En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
De vänstra är mogna. Det känner jag. De högra är 9-16mm. Fler än fyra nu. Men behöver mer tid. Fick lämna blodprov och fick spruta och nål till pregnyl.

Rpc ringer i em.
 
Här börjar det träda fram streck på stickorna. Får se om det ögat under dagen och imorgon. Förra månaden tror jag att jag missade ÄL precis, va starkt när jag testade och dagen efter blankt. Dagen efter det kom världens ÄL-flytning. Hur sammanfaller den med ÄL egentligen? För, under eller efter?
 
Jag har en.. mens igen typ.. den är tunn och "vattnig" men är väl provera mensen som kom i måndags för tog sista pillret i lördags. Så nu har jag lagt in i kalendern när jag ska ta nästa. Våningen där nere är väl inte så glad över en mens direkt efter en mens. Klådig så jag håller tummarna för inte utveckla svamp eller något :( bläh. Sånt klarar jag mig utan.
 
Här börjar det träda fram streck på stickorna. Får se om det ögat under dagen och imorgon. Förra månaden tror jag att jag missade ÄL precis, va starkt när jag testade och dagen efter blankt. Dagen efter det kom världens ÄL-flytning. Hur sammanfaller den med ÄL egentligen? För, under eller efter?
Innan för mig, men det där verkar vara väldans individuellt.
 
Nä, faktiskt inte.
Jag hade visserligen mensvärk innan mensen kom, men sen har jag bara haft ont 1 dag och då inte i närheten av mycket. Blödningen har jag knappt märkt av (!!!) och jag har kunnat ha bh på mig utan att slita av den i panik.
Helt underbart!

Jag blir så leds på min kropp när den inte behagar varken bli gravid eller ha mens ! Så jag förstår glädjen över mens! Har jag drömt att di också har pco?
 
Nä, faktiskt inte.
Jag hade visserligen mensvärk innan mensen kom, men sen har jag bara haft ont 1 dag och då inte i närheten av mycket. Blödningen har jag knappt märkt av (!!!) och jag har kunnat ha bh på mig utan att slita av den i panik.
Helt underbart!

Då förstår jag :) Skönt!
 
Jag har en.. mens igen typ.. den är tunn och "vattnig" men är väl provera mensen som kom i måndags för tog sista pillret i lördags. Så nu har jag lagt in i kalendern när jag ska ta nästa. Våningen där nere är väl inte så glad över en mens direkt efter en mens. Klådig så jag håller tummarna för inte utveckla svamp eller något :( bläh. Sånt klarar jag mig utan.

Håller tummen för att du slipper svamp.

Min mens kom riktigt lagom. Ca 10 dagar tidigare än "beräknat", d v s på dag 36. Jag tog sista Proveran på onsdagen. på fredagen kom det pyttelite rött på pappret och på lördagen kom mensen. Så jag är nöjd. Speciellt nu när (nästan) alla bieffekter av Proveran försvunnit (illamående, trötthet, svullnad, känslan av att kroppen vill explodera, hormoner överallt och rastlöshet) - jag glömmer lätt bort hur dåligt jag mådde innan mensen kom och vilken befrielse det var när mensen väl kom igång. Jag känner mig fortfarande som i tonåren, men lite mer nedtonat nu.
 
Jag blir så leds på min kropp när den inte behagar varken bli gravid eller ha mens ! Så jag förstår glädjen över mens! Har jag drömt att di också har pco?

Nej, du har inte drömt.

Jag har haft oregelbunden mens, långa luckor i mensen och ökad kroppsbehåring sen tonåren, men fått rätt hjälp först nu, 32 år gammal.

Förstår din känsla! Haft samma frustration!
 
Nej, du har inte drömt.

Jag har haft oregelbunden mens, långa luckor i mensen och ökad kroppsbehåring sen tonåren, men fått rätt hjälp först nu, 32 år gammal.

Förstår din känsla! Haft samma frustration!

Som mig då! Jag bråkade i flera år med det innan jag nu för 2 v sen äntligen träffa en läkare som tog mig på allvar :(
Jag hoppas Provera ska hjälpa mig få en normal cykel nu så man får lite kontroll över kroppen igen.
 
De vänstra är mogna. Det känner jag. De högra är 9-16mm. Fler än fyra nu. Men behöver mer tid. Fick lämna blodprov och fick spruta och nål till pregnyl.

Rpc ringer i em.

28mm på den ena på vänster, haha!

Östradiol 2348 men hittar inga bra tabeller, gissar att det är gränsfall.

Står att det "bör" gå att göra äp på fredag. Väntar på att de ska ringa. Vågar inte flytta mobilen från köket = sover i soffan så länge :D
 
Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 14/10 BIM 27/10 (beräknat) försök nr 14, 27 år, inga barn
Kecipeyniri - ÄL 24/9 BIM 11/10, Försök nr 2, 31 år, inga barn
Humla - ÄL 28/9 BIM 11/10, försökt 5 mån, 30 år, inga barn.
em-pirre - FET 1/10 TESTDAG 16/10
ninsan - ÄL 6/10 BIM 20/10, försökt i över ett år, ett MF, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 7/10 BIM 21/10, Försök nr 10, 29 år, inga barn
Hyldeblomst - utebliven ÄL? BM ca 25/10, försök nr 9 efter missfall, inga barn
Carand - ÄL 14/10 BIM 28/10 , försök nr 3, 29 år, ett barn
Mikatela - ÄL ca 17/10 BIM 31/10. 27 år, inga barn
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn

lil-sis - IVF 1, äggplock 19/10.
Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCOS konstaterat 28/9. Behandling med Provera 28/9-7/10, 26/10-4/11, 23/11-2/12. Därefter spolning.

viadukt - Väntar på att köra igång med Letrozole, vid lite tur ÄL ca 17-20/10. 28 år, inga barn.

Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn

Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn

hemlig - väntar på ÄL, en ofostrig graviditet, 32 år, inga barn

Halali - väntar på provsvar o läkartid 13/10, förhoppningsvis!! börja med nedreglering (ivf) efter det. 31, aldrig varit gravid.
 
Läst journalanteckningen lite noggrannare, det är sju(7) blåsor på den högra.

Amazing!

Tur att de inte är 28mm de också. Men misstänker att jag kommer vara lite ynklig i slutet av veckan, de växer ju allihop utom en på vänster.

Hoppas det är ett gäng ägg i också :)
 
Läst journalanteckningen lite noggrannare, det är sju(7) blåsor på den högra.

Amazing!

Tur att de inte är 28mm de också. Men misstänker att jag kommer vara lite ynklig i slutet av veckan, de växer ju allihop utom en på vänster.

Hoppas det är ett gäng ägg i också :)
Ja alltså jag hade ju drygt tio blåsor mera än vad vi sett på vul, så du kan också ha ännu fler gömda!
 
Ja alltså jag hade ju drygt tio blåsor mera än vad vi sett på vul, så du kan också ha ännu fler gömda!

Jo på vänster kan det ju lätt vara en bunt till. Myomet skuggar den äggstocken så man ser den knappt, nu syns blåsorna okej men inte alls så tydligt som på höger.
 
Jo på vänster kan det ju lätt vara en bunt till. Myomet skuggar den äggstocken så man ser den knappt, nu syns blåsorna okej men inte alls så tydligt som på höger.
Ja mina äggstockar syntes bra, men är det många blåsor kan de tydligen skymma varandra också. Jag trodde väl att jag hade typ femton men fick ut det dubbla så...
 
Safir - ÄL 15/9 BIM 29/9, Försök nr 14, 28 år, inga barn
Flutterdash - ÄL 14/10 BIM 27/10 (beräknat) försök nr 14, 27 år, inga barn
Kecipeyniri - ÄL 24/9 BIM 11/10, Försök nr 2, 31 år, inga barn
em-pirre - FET 1/10 TESTDAG 16/10
ninsan - ÄL 6/10 BIM 20/10, försökt i över ett år, ett MF, 31 år, inga barn
paprika - ÄL 7/10 BIM 21/10, Försök nr 10, 29 år, inga barn
Hyldeblomst - utebliven ÄL? BM ca 25/10, försök nr 9 efter missfall, inga barn
Carand - ÄL 14/10 BIM 28/10 , försök nr 3, 29 år, ett barn
Mikatela - ÄL ca 17/10 BIM 31/10. 27 år, inga barn
Is - ÄL 27/10 BIM 10/11, utan p medel sedan sep 14, 27 år, inga barn

lil-sis - IVF 1, äggplock 19/10.
Inga barn, försökt sen feb 2013. Två X.

malumbub - letar efter ÄL, oskyddat sedan 2011, seriöst sedan 2014, 32 år, inga barn. PCOS konstaterat 28/9. Behandling med Provera 28/9-7/10, 26/10-4/11, 23/11-2/12. Därefter spolning.

viadukt - Väntar på att köra igång med Letrozole, vid lite tur ÄL ca 17-20/10. 28 år, inga barn.

Cynthia - Obefintlig cykel, står i kö till ivf. Försökt i över ett år. 31 år, inga barn

Thalbaz - väntar på ÄL (pco), ett MF, 27 år, inga barn

hemlig - väntar på ÄL, en ofostrig graviditet, 32 år, inga barn

Halali - väntar på provsvar o läkartid 13/10, förhoppningsvis!! börja med nedreglering (ivf) efter det. 31, aldrig varit gravid.

Humla - Oregelbunden mens, oklart om ägglossning, försökt 6 mån, 30 år, inga barn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 691
Senast: orkide
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 487
Senast: Eurydome
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 392
Senast: Milosari
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 757
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp