Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså. Jag gillar ju att kolla på Teen mom, men herregud Jenelle! De har dejtat i två månader, och hon har ju hållit sig ren under den tiden, och precis återhämtat sig från aborten av barnet till killen hon tydligen är gift med (:confused:). Och "nu känns det så rätt att skaffa barn". Och så har hon ju ett eventuellt fängelsestraff framför sig också.

Och så bara skiter hon ut barn.:banghead: Sen är det så otroligt hur lite vissa, som dessutom själva varit gravid flera gånger, egentligen vet om graviditet o.dyl.
 
Alltså. Jag gillar ju att kolla på Teen mom, men herregud Jenelle! De har dejtat i två månader, och hon har ju hållit sig ren under den tiden, och precis återhämtat sig från aborten av barnet till killen hon tydligen är gift med (:confused:). Och "nu känns det så rätt att skaffa barn". Och så har hon ju ett eventuellt fängelsestraff framför sig också.

Och så bara skiter hon ut barn.:banghead: Sen är det så otroligt hur lite vissa, som dessutom själva varit gravid flera gånger, egentligen vet om graviditet o.dyl.
Går det fortfarande på MTV? Eller tittar du på nätet nånstans? Älskade det programmet men har inte sett det på länge!
 
mtv, på nätet alltså :) Men nuförtiden kan man bara kolla det nyaste avsnittet. Jag hade älskat att frossa i alla avsnitt från början till slut
 
Fy fan vad jag hatar de här meningslösa illamåendet, det började igår.

Imorse smakade energidrickan (ja jag vet...) prickig korv :crazy:

Men det är liksom för tidigt för att vara annat än hjärnspöken.
 
Mormor fick komma hem igår men de har hemsjukvård dagligen så det är nog inte jättebra. Morfar ringde på kvällen.

Idag ska jag träffa kirurgen :nailbiting:
 
Rosen-Knoppen ÄL 12/8 BIM 24/8, 8e försöket, 26år, inga barn
em-pirre ÄL 20/8 BIM 4/9 29 år,försökt 1 år, inga barn
lil-sis Äl 23/8 BIM 6/9 4e försöket efter mf/X. 33 år, no kids.

@em-pirre Det är snart bara vi kvar :-o
 
Jag är kvar också. Skriver inte så ofta men läser nästan varje dag.

Grejen är ju att du får äl innan första mensen, alltså kan du bli gravid innan mensen kommit tillbaka. Det hände mig för massor med år sedan, slutade med piller, fick ingen mens innan jag blev gravid.
Det låter ganska konstigt. Jag har aldrig hört att man skulle kunna ha äl utan mens. Mens utan äl förstår jag. Hur fastslog hon det?

Jag vet inte riktigt vad hon menade. Tycker inte om att tala i telefon så jag ville helst bara lägga på. Därför blev jag bara paff när hon påstod det och kom mig inte för att fråga.

@Cynthia det är jättejobbigt att vara i dendär situationen då det känns som att tiden bara går samtidigt som vården menar att det är heeeeeelt normaaaaalt och "vänta ett år" och "slappna av"...

Det kan ju vara en idé att söka fram en duktig gyn på privatsidan. Nån som kan göra lite koller och med lite tur kanske pusha fram mensen med mediciner ifall den inte kommer av sig själv.

Jag har lovat mig själv att jag ska vänta en månad till. Sedan ska jag ta ny kontakt om inget hänt och se till att det kollas upp.

Vet inte om drt hade gjort någon skillnad om jag nämnt att jag inte haft mens normalt efter jag gjorde abort för åtta år sedan. Har ätit piller hela tiden och då haft en regelbunden cykel. Men innan dess, när jag inte åt piller hade jag aldrig någon regelbunden cykel.

Jag är orolig för att något blivit fel vid aborten när de var inne och krafsade i mig.

Har dock haft lite molvärk i magen ett par korta stunder de senaste dagarna. Undrar om det kan betyda något..
 
Jag är också kvar, känner mig totalt ogravid fortfarande.

Rosen-Knoppen ÄL 12/8 BIM 24/8, 8e försöket, 26år, inga barn
Thera ÄL 18/8 BIM 1/9 3:e försöket, 32 år, son född 2011.
em-pirre ÄL 20/8 BIM 4/9 29 år,försökt 1 år, inga barn
lil-sis Äl 23/8 BIM 6/9 4e försöket efter mf/X. 33 år, no kids.
 
Tänkte hoppa in i tråden och kör fegisvarianten med anonymt nick ;)
Det blir nu första försöket med en tvåa, har ett barn på fyra år sedan innan.
 
Härligt! Bra jobbat!

Nu håller vi tummarna för att väntan (vilken det än blir) inte blir så satans lång!

För nu är det ta mej tusan din och @em-pirre tur att få något!!!

Mvh Miks
Kan inget annat än att hålla med.

Håller tummarna för kort väntan till vad det nu än må vara.
 
Välkommen @Brie ! Hoppas din närvaro blir kort ;) ;)

Själv så håller jag mig i bakgrunden... Äl just nu och vi nuppar för fullt. Har kört med äl-stickor denna gången och det bekräftade det jag trodde.
Vi hoppas ju,som alltid, att det tagit sig denna gången. Om inte så blir det nog paus på aktivt försökande ett tag. Det tar en del energi det här...
 
Jag kissar på stickor så länge och vet inte vad jag hoppas på...

Jag vill helst börja maila och tjata på kirurgen redan nu men det känns mer taktiskt riktigt att vänta på mensen innan jag gör det, vore ju pinsamt att ligga på och så måste jag avvakta ändå...

Så de får en vecka på sig att prestera en tid för egen maskin ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 920
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 431
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Jag håller på att bli förkyld och jag blir alltid heltäppt i näsan vid förkylning. Jag hittar motstridig information på nätet angående...
2
Svar
22
· Visningar
1 748
Senast: Fille
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 446
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp