En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är möjligt att det tog längre tid, dock trodde jag mig vara säker på exakt tidpunkt.

Två positiva stickor två dagar i rad och tredje dagen smärta från äggstocken, det är den sista dagen jag räknat från.

Frustrerande, om jag inte blev gravid kan väl menshelvetet börja..! Känns som tiden rinner ifrån mig, blir ju 35 i år :(

Sorry för gnäll!
Här får man alltid gnälla precis hur mycket man vill.
 
Min mensfest började inatt, utan att jag var vaken. Vaknade i ett mindre blodbad. O_o. Jaja, skönt att det är igång, då går det snabbare tills nästa försök!
 
Beklagar verkligen. Vet vad du gått igenom, gick igenom samma sak i december men med ett foster. Bara att PM:a om du vill prata mer privat ❤️
Gissar att det var till mig?

Inte är det kul iaf. Hade ett helvete här om dagen när första kom ut. Lugnt igår, idag börjar andra helvetet - när den andra kom ut...
PMar om en stund :):heart
 
Min mensfest började inatt, utan att jag var vaken. Vaknade i ett mindre blodbad. O_o. Jaja, skönt att det är igång, då går det snabbare tills nästa försök!

Inte kul! Vet faktiskt vad du menar, precis när man vaknar så är första tanken *undra varför det värker i hela kroppen* lyfter på täcket och tror att någon har mördat en :p

Själv sitter jag oxå i blodbad. Rent bokstavligt. Är tbx i badkaret igen, nu när den andra bestämde sig för att komma ut. (Bar ju på tvillingar)
Hinner fylla halva karet innan det är dax att byta. Det varma vattnet värmer väldigt skönt (hett tips till andra som genomgår samma!) och lidndrar smärtan men det är ju inte jätte najs att ligga här...

Lycka till på nästa försök!:heart
 
Ingen mensfest här. Trodde att jag också skulle vakna i ett blodbad för det kändes kladdigt. Men det jag trodde var färskt blod igår övergick till det vanliga bruna småfjuttandet. Suck.
 
Beklagar verkligen. Vet vad du gått igenom, gick igenom samma sak i december men med ett foster. Bara att PM:a om du vill prata mer privat ❤️
Försökte pma dig, gick inge vidare fick upp en stor ruta som sa att jag inte kunde starta. :o Släng jätte gärna ett PM till mig om du vill så kanske jag får det att funka :D
 
@Michaelsdotter - vi har inget badkar, men vid första missfallet satt jag i duschen när det var som värst. Det kom verkligen som vågor av värkar där hela livmodern drog ihop sig och blod och koagel forsade ut. Då var det skönt med varma vattnet mot magen.

Hoppas det är över snart för dig och att ni får försöka igen!
Och du, man får vara med i denna grupp oavsett om man haft missfall eller ej ;) Känn inte att andra gått igenom värre saker än du, för du kan bara relatera till dig själv om vad som är jobbigt.

Vissa i gruppen går med, blir gravida och återvänder när det är dags för syskon tex. Andra har tyvärr varit här längre och är i ivf-träsket. Det finns alla varianter och det är det som gör det så öppet och bra. :)
 
@Michaelsdotter - vi har inget badkar, men vid första missfallet satt jag i duschen när det var som värst. Det kom verkligen som vågor av värkar där hela livmodern drog ihop sig och blod och koagel forsade ut. Då var det skönt med varma vattnet mot magen.

Hoppas det är över snart för dig och att ni får försöka igen!
Och du, man får vara med i denna grupp oavsett om man haft missfall eller ej ;) Känn inte att andra gått igenom värre saker än du, för du kan bara relatera till dig själv om vad som är jobbigt.

Vissa i gruppen går med, blir gravida och återvänder när det är dags för syskon tex. Andra har tyvärr varit här längre och är i ivf-träsket. Det finns alla varianter och det är det som gör det så öppet och bra. :)

Ja vist är det skönt mot magen (även om man typ blundar för att slippa se det som kommer ut). Nu har jag tyvärr tömt huset på varmvatten :angel:. Så nu är jag förvissad till sängen med vetekudde! Det värsta verkar iaf vara över nu. När det väl kommer så forsar det ju men sen lugnar det ner sig (iaf för mig).

Ja! Jag känner mig väldigt välkomnad! tack! :heart
 
Men vafan...börjar få svaga utslag på ÄL-stickorna. Och sambon åker tidigt imorgon bitti och blir borta 11 dagar :arghh: . Trodde ju jag hade pms men tydligen inte. Hoppas vi prickar in det bättre framöver i vår.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 811
Senast: orkide
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 647
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 415
Senast: Milosari
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 077
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Bildtråden
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp