En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis alla plussare!
Jag hittade äl men missade sexet. Träffade en gång och ja det kan ju räcka men jag tror inte på det. Ska till stugan denna månaden och hoppar över att testa då. Känns för meckigt... Är ärligt talat så less på detta. Det var spännande första halvåret och ok ett tag till och nu - nä.
 
Försöker andas lugnt. BM sa att det kunde komma och var i så fall "heeelt normalt".
Blod på pappret när jag var på toa, blodröd färg. Var det kommer ifrån vet jag inte (har ju tarmsjukdom så kan ju vara därifrån med). I övrigt känns kroppen som igår, molande värk, lite ömma bröst.
Jag som ska träffa min mamma och berätta för henne ikväll.
Jag hann berätta för mamma ena dan och sen ringa nästa och bara "glöm vad jag sa..."
Håller en tumme för dig- det kan ju vara vad som helst!
 
Försöker andas lugnt. BM sa att det kunde komma och var i så fall "heeelt normalt".
Blod på pappret när jag var på toa, blodröd färg. Var det kommer ifrån vet jag inte (har ju tarmsjukdom så kan ju vara därifrån med). I övrigt känns kroppen som igår, molande värk, lite ömma bröst.
Jag som ska träffa min mamma och berätta för henne ikväll.

En del blöder ju nästan hela graviditeten.
 
Funderar att ringa gyn i veckan för att höra om det går att komma bara för att lugna mig. Men av det jag läser så får man bara komma om det är medicinsk anledning.
Undrar om ångest över ovissheten samt en depression i grunden är medicinsk nog?
 
Grattis alla plussare!
Jag hittade äl men missade sexet. Träffade en gång och ja det kan ju räcka men jag tror inte på det. Ska till stugan denna månaden och hoppar över att testa då. Känns för meckigt... Är ärligt talat så less på detta. Det var spännande första halvåret och ok ett tag till och nu - nä.
Jadu, en gång kan ju räcka som sagt. Efter att ha kört ligga minst varannan dag 16 ÄL-veckor, så lyckades vi ju på försök 17 att bli gravida med endast en gång nu senast.

Förstår din känsla. Jag var också så less på försöka bli gravid-andet och skulle ju ta en "paus" över sommaren.
 
Försöker andas lugnt. BM sa att det kunde komma och var i så fall "heeelt normalt".
Blod på pappret när jag var på toa, blodröd färg. Var det kommer ifrån vet jag inte (har ju tarmsjukdom så kan ju vara därifrån med). I övrigt känns kroppen som igår, molande värk, lite ömma bröst.
Jag som ska träffa min mamma och berätta för henne ikväll.

Förstår att du är orolig, men precis som BM säger är det ju inget ovanligt med blödningar under graviditet och behöver inte betyda någonting!

Det är dock lättare sagt än gjort att andas och ta det lugnt. Ligger själv och känner efter hela tiden om jag har några symtom eller inte.

Håller tummarna för att det inte kommer något mer nu!
 
Funderar att ringa gyn i veckan för att höra om det går att komma bara för att lugna mig. Men av det jag läser så får man bara komma om det är medicinsk anledning.
Undrar om ångest över ovissheten samt en depression i grunden är medicinsk nog?
Jag blödde lite i början (ca v6) av båda mina graviditeter. Första fick jag överdriva lite till slut för att få komma in på UL, men det slutade tyvärr i missfall. Andra gången var de väldigt tillmötesgående och jag fick komma in senare samma vecka (så fort jag gick in i v7, tidigare än så kunde de ändå inte se något). Då såg vi ett tickande hjärta som fortfarande slår i min mage :love:

Så jag tycker gott att oro för att ha blött bör räcka gott för att få komma in. Det gjorde det för mig!
 
@hemlig Här räckte det med lite rosa flytningar för att jag skulle få komma in och kolla med vul.

Nu var det tyvärr MA båda gångerna men de var inga som helst problem att få det kollat som sagt så tycker du ska ringa!

Håller tummarna!
 
Oj, vad olika det verkar vara med rekommendationerna från Gun. Min Gunnar sa att cykler på 28-35 dagar med någon enstaka 40-dagars var inom "normalspannet", men om jag skulle få flera cykler på typ 40 dagar eller mer så skulle jag höra av mig direkt för då behövde jag förmodligen lite hjälp. Han rekommenderade även ägglossningstest (vilket jag gillade eftersom jag är kontrollfreak).

Önskar jag kunde få ett sånt svar.
Här skyller de allt på min vikt, på min stressnivå, på nästan vad jag än nämner. Istället för att få mig att känna mig lyssnad på.
 
Önskar jag kunde få ett sånt svar.
Här skyller de allt på min vikt, på min stressnivå, på nästan vad jag än nämner. Istället för att få mig att känna mig lyssnad på.

Det låter ju inte alls trevligt. Jag är överviktig (och har säkerligen en hög stressnivå) men det behövde inte alls vara några problem enligt min Gun. Har du möjlighet att byta till någon annan mottagning?
 
Shit!
Molvärk deluxe, strålar ner i benen, typ lika ont som vid mensvärk men inte alls samma känsla som när mensen kommer. O bröstvårtorna är ömma som ***...
O jag är jätteglad över dessa symptom ;)

Är fortfarande lite förundrad över hur det kan märkas så tydligt så tidigt i kroppen :)
 
Shit!
Molvärk deluxe, strålar ner i benen, typ lika ont som vid mensvärk men inte alls samma känsla som när mensen kommer. O bröstvårtorna är ömma som ***...
O jag är jätteglad över dessa symptom ;)

Är fortfarande lite förundrad över hur det kan märkas så tydligt så tidigt i kroppen :)

Jag gick in i vecka 10 idag och är fortfarande jätteglad för mina ömma tuttar och tröttheten som väller över en :D Har mått bra hela veckan så idag var jag faktiskt lite glad och tacksam för att behöva gå och kräkas... Bara så man får känna att "det är som det ska" :D
 
Försöker andas lugnt. BM sa att det kunde komma och var i så fall "heeelt normalt".
Blod på pappret när jag var på toa, blodröd färg. Var det kommer ifrån vet jag inte (har ju tarmsjukdom så kan ju vara därifrån med). I övrigt känns kroppen som igår, molande värk, lite ömma bröst.
Jag som ska träffa min mamma och berätta för henne ikväll.

Om du är orolig, vilket du verkar vara, ring BM eller Gun direkt och tvinga dig till ett vul. Du kommer inte sluta oroa dig för att BM säger på telefon att det är noooormaaaaalt.

Mitt missfall började med lite gammalt blod först och efter ca 30 minuter, klarrött. Den käftsmällen.

Massor med kramar! :heart
 
@hemlig Ibland är det till och med ok att överdriva situationen lite också för att bli tagen på allvar. Hoppas det inte är någon fara.
Stor kram :heart


Fråga om ÄL-stickor igen, som säkert har besvarats hundra gånger, men hur många dagar innan positivt börjar man se en stegring? Finns det någon möjlighet att jag kan ha helt utebliven ÄL trots blödningar? Jag borde ha ÄL inom tio dagar om inte den här "cykeln" ska gå till historien som den längsta någonsin, rekordet hittills är 94 dagar :grin:
 
Önskar jag kunde få ett sånt svar.
Här skyller de allt på min vikt, på min stressnivå, på nästan vad jag än nämner. Istället för att få mig att känna mig lyssnad på.

Jobbigt att känna att du inte blir tagen på allvar :(. Undra vad de ska skylla på hos mig... Jag har inga fysiska problem förutom finnar typ.
 
@hemlig Ibland är det till och med ok att överdriva situationen lite också för att bli tagen på allvar. Hoppas det inte är någon fara.
Stor kram :heart


Fråga om ÄL-stickor igen, som säkert har besvarats hundra gånger, men hur många dagar innan positivt börjar man se en stegring? Finns det någon möjlighet att jag kan ha helt utebliven ÄL trots blödningar? Jag borde ha ÄL inom tio dagar om inte den här "cykeln" ska gå till historien som den längsta någonsin, rekordet hittills är 94 dagar :grin:
Oftast någon/några dagar innan men det måste inte vara så.
Om det är så långt som 94 dagar så kan du absolut blöda utan att ha ägglossning.

Om det är så pass långt bort som 10 dagar så ser du nog ingen höjning än på några dagar. Kanske kan du börja se ett svagt streck om 5 dagar, kanske.

Det verkar som om dina cykler är lite knas. Hur vet du att du skall ägglossa om 10 dagar? (Nyfiken :o)
 
@hemlig Ibland är det till och med ok att överdriva situationen lite också för att bli tagen på allvar. Hoppas det inte är någon fara.
Stor kram :heart


Fråga om ÄL-stickor igen, som säkert har besvarats hundra gånger, men hur många dagar innan positivt börjar man se en stegring? Finns det någon möjlighet att jag kan ha helt utebliven ÄL trots blödningar? Jag borde ha ÄL inom tio dagar om inte den här "cykeln" ska gå till historien som den längsta någonsin, rekordet hittills är 94 dagar :grin:
Tack och tack @ninsan
Har inte kommit något mer blod *peppar peppar* och jag har även vågat mig på att berätta för min mor om min graviditet (hon blev glad, men sa inte så mycket och såg sen ledsen ut, gissar att det är pga min pappas bortgång förra året).

Sambon sa att om vi inte får tidigt VUL av landstinget så kollar vi privat v.8 (verkar inte gå att få tidigare där, dessutom har vi en bit till Stockholm där det verkar finnas flest ställen).


Angående ÄL @viadukt så kom mina stegringar max 2-3 dagar innan ÄL.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 704
Senast: orkide
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
78 79 80
Svar
1 586
· Visningar
83 825
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 331
Senast: Manji
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
12 13 14
Svar
272
· Visningar
17 921
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp