En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Positivt ägglossningstest idag. Innebär återföring på fredag. Sambon landar på fredag - 22.30 :arghh:. Så jäkla typiskt. Vill inte vänta till nästa månad heller och nej, tänker inte dumpa för att sambon inte kommer hem tidigare. Det är inte värt pengarna, tycker varken han eller jag. Men lite (ok mycket) surt känns det. Om kroppen bara hållit på ägglossning en dag till. Sambon kommer nämligen hem för en veckas lov denna gång.
Förstår inte riktigt men vet inte hur det går till heller... varför skulle du dumpa sambon? Går det inte att göra återföring om han inte är hemma? Förlåt för dumma frågor! Hoppas det löser sig på bästa sätt :heart Förstår att du inte vill vänta tills nästa gång, varje försök är ju så värdefullt!
 
Förstår inte riktigt men vet inte hur det går till heller... varför skulle du dumpa sambon? Går det inte att göra återföring om han inte är hemma? Förlåt för dumma frågor! Hoppas det löser sig på bästa sätt :heart Förstår att du inte vill vänta tills nästa gång, varje försök är ju så värdefullt!
Tänker mest att buke brukar skrika så fort mannen inte ställer upp, eftersom man är två om att göra/skaffa barn (oftast ;)).
 
Jag smyger ur tråden, utan plus på stickan. Fick mens häromdagen och kände en lättnad.. Jag är så nöjd med mitt liv som det är helt enkelt så jag vill nog inte skaffa en till. Köper en hund istället ;) Behöver fundera mer så får bli barn senare om det blir nått alls.
Tack för att jag fick hänga här ett tag!
Jag fortsätter hålla mina tummar för er!
 
- Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- Ingela_S - ÄL ca 4/9, BIM ca 14/9. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Zvinto - ÄL ca 6/9, BIM runt 21/9. Försök 8, andra barnet
- lilleknodd2 ÄL ca 9/9, BIM 23/9. Försök 2, andra barnet.
- KarinStarfighter. Äl ca 11/9, BIM ca 24/9. Försök 8. Första barnet.
- hemlig - FET2 15/9
-Hedblomster, ÄL ca 20/9, BIM ca 5/10 (minfödelsedag...). Försök 6, första barnet (tredje försöketefter X).
Nejlica -ÄL ca 23/9 BIM ca 7/10 första barnet.
- KattenKorven ÄL 26/9 BIM 10/10 försök 4, andra barnet
-Loppanhellqvist - ÄL ca 9/9. BIM ca 23/9. Andrabarnet. Tredje försöket
- Flixon, ÄL ca 14/9, BIM ca 3/10
 
Fick brev om cellprovskontroll idag, 5/10 som också är min beräknade bim. Får jag ens gå på den om jag plussar på morgonen? :idea: eller om jag får mens för den delen. Försökte boka om pga passar inte så bra med jobbtider heller men fanns INGA andra tider på hela året....
 
Cellprov kan tas fram till v 14 så det är inga problem
Aha, skönt!

Behöver verkligen göra det för jag skulle ha gjort det förra året men då fanns det inga tider. Kommer väl behöva boka om pga mens ändå. Hur jag nu ska göra det när det inte finns tider.

Men man kan ju alltid hoppas på ingen mens. Det blir tredje försöket efter operationen. Det var på tredje försöket det tog sig när det blev utomkveds, kanske är det ett lucky number även om det gick snett sist.
 
Följer i tysthet tråden! Hur ser det ut är vi fler som genomgår ivf?
Hade äggplock igår = hemska smärtor idag Tre ägg ut och kliniken ringde nyss och berättade att det bara är ett befruktat! Dålig dag helt klart
 
Följer i tysthet tråden! Hur ser det ut är vi fler som genomgår ivf?
Hade äggplock igår = hemska smärtor idag Tre ägg ut och kliniken ringde nyss och berättade att det bara är ett befruktat! Dålig dag helt klart
Håller på med ivf. Gjorde FET, vår första återföring, förra månaden - blev kemisk graviditet. Ska göra ny FET imorgon.
 
Följer i tysthet tråden! Hur ser det ut är vi fler som genomgår ivf?
Hade äggplock igår = hemska smärtor idag Tre ägg ut och kliniken ringde nyss och berättade att det bara är ett befruktat! Dålig dag helt klart

Det räcker med ett.
Även om man gärna vill ja frysen full...
 
- Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- Ingela_S - ÄL ca 4/9, BIM ca 14/9. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Zvinto - ÄL ca 6/9, BIM runt 21/9. Försök 8, andra barnet
- lilleknodd2 ÄL ca 9/9, BIM 23/9. Försök 2, andra barnet.
- KarinStarfighter. Äl ca 11/9, BIM ca 24/9. Försök 8. Första barnet.
- hemlig - FET2 15/9, officiell testdag 28/9 (BIM 25/9)
-Hedblomster, ÄL ca 20/9, BIM ca 5/10 (minfödelsedag...). Försök 6, första barnet (tredje försöketefter X).
Nejlica -ÄL ca 23/9 BIM ca 7/10 första barnet.
- KattenKorven ÄL 26/9 BIM 10/10 försök 4, andra barnet
-Loppanhellqvist - ÄL ca 9/9. BIM ca 23/9. Andrabarnet. Tredje försöket
- Flixon, ÄL ca 14/9, BIM ca 3/10
 
- Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- Zvinto - ÄL ca 6/9, BIM runt 21/9. Försök 8, andra barnet
- lilleknodd2 ÄL ca 9/9, BIM 23/9. Försök 2, andra barnet.
- KarinStarfighter. Äl ca 11/9, BIM ca 24/9. Försök 8. Första barnet.
- hemlig - FET2 15/9, officiell testdag 28/9 (BIM 25/9)
-Hedblomster, ÄL ca 20/9, BIM ca 5/10 (minfödelsedag...). Försök 6, första barnet (tredje försöketefter X).
Nejlica -ÄL ca 23/9 BIM ca 7/10 första barnet.
- KattenKorven ÄL 26/9 BIM 10/10 försök 4, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 28/9, BIM ca 8/10 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
-Loppanhellqvist - ÄL ca 9/9. BIM ca 23/9. Andrabarnet. Tredje försöket
- Flixon, ÄL ca 14/9, BIM ca 3/10
 
- Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- Zvinto - ÄL ca 6/9, BIM runt 21/9. Försök 8, andra barnet
- lilleknodd2 ÄL ca 9/9, BIM 23/9. Försök 2, andra barnet.
- KarinStarfighter. Äl ca 11/9, BIM ca 24/9. Försök 8. Första barnet.
- hemlig - FET2 15/9, officiell testdag 28/9 (BIM 25/9)
-Hedblomster, ÄL ca 20/9, BIM ca 5/10 (minfödelsedag...). Försök 6, första barnet (tredje försöketefter X).
Nejlica -ÄL ca 23/9 BIM ca 7/10 första barnet.
- KattenKorven ÄL 26/9 BIM 10/10 försök 4, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 28/9, BIM ca 8/10 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
-Loppanhellqvist - ÄL ca 9/9. BIM ca 23/9. Andrabarnet. Tredje försöket
- Flixon, ÄL ca 14/9, BIM ca 3/10
Har ni kontaktat nån för fertilitetsutredning?
 
Har ni kontaktat nån för fertilitetsutredning?

Nej... Vi var på väg, men så blev svärmor sjuk och har legat på sjukhus ett tag och det är fortfarande oklart om hon kommer klara sig över huvud taget Har blivit många timmar på sjukhuset för oss. Vi vet att vi måste ta tag i det, men orken har helt enkelt inte funnis. Såg en dokumentär i fredags om fertilitet hos personer över 30, och det var inte så upplyftande direkt... Så vi ska verkligen försöka ta kontakt nu i veckan.
 
Nej... Vi var på väg, men så blev svärmor sjuk och har legat på sjukhus ett tag och det är fortfarande oklart om hon kommer klara sig över huvud taget Har blivit många timmar på sjukhuset för oss. Vi vet att vi måste ta tag i det, men orken har helt enkelt inte funnis. Såg en dokumentär i fredags om fertilitet hos personer över 30, och det var inte så upplyftande direkt... Så vi ska verkligen försöka ta kontakt nu i veckan.
Beklagar. Håller tummarna för bättring av svärmor.
Om inte min pappa blivit dålig och gått bort hade vi börjat försöka 1.5 år tidigare än vi nu gjorde. Jag kan inte låta bli att undra om det varit nån skillnad då.
 
Nu har jag träffat gynekolog!

UL visade på fina äggstockar och livmoder. Hen sa att ena äggstocken såg ut att mogna. Blodprover tagna. Hen hör av sig om de visar något knasigt annars ska jag avvakta några månader för att sedan söka dit igen och få hjälp med att sätta igång ägglossningen.

Och så lite skryt: FAN vad jag är bra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 670
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 362
· Visningar
183 996
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 381
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 461
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp