Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vad jag håller alla tummar och tår för er @hemlig , @fia-lisa @robl . Om statistiken stämmer så borde det gå fin-fint för er. Det är väl var 4:e graviditet som slutar i missfall, och den kvoten är ju fylld för oss denna månad ;) .

Och jag känner att jag kan glädjas med er för det finns ju inte ett begränsat antal graviditeter i världen. Det är ju inte så att mina chanser minskar för att det går bra för er. Snarare så att det inger hopp.

Fick gosa med världens goaste och gladaste ettåring igår också, vilket kändes jättemysigt! På ngt konstigt sätt lyckas det ju bli barn här i världen, trots knepiga bussbolag. Så det är väl bara att ställa sig i kö för ny biljett.

Tack ska du ha :D
 
Jag tog en lh-sticka imorse baraföratt.... Två tydliga streck.
Undrar när nojjan för mf går över?

Om du frågar mig skulle jag säga efter vecka 12, kanske vecka 10 :-) .
Men för varje dag som går så måste ju chanserna öka!
Slappna aaaaaaav! ;-) . Det är ändå större chans att det tar sig än att det inte tar sig. Rent statistiskt. Kom ihåg det!

Och att det faktiskt finns folk som aldrig får ngt missfall utan bara lyckade graviditeter. Och jag gissar att dessa är överrepresenterade bland alla som tycker det är såååå lätt att skaffa barn!
 
TLC har visat sig i vissa fall minska risken för missfall. Extra omsorg för att minska oron. Kan tex vara tidiga VUL i princip så ofta kvinnan vill.

Läste mycket om det när jag fick mitt MA. Det har forskats ganska så lite om det men en forskare i Borås som forskar i upprepade missfall har börjat titta på fenomenet.

Skall se om jag kan hitta artiklarna jag läste när jag var "inne i den svängen".

Hittade snabbare än vad jag trodde :D

http://www.viforaldrar.se/bli-gravid/Hans-forskning-om-missfall-kan-oka-chansen-for-drabbade-par

Det där är väldigt intressant.
Jag borde vara i mitten av vecka 9 nu, och skulle mest av allt vilja göra ett ultraljud för att se att allt är ok... Har inte ens fått komma på inskrivning än, så chansen att få ett ultraljud där på ett tag finns liksom inte. Har pratat med två privata mottagningar idag som gör ultraljud men de har fullt hela sommaren. :down: Ska på inskrivning om två veckor, får se vad de säger då...
Har ju en del symptom men tycker de har mattats av, vilket jag tycker är tidigt redan i v 9, därav min oro.... Förstår att symptom kan komma och gå, men med mf i bagaget har jag inte så lätt att bara slappna av :down:
 
Det där är väldigt intressant.
Jag borde vara i mitten av vecka 9 nu, och skulle mest av allt vilja göra ett ultraljud för att se att allt är ok... Har inte ens fått komma på inskrivning än, så chansen att få ett ultraljud där på ett tag finns liksom inte. Har pratat med två privata mottagningar idag som gör ultraljud men de har fullt hela sommaren. :down: Ska på inskrivning om två veckor, får se vad de säger då...
Har ju en del symptom men tycker de har mattats av, vilket jag tycker är tidigt redan i v 9, därav min oro.... Förstår att symptom kan komma och gå, men med mf i bagaget har jag inte så lätt att bara slappna av :down:

Kan du tänka dig att åka till ngn närliggande stad och göra VUL? Eller åka till ngn av storstäderna/mindre stad om du har semester? Då kanske möjligheterna att hitta en mottagning med tider ökar, och betalar du privat så spelar ju landstingstillhörigheten ingen roll.

Annars kan du ju alltid åka till gynakuten och säga att du är orolig, och säga att du vill få ett VUL. Du kommer få vänta många timmar, men det kanske det är värt? Alternativt ring 1177, i Stockholm har de ett projekt där de bokar in patienter hos privata gynekologer till dagen efter. Om du lägger fram din oro så kanske det anses tillräckligt för ett tidigt VUL. Du kan ju alltid prova, eftersom du är orolig.
 
Det där är väldigt intressant.
Jag borde vara i mitten av vecka 9 nu, och skulle mest av allt vilja göra ett ultraljud för att se att allt är ok... Har inte ens fått komma på inskrivning än, så chansen att få ett ultraljud där på ett tag finns liksom inte. Har pratat med två privata mottagningar idag som gör ultraljud men de har fullt hela sommaren. :down: Ska på inskrivning om två veckor, får se vad de säger då...
Har ju en del symptom men tycker de har mattats av, vilket jag tycker är tidigt redan i v 9, därav min oro.... Förstår att symptom kan komma och gå, men med mf i bagaget har jag inte så lätt att bara slappna av :down:

Jag förstår att du helst vill få bekräftat att allt är ok. Men det där med att dina symtom har avtagit, är det inte runt v 10 som de sk spökveckorna kan komma?
 
Det där är väldigt intressant.
Jag borde vara i mitten av vecka 9 nu, och skulle mest av allt vilja göra ett ultraljud för att se att allt är ok... Har inte ens fått komma på inskrivning än, så chansen att få ett ultraljud där på ett tag finns liksom inte. Har pratat med två privata mottagningar idag som gör ultraljud men de har fullt hela sommaren. :down: Ska på inskrivning om två veckor, får se vad de säger då...
Har ju en del symptom men tycker de har mattats av, vilket jag tycker är tidigt redan i v 9, därav min oro.... Förstår att symptom kan komma och gå, men med mf i bagaget har jag inte så lätt att bara slappna av :down:
Med ett MF i bagaget så borde minst 2 tidiga ultraljud vara standard :mad:

Ring även till andra närliggande län.
 
Kan du tänka dig att åka till ngn närliggande stad och göra VUL? Eller åka till ngn av storstäderna/mindre stad om du har semester? Då kanske möjligheterna att hitta en mottagning med tider ökar, och betalar du privat så spelar ju landstingstillhörigheten ingen roll.

Annars kan du ju alltid åka till gynakuten och säga att du är orolig, och säga att du vill få ett VUL. Du kommer få vänta många timmar, men det kanske det är värt? Alternativt ring 1177, i Stockholm har de ett projekt där de bokar in patienter hos privata gynekologer till dagen efter. Om du lägger fram din oro så kanske det anses tillräckligt för ett tidigt VUL. Du kan ju alltid prova, eftersom du är orolig.

Det är i Stockholm jag ringt, de två första ställena kunde erbjuda tid först i mitten av augusti. Då skulle jag vara i v14-15 nånting...
Gynakuten känns inte som att jag behöver åka till just nu, jag har inte blödit eller så. Och jag har fortfarande symptomen kvar, bara i mindre utsträckning... Förra veckan mådde jag illa så jag kräktes flera gånger, nu känns det bara lite obehag om jag inte ätit på länge tex.
Har iaf hittat ett ställe där jag fick tid 15/7. Så ifall det inte händer något innan dess, blödningar eller att symptomen försvinner helt, så ska jag försöka hålla ut tills dess. En evighet :nailbiting:
 
Jag förstår att du helst vill få bekräftat att allt är ok. Men det där med att dina symtom har avtagit, är det inte runt v 10 som de sk spökveckorna kan komma?

Har hört olika. En del säger att "peaken" är nu, att hormonerna är som värst. Men men. Allt är väl heeelt normalt, hur man än mår och gör...
 
Kunde inte hålla mig helt från att säga idag, så berättade för en av mina bästa vänner. Hon gratulerade såklart - och berättade att hon är i v.6+5 eller nåt sånt (inte planerat, de har en liten som är 9 månader just nu). Så förhoppningsvis kan vi följas åt under resans gång :D

Ska berätta för mamma i helgen. Om det värsta skulle inträffa tror jag det är bra att hon vet varför jag i så fall skulle må dåligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 034
Senast: orkide
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
95 96 97
Svar
1 938
· Visningar
102 737
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 498
Senast: Manji
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 005
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp