En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skriver med hemligt nick, om lån listar ut vem jag är ber jag er inte avslöja detta ;)

Har följt dessa trådar sen de startade i princip, fått ett barn oplanerat för några år sen och bestämde mig efter mycket om och men för att nu är det dags för ett till! Jag är ensamstående med barnet jag har och kommer använda mig av en donator privat så att säga. Alla beslut osv har varit absurt svåra att ta just för vi som gör barnet bara är två vanliga folk liksom och inte kära i varandra, sambos osv. Vi är friska och båda vill ha barn, personen jag förhoppningsvis blir gravid med kommer att va en närvarande förälder.

Enligt min app har jag ÄL den 4/7 men jag är lite tveksam på det så vi kör första kopp-spruta insemination den 3/7 och jag kör ÄL test från och med idag..

Är så nervös att jag bara fnissar :eek:
Har haft lätt att bli gravid förut men då via samlag så det skiljer sig ju lite.

Jag gör ingen närmare presentation av mig själv, men är över 30 år och har som sagt ett barn sen innan.

Jag håller tummarna konstant för alla här i tråden och hoppas iaf nån vill hålla en tumme för mig på måndag :love:
Självklart hålls tummarna :)
 
Skriver med hemligt nick, om lån listar ut vem jag är ber jag er inte avslöja detta ;)

Har följt dessa trådar sen de startade i princip, fått ett barn oplanerat för några år sen och bestämde mig efter mycket om och men för att nu är det dags för ett till! Jag är ensamstående med barnet jag har och kommer använda mig av en donator privat så att säga. Alla beslut osv har varit absurt svåra att ta just för vi som gör barnet bara är två vanliga folk liksom och inte kära i varandra, sambos osv. Vi är friska och båda vill ha barn, personen jag förhoppningsvis blir gravid med kommer att va en närvarande förälder.

Enligt min app har jag ÄL den 4/7 men jag är lite tveksam på det så vi kör första kopp-spruta insemination den 3/7 och jag kör ÄL test från och med idag..

Är så nervös att jag bara fnissar :eek:
Har haft lätt att bli gravid förut men då via samlag så det skiljer sig ju lite.

Jag gör ingen närmare presentation av mig själv, men är över 30 år och har som sagt ett barn sen innan.

Jag håller tummarna konstant för alla här i tråden och hoppas iaf nån vill hålla en tumme för mig på måndag :love:
Åh vad spännande!
Jag hat en bekant som fick barn med en (tjej)kompis. Vi fikar ibland och på honom låter det som att det funkar bra. Tycker det är roligt att tråden är så heterogen - det finns så oändligt många sätt för ett barn att bli till på! Jättespännande!
 
Idag har jag varit och spolat äggledarna! Det gick bra trots att det är innan mens istället för efter då det inte finns något foster som kan spolas bort. Allt såg bra ut och det var fri passage. Jag fick inte ont heller vilket var skönt. Så nu är alla undersökningar gjorda och härnäst väntar kuratorsamtal efter sommaren. Sen är det bara för oss att bestämma vilken ägglossning vi vill börja!
 
Idag har jag varit och spolat äggledarna! Det gick bra trots att det är innan mens istället för efter då det inte finns något foster som kan spolas bort. Allt såg bra ut och det var fri passage. Jag fick inte ont heller vilket var skönt. Så nu är alla undersökningar gjorda och härnäst väntar kuratorsamtal efter sommaren. Sen är det bara för oss att bestämma vilken ägglossning vi vill börja!

kul att det gick bra! min äggledsspolning var mycket smärtsam, fastän allt såg bra ut. 3 dagar senare blev jag gravid på naturlig väg, så det känns som att det var nåt knasigt ändå fastän de inte kunde se det...
 
kul att det gick bra! min äggledsspolning var mycket smärtsam, fastän allt såg bra ut. 3 dagar senare blev jag gravid på naturlig väg, så det känns som att det var nåt knasigt ändå fastän de inte kunde se det...

Fy att din var så smärtsam :( Har hört detta från många, bland annat min partner som gjort detta back in the days. Hade förberett mig på det värsta men det var ingenting mot att sätta in (och ha) kopparspiral :down: Känns ju som att spolningen verkligen var till din fördel då med tanke på graviditeten strax därpå!
 
Glömde handla vettig lunch på jobbet, smällde i mig massa bullar och mådde otroligt dåligt. Hela underredet va i uppror.... Inser sen att jag måste hem och ta ÄL test NU! Sagt och gjort, väldigt glad gubbe på testet så imorgon får jag besök av min vän, han tar med sig kopp, spruta och bullar. Nu kör vi! Men om det tar sig på första försöket kommer jag ju ha BF i mars/april... Det är typ snart :eek:
 
Hur kan jag förövrigt ha ÄL nu? 5 dagar "för tidigt" jag känner verkligen min kropp och visste vad som va i görningen direkt nästan men litade ändå på kalendern tills testet va gjort.. Tur jag har läst tråden här och lärt mig att man ska ta ÄL test :up:
 
Ett inlägg till när jag ändå är igång, enligt min menskalender-app är jag fertil från och med imorgon, men planerad ÄL är på tisdag. Jag antar att jag ska lita mer på testet eftersom det visar klart och tydligt när man har ÄL. För det är väl bara positivt från typ dagen innan ägget släpper eller har det redan släppt :crazy: känner mig helt tappad...
 
Ett inlägg till när jag ändå är igång, enligt min menskalender-app är jag fertil från och med imorgon, men planerad ÄL är på tisdag. Jag antar att jag ska lita mer på testet eftersom det visar klart och tydligt när man har ÄL. För det är väl bara positivt från typ dagen innan ägget släpper eller har det redan släppt :crazy: känner mig helt tappad...
Min äl kommer ibland på cykeldag 13 och ibland på dag 17, det är helt normalt som man brukar säga :) Lycka till imorgon!
 
Hur kan jag förövrigt ha ÄL nu? 5 dagar "för tidigt" jag känner verkligen min kropp och visste vad som va i görningen direkt nästan men litade ändå på kalendern tills testet va gjort.. Tur jag har läst tråden här och lärt mig att man ska ta ÄL test :up:
Det är tiden mellan ägglossning och mens (lutealfasen) som brukar vara densamma, tiden mellan mens och ägglossning kan variera mellan gångerna.
 
Ett inlägg till när jag ändå är igång, enligt min menskalender-app är jag fertil från och med imorgon, men planerad ÄL är på tisdag. Jag antar att jag ska lita mer på testet eftersom det visar klart och tydligt när man har ÄL. För det är väl bara positivt från typ dagen innan ägget släpper eller har det redan släppt :crazy: känner mig helt tappad...
Kalendern kan su strunta i just nu. Den visar fertil fas x dagar innan ägglossning och x dagar efteråt eftersom kalendern inte vet någon exakt dag för lossning. Dessutom kan ju spermierna med lite ur över flera dagar, vilket gör att den fertila fasen börjar redan innan ägget släppt.
 
Skriver med hemligt nick, om lån listar ut vem jag är ber jag er inte avslöja detta ;)

Har följt dessa trådar sen de startade i princip, fått ett barn oplanerat för några år sen och bestämde mig efter mycket om och men för att nu är det dags för ett till! Jag är ensamstående med barnet jag har och kommer använda mig av en donator privat så att säga. Alla beslut osv har varit absurt svåra att ta just för vi som gör barnet bara är två vanliga folk liksom och inte kära i varandra, sambos osv. Vi är friska och båda vill ha barn, personen jag förhoppningsvis blir gravid med kommer att va en närvarande förälder.

Enligt min app har jag ÄL den 4/7 men jag är lite tveksam på det så vi kör första kopp-spruta insemination den 3/7 och jag kör ÄL test från och med idag..

Är så nervös att jag bara fnissar :eek:
Har haft lätt att bli gravid förut men då via samlag så det skiljer sig ju lite.

Jag gör ingen närmare presentation av mig själv, men är över 30 år och har som sagt ett barn sen innan.

Jag håller tummarna konstant för alla här i tråden och hoppas iaf nån vill hålla en tumme för mig på måndag :love:
Vad spännande. Hoppas din närvaro i tråden blir kortvarig :)
 
Fy att din var så smärtsam :( Har hört detta från många, bland annat min partner som gjort detta back in the days. Hade förberett mig på det värsta men det var ingenting mot att sätta in (och ha) kopparspiral :down: Känns ju som att spolningen verkligen var till din fördel då med tanke på graviditeten strax därpå!

Hoppas resten flyter på bra för er :) en av mina bästa vänner och hennes sambo har gått igenom precis samma som dig/er, fast de valde att göra allt privat istället. de väntar sitt första barn när som helst nu, bf var i förrgår :)
 
Hem och gjorde ett ÄL test, negativt :arghh:
Är loppet kört? Äggen borde ju släppt inatt och jag hoppas såklart att det lilla ägget ligger i livmodern nu och är mottaglig. De tär lustigt för jag har läst typ mängder om fertilitet osv men nu när jag själv ska göra barn står det stilla i huvet :o
 
Hem och gjorde ett ÄL test, negativt :arghh:
Är loppet kört? Äggen borde ju släppt inatt och jag hoppas såklart att det lilla ägget ligger i livmodern nu och är mottaglig. De tär lustigt för jag har läst typ mängder om fertilitet osv men nu när jag själv ska göra barn står det stilla i huvet :o

Var urinen mindre koncentrerat nu när du testade?

Om jag var du skulle jag byta till stickor med streck så du kan se stegringen, tycker det i längden är mycket lättare att följa utvecklingen. Särskilt för er som inte kanske vill köra insemination varannan dag utan pricka in rätt dag liksom.
 
Ja lite mindre koncentrerad va den nog.. Det är ju en sån sticka med streck med n man stoppar den i en grej som visar en glad gubbe eller inte. När jag bara kollar stickan är sträcket väldigt starkt fortfarande men inte positivt.


Jag har iaf haft besök här nu, försöker natta barn som såklart inte har somnat i tid, så känns fullt normalt att försöka natta med en liten burk med sperma i armhålan :laugh:
 
Ja lite mindre koncentrerad va den nog.. Det är ju en sån sticka med streck med n man stoppar den i en grej som visar en glad gubbe eller inte. När jag bara kollar stickan är sträcket väldigt starkt fortfarande men inte positivt.


Jag har iaf haft besök här nu, försöker natta barn som såklart inte har somnat i tid, så känns fullt normalt att försöka natta med en liten burk med sperma i armhålan :laugh:
Jag använder också stickor med streck, köpt billiga på nätet.
Brukar få helt blankt efter ägglossning så det skulle ju mycket väl kunna vara så för dig med.
När testet är positivt lossar ägget inom 24-48 timmar har jag för mig, sen kan det överleva ytterligare 12.
 
Hem och gjorde ett ÄL test, negativt :arghh:
Är loppet kört? Äggen borde ju släppt inatt och jag hoppas såklart att det lilla ägget ligger i livmodern nu och är mottaglig. De tär lustigt för jag har läst typ mängder om fertilitet osv men nu när jag själv ska göra barn står det stilla i huvet :o

Men det ska ju vara negativt när ägget redan har släppt? :)

Sen angående "fertila dagar" i kalender osv så är man mest fertil dagarna innan ägglossning eftersom spermierna behöver lite tid för att simma till äggledarna och när de väl är framme kan de leva i äggledarna i upp till en vecka och vänta in ägget, medan ett obefruktat ägg däremot bara lever i genomsnitt något dygn efter ägglossning. :)
 
Hem och gjorde ett ÄL test, negativt :arghh:
Är loppet kört? Äggen borde ju släppt inatt och jag hoppas såklart att det lilla ägget ligger i livmodern nu och är mottaglig. De tär lustigt för jag har läst typ mängder om fertilitet osv men nu när jag själv ska göra barn står det stilla i huvet :o
Ursäkta om jag verkar lite besserwisser , men jag har länge försökt lära mig exakt hur det fungerar. Men är det inte i äggledaren ägget befruktas? Och att det är kört om det når livmodern obefruktad? Men att det tar typ 24-48 timmar att ta sig genom äggledaren?
 
Tror jag har ÄL nu. Har samma typ av flytningar som förra cykeln. Verkar som om cyklerna blir kortare. Först 50 dgr, sedan 39, och nu verkar det bli ännu kortare. Hade äl-flytning på dag 24 förra gången och nu på dag 19. Har inte orkat testa med äl-stickor mer än en gång i början av cykeln. Känns som så många dagar om man har en 50-dagarscykel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 735
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 371
· Visningar
185 598
Senast: Bracco
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 392
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 479
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp