En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Tora
Ja det är jag. Testade helt negativt ca en vecka efter att jag började blöda.

Har ett gravtest av annat märke hemma. Tänkte testa med det på bim och se vad det visar :)
 
Fick förresten hem tid för UL häromdagen. Ska ringa och skälla på den ansvarige för jag tycker det är för jäkla klantigt, jag pratade ju med dem för typ en månad sen om att jag hade fått missfall. Vi har hanterat det hela rätt bra här hemma, men det hade ju lika gärna kunnat vara någon som hade blivit helt förstörd av att få hem det brevet när det nu inte gick vägen.
 
Rosen-Knoppen ÄL 12/8 BIM 24/8, 8e försöket, 26år, inga barn
em-pirre ÄL 20/8 BIM 4/9 29 år,försökt 1 år, inga barn
lil-sis Äl 25/8 BIM 8/9 4e försöket efter mf/X. 33 år, no kids.

Right on time. Äl-smärta på vänster sida som väntat, positivtv äl-test idag. Otroligt hur punktlig man kan vara :)
 
Jaha, här ligger man våt och villig (nåja...), med fullt utslag på ÄL-stickan, och vad händer?

Jo, brandlarmet går och min käre brandman till sambo far iväg som en avlöning i december. I kalsonger. :meh:

Surt sa räven...

(Och så håller vi såklart tummarna att det inte är nåt allvarligt som hänt!)
 
Jaha, här ligger man våt och villig (nåja...), med fullt utslag på ÄL-stickan, och vad händer?

Jo, brandlarmet går och min käre brandman till sambo far iväg som en avlöning i december. I kalsonger. :meh:

Surt sa räven...

(Och så håller vi såklart tummarna att det inte är nåt allvarligt som hänt!)

Men.. verkligen surt! :meh:
Ni får säga till brandstationen att nu är det minsann ÄL-tider och då kommer mannen efter "utfört arbete" vid eventuella larm :p

Kl.
Här hemma sitter jag och väntar till helgen! Vill inte känna efter men kan ändå inte ignorera olika symtom! Som att det sticker och hugger till och från i ljumskarna, inte konstant mensvärk eller molvärl som jag brukar ha innan mens. Eller som att jag idag fick kväljningar av ägg till mellis, som jag annars älskar!
Inga onda eller ömma bröst som innan mens..
Ja... tycker helt enkelt att kroppen spelar en ett väldigt fult spratt om mensen skulle dyka upp i helgen :mad:
 
Kul dag!
Ringde till gynekologen (som tidigare diagnosticerade mig/mina äggstockar som pco-äggstockar och sade att jag skulle kontakta mottagningen om och när jag önskade bli gravid) eftersom jag fick en smiley på ägglossningsstickan i söndags, och frågade om de tyckte att jag skulle komma dit och kolla upp om det verkligen släppt något ägg.
Sköterskan jag pratade med tyckte att med ägglossningssymptom och positiv sticka kunde jag vara säker på att ha haft ägglossning och kunde avvakta kommande mens/inte mens (håller inte med, men ok).
Så blev jag tillfrågad hur det gått att gå ner i vikt, då jag vid senaste besöket behövde jobba bort några kilo, och gjorde så också. Tyvärr har en del av dem kommit tillbaka, men det går åt rätt håll igen. Talade om just detta och fick till svar en lång utläggning om hur viktigt det är och, när jag svarade att jag är väl medveten om det och jobbar på det, en tillrättavisning över att jag "inte tar det på allvar" ("men du har ju gått UPP igen")!
Stopp och belägg här nu. Jag är inte trådsmal och skulle inte må illa av att gå ner några kilo igen, men jag lever hälsosamt och är hyfsat vältränad, inte heller är jag analfabet boendes under en sten, utan vet mycket väl hälsoeffekterna av att väga lagom eller för mycket.
Jag förstår inte riktigt vad det var jag sade som var så provocerande, jag uttryckte bara att jag är medveten och gör mitt bästa men fick tillslut ta till en ordentligt bestämd ton för att avbryta utlägget om hur tråkigt det var när "folk inte tar det på ALLVAR!"
Det var inte slut där. På frågan om när testet visat positivt och hur vi haft sex i veckan svarar jag varje eller varannan dag. I andra änden av linjen kommer då: "Varje Dag??!" Eh, ja. Om andan faller på så, inte håller vi oss väl till nästa dag! Sköterskan fick det att låta som att det var fullständigt abnormt.
Usch, förlåt för långt inlägg hörrni, jag kände mig bara så nedtryckt och nedvärderad och ledsen.
Nu är det bara att vänta.
 
@Hyldeblomst Tråkigt :( Vill bara inflika, med tanke på kommentaren om sex varje dag, att många gyn menar att man inte ska ha sex så ofta, för annars kanske det inte hinner producerat tillräckligt med nya spermier. Vi har fått order om två dagars pauser. Före spermaprovet skulle man ha 3-5 dagars paus. Kanske nåt sånt hon tänkte på?

@Imogen hur går det?
 
Bim +3 och ett teststreck som dök upp efter mindre än en minut och vid full tid var nästan lika starkt som kontrollstrecket gör väl att det knappast kan vara någon tvekan längre! Det var väl iofs ingen jätteöverraskning eftersom jag redan hunnit med att kräkas två gånger sedan bimO_o

Men ja även om jag såklart är jätteglad har jag svårt att släppa taget och bara tycka det är jätteroligt än. Första milstolpen blir att ta sig till v7 och alltså förbi så långt jag kom första gången.

Positivt måste väl ändå vara att dagens test på bim+3 är mycket starkare än den graviditetens test på bim +2. Och sen får jag väl hålla på den där gamla skrönan att det är ett bra tecken om man mår illa :p
 
Jag går i valet och kvalet som vanligt innan Äl. Jättefånigt egentligen med tanke på att sannolikheten att det skulle ta sig är typ mikroskopisk...
 
Jag går i valet och kvalet som vanligt innan Äl. Jättefånigt egentligen med tanke på att sannolikheten att det skulle ta sig är typ mikroskopisk...
Jag hade nog kört på. Operationen kan man bestämma över och IVF:en till viss del också.

Skulle du nu ha sådan tur att du blir gravid nu så skjuter du helt enkelt upp operationen. IVF har du i så fall inget behov av.

Du brukar dock ha väl genomtänkta lösningar på dina problem så vad du än bestämmer dig för så är det säkert ett klokt val så lyssna inte för mycket på mina åsikter :)
 
Jag hade nog kört på. Operationen kan man bestämma över och IVF:en till viss del också.

Skulle du nu ha sådan tur att du blir gravid nu så skjuter du helt enkelt upp operationen. IVF har du i så fall inget behov av.

Du brukar dock ha väl genomtänkta lösningar på dina problem så vad du än bestämmer dig för så är det säkert ett klokt val så lyssna inte för mycket på mina åsikter :)

Det är den gamla vanliga nojjan om att plussa, avboka op och sen få mf igen :crazy:

Men de sade att det är omkring tre månader till op efter kirurgen och det gör att om jag plussar på den Äl som är på måndag så hinner jag ju förbi v.8 iaf innan jag måste avboka operation, kanske tom v 12.

Innan nästa Äl så har jag nog tiden för operation i handen och då är det ju lättare att välja.
 
Just nu är jag sådär lite bitter på livet igen, det ploppar ju upp folk överallt som "vi tänkte ju att vi kanske skulle börja försöka snart men så OJ var jag redan gravid." :cry:

(Nej jag är naturligtvis inte bitter på de personerna, jag är bitter på storken som har problem med sin jävla kompass :mad: ).
 
Ja, det börjar bli lite jobbigt med sånt. Och så det där "Mitt första vill jag ha i februari, och tvåan planerar vi in i mars två år senare".
 
Ja, det börjar bli lite jobbigt med sånt. Och så det där "Mitt första vill jag ha i februari, och tvåan planerar vi in i mars två år senare".

Vet du, min jävla morsa var likadan! :mad: Och jag fanns redan när de tänkte att det var dags... Jag har ju ärvt typ allt annat av henne inkl vikten så VARFÖR inte fertiliteten också? Va?!

Pappa har inga syskon så man kan ju fundera lite. Nu hade farmor och farfar skilda sängar så långt tillbaka jag kan komma ihåg men det går ju förstås att baka bebis på andra ställen än i sängen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 690
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 061
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Jag håller på att bli förkyld och jag blir alltid heltäppt i näsan vid förkylning. Jag hittar motstridig information på nätet angående...
2
Svar
22
· Visningar
1 664
Senast: Fille
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 328
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp