En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är det ingen mens i sikte än, och negativa gravtest idag. Har haft menskänningar i en dryg vecka nu och börjar känna mig smått galen. :(
 
Nu gör jag mitt första inlägg här. Vi har en dotter född 2015 och börjar bli (läs: är väldigt) sugna på en till. Dottern var en hoppsan, blev till trots preventivmel och när sambon precis skulle åka utomlands på jobb, så när vi fick reda på graviditeten var han redan iväg och kom inte hem förrän i v 24-ish. Så detta känns lite som första gången för oss, för det är första gången vi planerar och första gången vi får göra det tillsammans.

Jag har en kopparspiral nu som snart ska ut. Dock strular mensen en del, vilket den aldrig gjort förut, med långdragna menstruationer, korta cykler och lite mellanblödningar. Jag hoppas att detta beror på spiralen och att det blir bra när jag tar ut den, men jag vågar inte lita helt på att det ska gå enkelt. Jag har haft väldigt regelbunden mens tidigare.

Sen velar jag lite kring när det passar att börja, trots att det är fånigt, det blir som det blir ändå och det finns alltid saker i livet som gör att det inte riktigt passar. Vi gifter oss i oktober och jag vill inte vara gravid på bröllopet. Sen åker jag utomlands i november och om jag blir lika dålig som sist (illamående) så vore det trist att må så på resan. Dessutom byter jag jobb i oktober (dumt att göra en förändring i taget :angel:) och det vore tråkigt att starta med en sjukskrivning. Så vi får se när verkstaden startar på riktigt :p Men jag längtar mig galen och kan för allt i livet inte sätta mig in i hur det är för er som försökt länge :heart
 
Är det ens nån idé att testa med eftermiddagsurin idag om jag har BIM på torsdag? Köpte två tester nu för att va förberedd :D jo tjena, jag vill ju bara testa testa testa mig galen :cool: köpte clear blue som bara visar + eller -. Jag plussade med dottern 1-2 dagar innan BIM då med kvällsurin med sånna stickor..
 
Håller tummarna att det är för att det är för tidigt och inte morgonurin.
Alltid jobbigt med negativt :(.
Hoppas jag med! Jag tror min cykel är lite fel, eller ja längre än jag tror så jag ska faktiskt försöka hålla mig från att testa närmaste dagarna. Blir bara besviken av - samt slöseri med pengar på tester :o
 
Fyra dagar nu med blinkande gubbe på clearblues digitala ägglossningstest med dubbel hormonindikator. Ska tyda på hög men inte maximal fertilitet. Lite roligare än äl~ testen jag provat innan, men hoppas såklart på att det blir maximal fertilitet snart!
 
Jag köpte 17st senaste cykeln.. har 10kvar :banghead::angel:

Förlåt men du gav mig kvällens fnissattack! Jag skulle lätt ha kissat på typ alla stickor samtidigt och hyperventilerat.. Men 7/17 är ju ändå rätt ok, du kunde använt alla liksom :cool:

Köpte ett 20-pack graviditetstest nyligen och arbetar fortfarande på 100-packet ägglossningstest. Skönt att ha :p

Tack för påminnelsen måste beställa ÄL tester! Kanske råkar det slinka med några grav-tester då också :angel:
 
Jag har inhandlat 12 gravtest och 13 ältest senaste veckan som prep för nästa försök :D Försöker hålla humöret uppe och jag VILL testa mycket så jag tänker UNNA mig det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 666
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 362
· Visningar
183 962
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 380
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 460
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp