Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, har läst att symtomen kan komma och gå. Men jag hoppas ju så att det ska gå vägen hela vägen :)
Bara vänta och se.
Att ta graviditetstest igen lär ju inte ge nånting så nära inpå.

Nej, att testa igen är det ingen mening med. Ett plus är ett plus :)

Den där oron du har nu har även jag fortfarande, att allt ska gå vägen och jag har ju gått längre än halvvägs nu. Den kommer sitta i mer eller mindre tills bebisen har anlänt. Men det är normalt det med. Det är ju kärleken till bebisen som gör att man är orolig. Att vara gravid är lite som skräckblandad förtjusning.
 
Nej, att testa igen är det ingen mening med. Ett plus är ett plus :)

Den där oron du har nu har även jag fortfarande, att allt ska gå vägen och jag har ju gått längre än halvvägs nu. Den kommer sitta i mer eller mindre tills bebisen har anlänt. Men det är normalt det med. Det är ju kärleken till bebisen som gör att man är orolig. Att vara gravid är lite som skräckblandad förtjusning.
Jag tänkte mer att om det är MF eller MA så kommer hormonerna fortfarande visa höga nivåer hCG. Att jag i alla fall varit gravid tvivlar jag inte på.
 
Jag tänkte mer att om det är MF eller MA så kommer hormonerna fortfarande visa höga nivåer hCG. Att jag i alla fall varit gravid tvivlar jag inte på.

Världens klyscha men du borde slappna av lite ;)
Du ÄR gravid, men ja, vad som helst kan hända, när som helst.
Istället för att tänka på allt som kan gå fel så tänk på hur det blir om allt går som det ska :)
Det gör dig inget gott att tänka på allt som kan gå snett även om det tyvärr förekommer.

Men ja, jag vet själv hur lätt det är :crazy:
 
Läser och följer allt som händer här som vanlig och håller tummen stenhårt för @em-pirre nu!

Här har vi köpt ÄL-stickor. Jag borde (enligt mina tidigare 90-dagarscykler) ha ÄL om någon vecka så vi gör ett försök på den omgång som kommer nu :nailbiting:
Var helt blankt igår, borde jag fortsätta att testa en gång om dagen tills jag ser att det börjar dyka upp på stickan?
 
Läser och följer allt som händer här som vanlig och håller tummen stenhårt för @em-pirre nu!

Här har vi köpt ÄL-stickor. Jag borde (enligt mina tidigare 90-dagarscykler) ha ÄL om någon vecka så vi gör ett försök på den omgång som kommer nu :nailbiting:
Var helt blankt igår, borde jag fortsätta att testa en gång om dagen tills jag ser att det börjar dyka upp på stickan?

Absolut! Testa varje dag tills du ser stegring och sänkning.
 
Hur mycket ska man våga bära & ta i när man är "ny"gravid?
Jag har ett ganska tungt jobb bitvis och vet inte riktigt hur jag ska göra..
Nu dessa dagarna va min kollega väldigt snäll o hjälpsam, till honom sa jag att jag inte fick anstränga ryggen jättemycket pga nån behandling jag fått (ramla o slog mig rätt illa i vintras o ryggen blev lite knas efter det)

Men det kan jag ju inte köra med hela sommaren ;)
 
Och jag undrar två saker:
- Hur länge är normalt att blöda efter ett mkt tidigt missfall?
- Varifrån kommer blodet och hur kommer det ut i livmodern (jag har ju tidigare trott att blodet och slemhinnan i livmodern hör ihop och att det är slemhinnans blod man blöder ut - men så var det visst inte, eller?
- En bonusfråga - påverkar slemhinnans tjocklek mängden blod? Min var 16mm vid VUL efter missfallet, ska det då blöda "jättemkt"?
 
Hu vilken mensvärk (för att vara mig), jag hoppas att det innebär en riktig mens som rensar ut allt och sen är hormonerna i fas igen. Är lite trött på de emellanåt snustorra slemhinnorna.
 
Kan man ha känningar av graviditeten redan?

Har molvärk som sträcker sig ut i ryggen o uppåt axlarna? (Har ganska ont)
O bröstvårtorna är jättestora och kan knappt röra dom..
Är det verkligen pga hormoner? Redan?
 
Min BM sa att man kan känna va en hel del redan, @robl . Själv har jag molvärk som idag övergick i starkare mensvärk så jag var säker på att mensen skulle komma ändå och fick ta en alvedon. Mitt ena bröst har varit ömt men det har avtagit och båda känns säckiga igen :p
Sen fick jag världens gråtattack över rädslan för missfall. Sambon påstår att mina hormoner skenar :angel:.
 
Kan man ha känningar av graviditeten redan?

Har molvärk som sträcker sig ut i ryggen o uppåt axlarna? (Har ganska ont)
O bröstvårtorna är jättestora och kan knappt röra dom..
Är det verkligen pga hormoner? Redan?

Yes!

Massa hormoner :)

Innan jag visste att jag var gravid med sonen så sa jag till min man att mina bröst hade fått växtvärk och kändes allmänt konstiga någon vecka innan jag testade. Hade inte en tanke på att det berodde på en graviditet utan testade för att mensen blev sen.

Nu under denna graviditeten så var mina bröstvårtor superkänsliga i början. Både innan jag visste om graviditeten och efter. Det har dock släppt nu som skönt är.
 
Min BM sa att man kan känna va en hel del redan, @robl . Själv har jag molvärk som idag övergick i starkare mensvärk så jag var säker på att mensen skulle komma ändå och fick ta en alvedon. Mitt ena bröst har varit ömt men det har avtagit och båda känns säckiga igen :p
Sen fick jag världens gråtattack över rädslan för missfall. Sambon påstår att mina hormoner skenar :angel:.

Då får vi hoppas att det håller sig till bara molvärk :)
Ja, min sambo är ganska nervös för hur mitt humör ska bli.. Haha! ;)
 
Yes!

Massa hormoner :)

Innan jag visste att jag var gravid med sonen så sa jag till min man att mina bröst hade fått växtvärk och kändes allmänt konstiga någon vecka innan jag testade. Hade inte en tanke på att det berodde på en graviditet utan testade för att mensen blev sen.

Nu under denna graviditeten så var mina bröstvårtor superkänsliga i början. Både innan jag visste om graviditeten och efter. Det har dock släppt nu som skönt är.

Jaha! Lite korkat kanske men trodde inte man kände av hormonerna från typ V8-9 nått ;)
 
Jaha! Lite korkat kanske men trodde inte man kände av hormonerna från typ V8-9 nått ;)

Jodå, man kan få symtom rätt så snart efter BIM :)

Nu testade jag mig ju inte förens i vecka 7 denna graviditeten och hade massor av symtom innan dess, som jag trodde var att jag fått diabetes :p
Hade ju testat negativt tidigare så trodde jag blivit sjuk :laugh:
Och då var mina bröst känsliga, hungrig och behövde äta ofta för att inte få blodsockerfall, hemskt illamående och ingen mens. Sedan började kaffet stinka apa och då borde jag väl fattat men nej då. Det var en ren slump att jag testade mig och tur var väl det :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 849
Senast: orkide
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
85 86 87
Svar
1 736
· Visningar
91 025
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 420
Senast: Manji
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
15 16 17
Svar
339
· Visningar
20 950
Senast: Cavallo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp