Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läste nånstans att ÄL-test ska man helst inte ta på morgonurinen utan kan med fördel vänta till senare på dagen?

Oj det har jag helt missat! Vet inte riktigt hur jag skulle få in det i livet :(. Känns ju sisådär att testa på jobbet? Eller hur gör ni andra? Jag dricker ganska mycket, blir inte urinen jätteutstpädd då och kan ge missvisande resultat? Eller är ajg helt ute och cyklar?
 
Oj det har jag helt missat! Vet inte riktigt hur jag skulle få in det i livet :(. Känns ju sisådär att testa på jobbet? Eller hur gör ni andra? Jag dricker ganska mycket, blir inte urinen jätteutstpädd då och kan ge missvisande resultat? Eller är ajg helt ute och cyklar?

Jag har testat morgon och kväll och när det är Äl på G syns det både morgon och kväll.
 
Oj det har jag helt missat! Vet inte riktigt hur jag skulle få in det i livet :(. Känns ju sisådär att testa på jobbet? Eller hur gör ni andra? Jag dricker ganska mycket, blir inte urinen jätteutstpädd då och kan ge missvisande resultat? Eller är ajg helt ute och cyklar?

Jag testar på morgonen och på em. När det är ÄL på g så får jag utslag på morgonen med :)
 
Hur mycket brukar det skilja på cyklerna? Är det +/- 6 dagar?

Normalt sett har jag en cykel på 26-27 dagar, och då har jag ÄL omkring dag 14-15.
Ibland får jag jättelång eller jättekort cykel dock, längsta har varit 29 dagar och kortaste 20 dagar. Två gånger jag haft korta cykler har det varit lutealfasen som varit kort. Annars har det varit tidig ÄL.
 
Oj det har jag helt missat! Vet inte riktigt hur jag skulle få in det i livet :(. Känns ju sisådär att testa på jobbet? Eller hur gör ni andra? Jag dricker ganska mycket, blir inte urinen jätteutstpädd då och kan ge missvisande resultat? Eller är ajg helt ute och cyklar?

Jag testar på jobbet om det behövs :) Brukar testa omkring 14-tiden. Diff nån timme hit och dit ibland. Men morgonurin blir tydligen missvisande. :)

Jag dricker också mycket men det funkar ändå.
 
Är proveran för att starta mens och sen hoppas på att kroppen ägglossar? Eller hur är tanken? Vanligt är väl en kombo av provera och pergo?

Förlåt att jag frågar såpass mycket, står ju inför samma "problem" själv snart. Ska ju till Gun 29/10.

@Ackio och @malumbub hur ser era ÄL-stickor ut när ni testar? Jag har utslag (inte positivt) hela tiden, det är aldrig blankt. Det blir väldigt uppenbart när äggen är fler tycker jag, starkare utslag på stickorna. Där när jag trodde jag hade ägglossning blev testerna mycket svagare tre dagar för att igår och idag bli liite starkare igen. Orkar inte med min kropp.

Jag välkomnar just såna här frågor.

Proveran är till för att försöka få nån regelbundenhet och kortare cykler. Pergotime ska jag få efter spolning, eftersom Prun vill undvika riskera att överstimulera.

Mina stickor kan vara blanka eller med svag skillnad eller ganska tydlig ökning eller nästan starkare teststreck än kontrollstreck, men vad jag minns aldrig supertydligt positivt (om teststrecket ska vara starkare än kontrollstrecket). Höga ökningar i många dagar och sen avtagande, i olika hastighet.

Egentligen skulle jag vilja testa nu, bara för att veta om jag har ÄL...men jag är fortfarande helt slut, så jag vet inte om jag "orkar".
 
Eller hur gör ni andra?

Jag har svårt att få till bra rutiner kring detta. Jag jobbar mycket oregelbundet, har svårt att komma ifrån på jobbet och har svårt att hitta smidiga lösningar. När jag jobbar dygn funkar sen kväll och tidig morgon helt ok, men de tiderna har jag sen inte hemma istället eller när jag jobbar andra turer. Så jag vet inte riktigt hur jag gör eller ska göra.
 
Oj det har jag helt missat! Vet inte riktigt hur jag skulle få in det i livet :(. Känns ju sisådär att testa på jobbet? Eller hur gör ni andra? Jag dricker ganska mycket, blir inte urinen jätteutstpädd då och kan ge missvisande resultat? Eller är ajg helt ute och cyklar?
Jag har testat på eftermiddag/tidig kväll när jag kommer hem från jobbet. Kan inte hålla på med det på jobbet. Men jag tänkte nog gå över till morgonurin istället den här cykeln. På eftermiddagarna får jag ofta svårt att inte ha kissat på några timmar. Och eftersom jag har så långa cykler och då får testa flera i flera veckor så har jag inte lust att behöva tänka på hur mycket jag dricker och när jag går på toa hela tiden.

Och de två gånger jag fått positiva test har det varit positivt både på kväll och morgon. Det står på mina stickor att man ska testa mellan kl 10 och 18 men jag kommer nog köra morgon istället.

Jag har för övrigt svaga streck hela cykeln, aldrig helt blanka.
 
Tog en LH-sticka. Ingen spontan ägglossning på G. Skönt, då bör det ju finnas ägg kvar på måndag om det finns några.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 848
Senast: orkide
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 576
Senast: Eurydome
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 463
Senast: Milosari
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 977
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp