Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skickade ett sms med orden "ring mig" (vi befann oss på olika orter just då och ingen av oss trodde att det skulle ha tagit sig pga en massa yttre omständigheter). Sambon ringde, halvt uppskärrad och frågade vad som hade hänt och jag svarade "jo, nja, men, alltså...ehhh hur i helvete talar man om på bästa sätt att man fått ett plus och att du ska bli pappa").
Jag blev tvungen att skicka en bild på mitt + och sedan ringde han igen :D

*skratt* alla sätt är bra! Jag hoppas så himla mycket att mensen håller sig borta och att jag får ett fint plus på fredag, i så fall ska jag lulla runt och bara mysa hela fredagen när jag är ledig (och troligtvis få några panikattacker däremellan).
 
Robl äl 12/7 bim 26/7 (tror jag) 23 år, 3 försöket, inga barn.
em-pirre: ÄL 18/7 BIM 1/8 - 29 år, försökt i ca 1 år, inga barn.
Kanintant: ÄL 22/7 BIM 5/8 - 32 år, inga barn sedan innan
Mois: ÄL 28/7 BIM 12/8 - 30 år, fjärde försöket. Dotter född 2011-08
Rosen-Knoppen: ÄL 10/8 BIM 24/8 (App) - 25 (26 i September) år, åttonde försöket. Inga barn sen innan.
Thera: ÄL 18/8 BIM 1/9 - 32 år, fjärde försöket. Son född 2011.
 
Hur gör förresten folk när de berättar för man/sambo? Tar man testet när båda är hemma eller går man med vetskapen själv hela dagen till man ses på em eller ringer /sms:ar man? Jag tycker liksom det känns läskigt att vara ensam om testandet. Sambon har inte velat ha full koll på äl osv, han blir stressad av det. Han vet därför inte riktigt när det är dags att testa heller. Även om jag testar "själv" så vill jag ändå direkt efter kunna dela ett positivt resultat med honom eftersom jag tror att båda skulle få ungefär samma panik :p.

kanske ska tillägga att sambon alltså börjar jobba mycket tidigare än mig och jag kommer hem senare än honom.
Jag skickade ett mms till min man med bild på testet och några orginella ord i stil med "du ska bli pappa". Jag hade planerat att vänta till helgen med att testa men hade känt mig konstig i någon dag och sovit illa så jag testade fredag morgon istället. Det var lite småläskigt. Han var (eller låtsades vara) betydligt lugnare över beskedet än vad jag var.
 
Kanintant: ÄL 22/7 BIM 5/8 - 32 år, inga barn sedan innan
Mois: ÄL 28/7 BIM 12/8 - 30 år, fjärde försöket. Dotter född 2011-08
Rosen-Knoppen: ÄL 10/8 BIM 24/8 (App) - 25 (26 i September) år, åttonde försöket. Inga barn sen innan.
Thera: ÄL 18/8 BIM 1/9 - 32 år, fjärde försöket. Son född 2011.[/QUOTE]
em-pirre: ÄL 16-20/8 BIM 3/9 - 29 år, försökt i ca 1 år, inga barn.
 
Jag skickade ett mms till min man med bild på testet och några orginella ord i stil med "du ska bli pappa". Jag hade planerat att vänta till helgen med att testa men hade känt mig konstig i någon dag och sovit illa så jag testade fredag morgon istället. Det var lite småläskigt. Han var (eller låtsades vara) betydligt lugnare över beskedet än vad jag var.

Då är alltså mms eller alternativ, förutom att min telefon inte kan ta några kort längre. Annars får jag skriva bara ett sms om det blir när han inte är hemma.

Ingen mens än så länge iaf, kommer vara hypernojig hela dan känns det som. Men jag har inga ömma bröst som jag hade innan förra mensen och ingen mensvärk än iaf.
 
Då är alltså mms eller alternativ, förutom att min telefon inte kan ta några kort längre. Annars får jag skriva bara ett sms om det blir när han inte är hemma.

Ingen mens än så länge iaf, kommer vara hypernojig hela dan känns det som. Men jag har inga ömma bröst som jag hade innan förra mensen och ingen mensvärk än iaf.

Jag har testat när jag varit själv hemma båda gångerna och har sen skickat en bild till min man på testet :)
 
Jag har testat när jag varit själv hemma båda gångerna och har sen skickat en bild till min man på testet :)

Meh...jag kan ju inte mms:a jue.... :p :p Får hitta en kombo av olika symboler som kan likna en grav-sticka (a la rosen och nallen som var poppis för typ 10 år sedan ) :p

Ingen mens än, bara flytningar. Lite molvärk men känns mer som vid äl än mens, ganska långt ner i livmodern. Jaja, blir väl två dagar till som kommer seeeeeega sig fram.
 
Hur gör förresten folk när de berättar för man/sambo? Tar man testet när båda är hemma eller går man med vetskapen själv hela dagen till man ses på em eller ringer /sms:ar man?

Man väcker sin ömme make klockan fem på morgonen när man har morgonkissat genom att stoppa upp ett test i ansiktet på honom med ett "Men det är ju för i helvete FEL på det här testet man ser ju inte ett skit alls, inte ens kontrollstrecket! Eller ser du ett streck?!".

Sedan ser man till så att han köper ett digitalt åt en, och så släntrar man in och lägger testet framför honom när resultatet har kommit upp. Ja, om det är önskat utfall i alla fall ;)
 
Nu sist så sa jag att jag tänker ta ett test, ska du vara med? Det var före bim. Klart han ville vara med :)

Kanske man ska fråga iaf, han är lite svår-pratad kring detta och har väldigt dålig koll. Han är väl av den uppfattningen att "ta det som det kommer" fast det är ju inte lika lätt som tjej kan jag känna och om jag ska strunta i att hålla koll så lär det ta ett tag innan vi skulle pricka rätt med tanke på att vi båda jobbar mycket och oftast är för trötta för diverse aktiviteter.

Ingen mens idag heller :nailbiting: Är ju nästan så man kan hoppas lite nu. Jag har haft 14 dagar mellan äl och mens 2 ggr och 16 dagar en gång så jag vågar inte riktigt hoppas förrän imorgon kväll.

Det är dock en väldig aktivitet i livmodern idag med, drar och sträcker, ena sekunden tror jag att det är mensen som är på gång och andra känns det snarare som äl-värk. *förvirrad*
 
Kanske man ska fråga iaf, han är lite svår-pratad kring detta och har väldigt dålig koll. Han är väl av den uppfattningen att "ta det som det kommer" fast det är ju inte lika lätt som tjej kan jag känna och om jag ska strunta i att hålla koll så lär det ta ett tag innan vi skulle pricka rätt med tanke på att vi båda jobbar mycket och oftast är för trötta för diverse aktiviteter.

Ingen mens idag heller :nailbiting: Är ju nästan så man kan hoppas lite nu. Jag har haft 14 dagar mellan äl och mens 2 ggr och 16 dagar en gång så jag vågar inte riktigt hoppas förrän imorgon kväll.

Det är dock en väldig aktivitet i livmodern idag med, drar och sträcker, ena sekunden tror jag att det är mensen som är på gång och andra känns det snarare som äl-värk. *förvirrad*

Meh TESTA!!!!!!!!!!! :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::angel::p:D

Du får inte hålla oss på halster på detta viset.

Inte schysst :rage:;)
 
Kanske man ska fråga iaf, han är lite svår-pratad kring detta och har väldigt dålig koll. Han är väl av den uppfattningen att "ta det som det kommer" fast det är ju inte lika lätt som tjej kan jag känna och om jag ska strunta i att hålla koll så lär det ta ett tag innan vi skulle pricka rätt med tanke på att vi båda jobbar mycket och oftast är för trötta för diverse aktiviteter.

Ingen mens idag heller :nailbiting: Är ju nästan så man kan hoppas lite nu. Jag har haft 14 dagar mellan äl och mens 2 ggr och 16 dagar en gång så jag vågar inte riktigt hoppas förrän imorgon kväll.

Det är dock en väldig aktivitet i livmodern idag med, drar och sträcker, ena sekunden tror jag att det är mensen som är på gång och andra känns det snarare som äl-värk. *förvirrad*
Glömde säga, jag var kissenödig typ kl 4 på morgonen så kissade i en engångsmugg innan jag frågade...
 
Meh TESTA!!!!!!!!!!! :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::angel::p:D

Du får inte hålla oss på halster på detta viset.

Inte schysst :rage:;)


*asg*

Jag tycker ni kan våndas lika mycket som mej ju :p :p

Jag jobbar imorgon med och vill gärna slippa åka till jobbet efter test. Sambon sa precis att han ska vara hemma fredag fr o m kl 10:30 typ, han skulle till tandläkaren men jobba ett par timmar innan. Frågade om vi kanske skulle åka iväg på em och få lite kvalitetstid ihop varpå jag svarade att vi kan ju ta ett test tillsammans. Varpå han ser något chockad ut (minst sagt). Sa att mensen verkar sen, iaf om den inte kommit imorgon och att jag tänkte testa på fredag.

Så nu ska vi alltså testa ihop på fredag - spännande. ;)
 
Frågade om vi kanske skulle åka iväg på em och få lite kvalitetstid ihop varpå jag svarade att vi kan ju ta ett test tillsammans.

Vilken raggningsreplik :D :D

kl

Här tickar dagarna på. Äl var i måndags helt enligt tidtabell. Så bim borde vara 19/8, får se hur det går. Vi har iaf sett till att förutsättningar finns :p
 
Vilken raggningsreplik :D :D

kl

Här tickar dagarna på. Äl var i måndags helt enligt tidtabell. Så bim borde vara 19/8, får se hur det går. Vi har iaf sett till att förutsättningar finns :p

Eller hur :p Orginellt iaf ;).

Håller tummarna att det blir bra, väntan till bim är ju bara så olidlig och då är det ändå bara två månader jag väntat. Förstår att man måste bli helt knäckt när det drar ut på tiden över ett år eller mer.
 
Håller tummarna att det blir bra, väntan till bim är ju bara så olidlig och då är det ändå bara två månader jag väntat. Förstår att man måste bli helt knäckt när det drar ut på tiden över ett år eller mer.

Ja mitt problem är ju att det inte riktigt tar slut där. Jag har uppenbart lätt att bli gravid eftersom jag blivit det två gånger på första försöket. Men vad hjälper det när det slutar i mf.. Så den här gången får jag nog verkligen försöka att inte börja vänta på mf om jag skulle testa positivt. Nu försöker jag fokusera på det positiva att jag alldeles uppenbarligen kan bli gravid!
 
Ja mitt problem är ju att det inte riktigt tar slut där. Jag har uppenbart lätt att bli gravid eftersom jag blivit det två gånger på första försöket. Men vad hjälper det när det slutar i mf.. Så den här gången får jag nog verkligen försöka att inte börja vänta på mf om jag skulle testa positivt. Nu försöker jag fokusera på det positiva att jag alldeles uppenbarligen kan bli gravid!

Åh förlåt, glömde ju att problemet låg där. Ja men som du säger så är det ju iaf positivt att du kan bli gravid :) Håller tummarna att det kommer gå strålande nästa gång :)
 
Åh förlåt, glömde ju att problemet låg där. Ja men som du säger så är det ju iaf positivt att du kan bli gravid :) Håller tummarna att det kommer gå strålande nästa gång :)

Nej nej menade inte som att du borde ha kommit ihåg det :) Och jag ska hålla tummarna för att testardejten blir väldigt lyckad ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 849
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 467
Senast: Milosari
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 022
Senast: mamman
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 993
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp