Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kl.
Stod i dag på jobbet och fick en känsla av att nått rann längs med låret, gick in på toa och vad var inte det om den där förbaskade helvetes jävla mensen! Två dagar för tidigt!
Satt på toa och försökte hålla mig för att inte börja gråta, klarade mig hela eftermiddagen tills jag satte nig i bilen och då flödade tårarna som aldrig förr!
Den här gången tänker jag inte vara positiv och tänka att jaja det var nog bara bra, passar ändå bättre nästa månad! Screw that,tänker vara arg, bitter och ledsen! Lägga mig i fosterställning under ett täcke med en glasshink ala Amerika och gråta floder!

Ha en bra fredag allihopa! may the odds be ever in your favor!
 
Rätt! Men hjälp vad tiden går fort alltså. Jag tyckte att du precis hade kommit in i tråden och var på typ andra försöket. :(
 
Det är bara att våldföra sig på sambon :D

Det är dumt just nu bara, har svårt att slappna av innan jobb (eh ha nu är jag ju redan på jobbet) och sen ligger mormor tydligen på sjukhus och hon är rätt gammal och skruttig nu så frågan är väl om hon kommer därifrån :-/ Men skulle det ta sig nu blir det en liten Berta ;)
 
Tycks som att det är Äl på höger sida den här gången och mitt underrede verkar leka hela havet stormar, så det lär ju inte ta sig nu heller.

Jag är nog hyfsat inställd på IVF rent mentalt redan och ser fram emot att se hur många ägg man lyckas få ut och hur många av de som tar sig :angel:

Hjärnan är en underlig tingest.
 
Under er lång skön sommar har jag varit passiv här i tråden men ovanligt aktiv i sängen. Sex är ju kul nu! Det har jag inte upplevt under tiden jag åt piller och innan dess har jag inget minne av.

Hur som helst, våra gymnastiska övningar har inte gett några som helst resultat. Nu är drt fyra månader sedan jag slitade äta piller och inte det minsta tecken har jag sett som tyder på att mens skulle vara i närheten.

I början av sommaren fick jag höra från BM att det är normalt att mens dröjer 4-8 veckor. Fine. Idag frågade jag igen och fick svaret att det är fullt normalt att det tar ett halvår. Jahapp, gissa vad de kommer svara nästa gång...

Desssutom sa BM något som förvånade mig. Hon hävdade att jagär fertil, att jag har äl, trots ingen mens. Vet inte riktigt vad jag ska tro om det. Men man kan ju alltid hoppas.

Grejen är ju att du får äl innan första mensen, alltså kan du bli gravid innan mensen kommit tillbaka. Det hände mig för massor med år sedan, slutade med piller, fick ingen mens innan jag blev gravid.
 
Mormor har tydligen cancer i de "nedre delarna" och med tanke på att moster opererat bort livmodern pga rejäla förändringar och mamma haft bröstcancer så känns det lite sådär och typ läbbigt. Nu lär jag inte behöva oroa mig ÄN och mormor är 80+

Försöka få till nuppning idag känns lite knepigt. Tokpositivt test när jag kom hem iaf och har fortfarande ont så ägget har inte släppt än.
 
Skumt.. :crazy: Kroppen är bra underlig ibland!!

Det var såhär förra månaden också men på den sidan verkar jag lätt få cystor numer och ngt sådant har inte synts på höger sida.

Äh det blir om det blir. Vi nuppade iaf igår också. Ska vi köra en tredje dag på raken kommer det ta evigheter :angel:
 
Apropå underliga kroppar, håller på att slå knut på mig själv här hemma..
Börjar fundera på om min mens verkligen är mens..:confused:
Jag brukar alltid alltid ha väldigt riklig mens från dag 1..!
Det brukar se ut som följande:
Dag 1: riklig mens
Dag 2: stört blödning måste byta tampong minst varannan timme! Mörkt rött, klumpigt osv, här kickar mensvärken in och kan knappt stå upp..
Dag 3: stört blödning
Dag 4: börjar trappa av men fortfarande rikligt..
Dag 5: minskat rejält..
Dag 6: typ bruna flytningar, behöva knappt skydd, kanske trosskydd..

Men den här gången har det sett ut såhär.
Dag 1: ganska mycket blod som rann längs med benet på jobbet, ljust rött nästan vattnigt.. Hade ingen tampong på jobbet så hade lite papper i trosan tills jag kom hem, det var lite rosa..Sätter in tampong vid 18, byter vid läggdags, knappt full..
Dag 2 (igår lördag): vaknar och byter tampong vid 8. Knappt full (observera att det är mini tamponger vi talar om, jag brukar få ha största första dagarna, men hade bara mini hemma så tänkte att jag får ta dom tills jag kommer iväg att köpa nya)
Byter tampong två gånger igår, istället för cirka ett paket som det kan gå under en dag annars..
Ingen mensvärk mer än ilningar..:crazy:
Dag 3 (idag): stoppar in en mini normal tampong vid 7 på morgonen, åkte iväg till hästutställning och glömde tamponger hemma, tänkte fan nu kommer det säkert blöds igenom.. Men det har det inte gjort, tog ut den 9(!) timmar senare och den var knappt full! Nu jag inte stoppat in något sedan 16 när jag tig ut den senaste.. Det kommer då och då någon lite halv rosa droppe i pappret när jag torkar mig..
Det slog mig nu att allt som kommit ut varit halv rosa/rött, lite vattnigt eller blodfärgat slemmigt, då och då lite bruna flytningar.. Inte alls så mörk rött, koagulerat som det brukar vara!? :crazy:

Vad är det här? Kanske släppte inte ägget och det inte blev någon ägglossning eller så är det kanske en nidblödning :confused:
Räknade att blödningen började ÄL+10..

Usch jag är så förvirrad.. Vill inte hoppas på nåt, men känns ändå som jag griper efter halmstrån och inte riktigt kan släppa taget och gå vidare.. Varför kan jag inte bara köpa att det är mens? Måste jag vrida och vända på allt? :wtf:

Förlåt för söndags uppsatsen :D
 
Vet du, sen förra hösten då vi började försöka få barn har min mens varit på tolv helt olika sätt. Varje gång tänker man "Såhär har den ALDRIG betett sig", och antingen är den mindre eller mer smärtsam, rejäl eller sparsam, kort eller lång, börjar plötsligt eller sakta.

Och varje månad har nåt symtom varit "helt annorlunda än tidigare".

Så innan du har ett plus ska du nog ta mensen som vad den är.
 
Förlåt! Jag känner bara att det är precis så som jag tänkt hela tiden, och jag har inte mått bättre av att få hejarop på mig och sedan bli jättebesviken än en gång.

Men visst, allt är möjligt. Du har alltså en luthealfas på 12 dagar vanligtvis? Jag antar att du haft äl, annars hade antagligen mensen kommit senare, inte tidigare.

Har du haft nån mer blödning eller har det helt slutat? Jag antar att en nidblödning inte riktigt är så rejäl som du beskriver den, men vad vet jag.


Det är konstigt hur symtomen ändras varje månad. Jag har i princip alltid haft onda bröst med start ett par dagar efter äl och fram till en dag före mensen ungefär. Förra gången hade jag sjukt ont, och det gick om först några dagar in i mensen. Nu fick jag ont redan innan ägget släppte och har igen sådär jättejätteont. Jag brukar ibland ha mensvärk några dagar efter äl. Ibland inget alls. Ibland har jag ont några dagar före mensen kommer, ibland dyker den upp så som du beskriver. Vanligtvis har jag mensvärk första riktiga blödningsdagen, men jag har nu fått vara med om att jag har ont tre dagar, dag 1, dag 3 eller inte alls. Så ja...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 907
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 418
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Jag håller på att bli förkyld och jag blir alltid heltäppt i näsan vid förkylning. Jag hittar motstridig information på nätet angående...
2
Svar
22
· Visningar
1 746
Senast: Fille
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 443
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp