Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här händer det grejer när man är på semester. Grattis till alla er som plussat!! Och jag håller tummarna för att det går bra för dig @Girasol

Hos mig händer det inte mkt, jag har Äl och är som sagt på semester. Utan sambon. Så kan det vara. Åker dock hem imorgon och hoppas hinna få till det innan det är för sent. Fjärde försöket nu ju.

Varmasommarkramar till er alla!
 
Grattis @Smulu :)

Sådärja, nu kom (äntligen) mensen. (Även om den inte riktigt följer sin vanliga "gång", har t ex knappt någon mensvärk och det klagar jag verkligen inte över. Sympatier till dig @Rosen-Knoppen , hoppas det värsta är över.)
Lite besviken, även om jag inte direkt väntade mig något annat. Trots allt är vi bara inne på andra månaden sedan vi bestämde oss för att försöka och egentligen bara hunnit med ett egentligt försök. Det hindrar inte mig från att bli otålig :p
Nu kan jag i alla fall hälla upp ett glas kall rosé i kväll, ska bli riktigt gott i värmen!
 
Nu blev det svårt.

Har tid hos kirurgen för bedömning 28/8. Om det stämmer att de sen knappt har några köer till operation vore det kanske dumt att plussa om typ två veckor?
 
Nu blev det svårt.

Har tid hos kirurgen för bedömning 28/8. Om det stämmer att de sen knappt har några köer till operation vore det kanske dumt att plussa om typ två veckor?
Oj vad spännande! Då fick de eld i baken alltså! Hejja! Dock blir det ju knepigt med barnalstrandet...

Mvh Miks
 
Nu blev det svårt.

Har tid hos kirurgen för bedömning 28/8. Om det stämmer att de sen knappt har några köer till operation vore det kanske dumt att plussa om typ två veckor?

Har läst lite tidigare i tråden om vad du står inför, inga lätta beslut. Hur känner du inför att bara låta allt rulla på sas, och så blir det som det blir? Eller skulle det kännas bättre att ha operationen bakom dig och så fortsätta med "bebistillverkning" därefter?
Så bra i alla fall att väntetiden inte är lång!
 
Har läst lite tidigare i tråden om vad du står inför, inga lätta beslut. Hur känner du inför att bara låta allt rulla på sas, och så blir det som det blir? Eller skulle det kännas bättre att ha operationen bakom dig och så fortsätta med "bebistillverkning" därefter?
Så bra i alla fall att väntetiden inte är lång!

Det beror på vilken tid på dagen du frågar ;)

Det jag är mest rädd för är att plussa, avboka operationen och sen få MF el X igen. Så det blir varken eller :crazy:
 
Det beror på vilken tid på dagen du frågar ;)
Aha, ja det känner jag ju igen ;)

Det jag är mest rädd för är att plussa, avboka operationen och sen få MF el X igen. Så det blir varken eller :crazy:
Det förstår jag.
Så, krasst sett, om du blir gravid och det inte vill sig så blir det varken graviditet eller operation i höst, och om du väljer att genomgå operationen så fort som möjligt så är det graviditeten som blir (planerat) framskjuten? Måste du vänta länge efter operation med att försöka bli gravid igen?
Verkligen inga enkla beslut att ta och jag förstår att du våndas. Det enda jag kan vaska fram ur det hela är att det senare alternativet är mer "planeringsbart" och "kontrollerat", om du är en person som mår bra av att känna att du själv styr, så gott det går, det som händer.
 
Aha, ja det känner jag ju igen ;)


Det förstår jag.
Så, krasst sett, om du blir gravid och det inte vill sig så blir det varken graviditet eller operation i höst, och om du väljer att genomgå operationen så fort som möjligt så är det graviditeten som blir (planerat) framskjuten? Måste du vänta länge efter operation med att försöka bli gravid igen?
Verkligen inga enkla beslut att ta och jag förstår att du våndas. Det enda jag kan vaska fram ur det hela är att det senare alternativet är mer "planeringsbart" och "kontrollerat", om du är en person som mår bra av att känna att du själv styr, så gott det går, det som händer.

12 mån efter op innan graviditet. Då IVF mest troligt.
 
Nackdelen med operation först är att man kan ha svårt att tillgodogöra sig tillräckligt med näring, barnen blir ofta jämförelsevis små.

Och så känns det dumt att gå ner en massa och sen kanske gå upp igen :crazy:

Skulle jag plussa på den här ägglossningen kan jag fortfarande gå till kirurgen, bli godkänd och få op-tid som kan avbokas till i princip ett dygn innan op.

Det gör ju att jag iaf skulle hinna förbi v12 innan jag tackar nej (eftersom de har väntetid). Och då kan man få operation nästa år.

Rent krasst är det ju eg inte särskilt troligt att det blir plus nu heller.
 
Lägger in listan igen så man slipper leta så långt bakåt. Håller på att bli knäpp på att invänta BIM menmen, inte så mycket att göra åt.

Rosen-Knoppen:
ÄL 12/7 BIM 26/7 (App) - 25 (26 i September) år, sjunde försöket. Inga barn sen innan
Robl äl 12/7 bim 26/7 (tror jag) 23 år, 3 försöket, inga barn.
em-pirre: ÄL 18/7 BIM 1/8 - 29 år, försökt i ca 1 år, inga barn.
Thera: ÄL 18/7 BIM 1/8 - 32 år, tredje försöket, son född 2011
Kanintant: ÄL 22/7 BIM 5/8 - 32 år, inga barn sedan innan
Mois: ÄL 28/7 BIM 12/8 - 30 år, fjärde försöket. Dotter född 2011-08
lil-sis ÄL 30/7 BIM 13/8 - 33 år, tredje försöket efter MF/X, försökt drygt ett år, inga barn.
 
Nackdelen med operation först är att man kan ha svårt att tillgodogöra sig tillräckligt med näring, barnen blir ofta jämförelsevis små.

Och så känns det dumt att gå ner en massa och sen kanske gå upp igen :crazy:

Skulle jag plussa på den här ägglossningen kan jag fortfarande gå till kirurgen, bli godkänd och få op-tid som kan avbokas till i princip ett dygn innan op.

Det gör ju att jag iaf skulle hinna förbi v12 innan jag tackar nej (eftersom de har väntetid). Och då kan man få operation nästa år.

Rent krasst är det ju eg inte särskilt troligt att det blir plus nu heller.


En kompis till min syster har gjort en sådan operation och sedan fått barn. Det blev dock en rejäl bit på över 5kg.
 

Rosen-Knoppen:
ÄL 12/7 BIM 26/7 (App) - 25 (26 i September) år, sjunde försöket. Inga barn sen innan
Robl äl 12/7 bim 26/7 (tror jag) 23 år, 3 försöket, inga barn.
em-pirre: ÄL 18/7 BIM 1/8 - 29 år, försökt i ca 1 år, inga barn.
Thera: ÄL 18/7 BIM 1/8 - 32 år, tredje försöket, son född 2011
Kanintant: ÄL 22/7 BIM 5/8 - 32 år, inga barn sedan innan
Mois: ÄL 28/7 BIM 12/8 - 30 år, fjärde försöket. Dotter född 2011-08

Vissa prestationsproblem på den manliga planhalvan gör att jag släpper det här nu och satsar på att kunna rida ponny nästa år istället.
 
Vissa prestationsproblem på den manliga planhalvan gör att jag släpper det här nu och satsar på att kunna rida ponny nästa år istället.

Det här låter förstås tämligen urvattnat, men för vad det är värt: Känns det som rätt sak att göra så är det förmodligen det. Oavsett i vilken ordning du tar det, så finns det ju goda chanser att slutresultatet blir det samma, om än inom lite olika tidsramar :) Huvudsaken är att du mår bra och känner dig så tillfreds som det är möjligt med ditt beslut.
 
Det här låter förstås tämligen urvattnat, men för vad det är värt: Känns det som rätt sak att göra så är det förmodligen det. Oavsett i vilken ordning du tar det, så finns det ju goda chanser att slutresultatet blir det samma, om än inom lite olika tidsramar :) Huvudsaken är att du mår bra och känner dig så tillfreds som det är möjligt med ditt beslut.

Det är försent att göra något annat, ägget släppte igår så nu är den här månaden förbi.

Nästa ÄL är när jag ska vara hos kirurgen och det är för nära för att chansa då.

Det hade ju antagligen inte tagit sig iaf men lite surt att inte ens ha ett försök men det är ju så livet är ibland!

Det är första gången på ett och ett halvt år som han inte kunnat leverera på beställning och det är ju ganska bra jobbat ändå.
 
Det är försent att göra något annat, ägget släppte igår så nu är den här månaden förbi.

Nästa ÄL är när jag ska vara hos kirurgen och det är för nära för att chansa då.

Det hade ju antagligen inte tagit sig iaf men lite surt att inte ens ha ett försök men det är ju så livet är ibland!

Det är första gången på ett och ett halvt år som han inte kunnat leverera på beställning och det är ju ganska bra jobbat ändå.

Beklagar verkligen @lil-sis :(
Varje gång jag öppnat tråden har jag hoppats på glada besked för din skull.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 960
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
965
Senast: Queen
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 531
Senast: Milosari
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 101
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp