ;)

Har följt dessa trådar sen de startade i princip, fått ett barn oplanerat för några år sen och bestämde mig efter mycket om och men för att nu är det dags för ett till! Jag är ensamstående med barnet jag har och kommer använda mig av en donator privat så att säga. Alla beslut osv har varit absurt svåra att ta just för vi som gör barnet bara är två vanliga folk liksom och inte kära i varandra, sambos osv. Vi är friska och båda vill ha barn, personen jag förhoppningsvis blir gravid med kommer att va en närvarande förälder.

Enligt min app har jag ÄL den 4/7 men jag är lite tveksam på det så vi kör första kopp-spruta insemination den 3/7 och jag kör ÄL test från och med idag..

Är så nervös att jag bara fnissar :eek:
Har haft lätt att bli gravid förut men då via samlag så det skiljer sig ju lite.

Jag gör ingen närmare presentation av mig själv, men är över 30 år och har som sagt ett barn sen innan.

Jag håller tummarna konstant för alla här i tråden och hoppas iaf nån vill hålla en tumme för mig på måndag :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 786
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 373
· Visningar
186 133
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 411
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 567
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp