En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag ringde gyn i V.21 för att jag inte känt fosterrörelser på flera timmar ( livligt foster så det var väldigt avvikande)samt haft smärtsamma sammandragningar i över en timme.. Så fick jag samma besked, "vänta och se, det är helt normaaaalt, dessutom kan vi ändå inget göra.."

Jag blev jätteledsen och kände mig ensammast i världen, men de hade ju rätt- de måste prioritera och då måste alla med misstänkta missfall stå tillbaka :(

Men lite empati och vänligt bemötande hade varit nog, oro kanske inte botas utan ett VUL eller UL, men lite vänlighet hade hjälpt!

( bebisen stannade kvar och är 5månader nu :) )
Var du i vecka 21 och fick det svaret? Så fruktansvärt dåligt :mad:

När jag väntade mitt andra barn så hade jag något liknande också runt v 20 (för tidigt för att hamna på förlossningen). De sa kom in direkt. Allt såg bra ut men jag fick stanna kvar i några timmar för säkerhets skull.
Det togs även prover på bla GBS bakterier.
 
Var du i vecka 21 och fick det svaret? Så fruktansvärt dåligt :mad:

När jag väntade mitt andra barn så hade jag något liknande också runt v 20 (för tidigt för att hamna på förlossningen). De sa kom in direkt. Allt såg bra ut men jag fick stanna kvar i några timmar för säkerhets skull.
Det togs även prover på bla GBS bakterier.

Jo, det var ingen hit! Men så gick det över tillslut, så jag vet ju inte vad de gjort om det hade fortsatt, eskalerat eller börjat blöda.
 
Jaha... Fortfarande ingen mens! Väldigt frustrerande måste jag säga. Dag 42
Är jag på nu, trott varje dag att den ska komma pga. Molvärk i magen, men nejnej.
 
12.7 är testdag. Rimligtvis borde jag kunna testa nu, men jag VILL INTE!

(Är ju på ruvardag 7 med blastocyst)

Det är väldigt olika när man får plus. Jag hade ett två-dagars ägg fick ett svagt svagt plus på rd9. I samma tråd fick en annan tjej både blödning och annat men plussade inte förrän på testdagen (sent då den var nästan 20 dagar efter återförande). Hon hade tjuvtestat blankt innan och skulle bara testa för att kliniken ville snacka om lycka, och ut kom en liten bebis 9 månader senare!

Hålker tummarna så att de vitnar!

PS: om du letar graviditetssymtom behöver man inte ha några alls. Jag kände inget m ngn av mina barn. Hade jag inte plussar samt saknat mens hade jag inte fattat att jag var gravid före typ vecka 20 när bebis sparkade). Ds
 
Det är väldigt olika när man får plus. Jag hade ett två-dagars ägg fick ett svagt svagt plus på rd9. I samma tråd fick en annan tjej både blödning och annat men plussade inte förrän på testdagen (sent då den var nästan 20 dagar efter återförande). Hon hade tjuvtestat blankt innan och skulle bara testa för att kliniken ville snacka om lycka, och ut kom en liten bebis 9 månader senare!

Hålker tummarna så att de vitnar!

PS: om du letar graviditetssymtom behöver man inte ha några alls. Jag kände inget m ngn av mina barn. Hade jag inte plussar samt saknat mens hade jag inte fattat att jag var gravid före typ vecka 20 när bebis sparkade). Ds
Jo jag vet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 704
Senast: orkide
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
78 79 80
Svar
1 586
· Visningar
83 843
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 331
Senast: Manji
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
12 13 14
Svar
272
· Visningar
17 940
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp