Bukefalos 28 år!

En undersökning snälla svara!!

G

guzzi my love

Frågor: 1: Använder du ridhjälm? 2: Använder du skyddsvänt? 3: Har du ridstövlan/skor med klack?

Jag har allt!! :) för säkerheter. En jag kännde tappade andan när hon flög av och hon använde ridvänt men om hon inte skulle göra det skulle hon säkert ha brutit ryggen
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

1) jag använder alltid ridhjälm när jag longerar, rider, kör, handarbetar osv. Ibland även vid fodringen ute i hagen.
2) Säkerhetsväst använde jag förr, tills jag åkte av :o Nu använder jag den inte, även om det vore bra när jag rider ut själv.
3) Jag rider alltid med stövlar eller skor med klack. 1 gång har jag gjort det utan, det var i Dominikanska republiken och det var en obehaglig känsla.

Sen använder jag alltid handskar också vid arbete, utav säkerhetsskäl!
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

1) Alltid hjälm, ej vid fodring, men ridning och skötsel
2) Alltid med väst
3) Alltid skor/stövlar med klack

Jag använder alltid handskar också!
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

aa samma för mig!:) Jag red omkull på lovet och skadade höften ordentligt.Jag trodde först jag brutit benet.Det var också bra att jag hade hjälm och väst.Vantar har jag alltid förutom på sommaren när jag rider min sköthäst.Men på ridskolan har jag det helatiden.Jag har hjälm vid longering,NH,och sadling och tränsning.:D
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

1: Använder du ridhjälm? Rider nästan alltid i hjälm, inte alltid :o 2:Använder du skyddsväst? nää, gjorde innan, mne har slutet.. vet ej varför :S hehe ? 3: Har du ridstövlan/skor med klack? JA, alltid!
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

Alltid hjelm, kunne ikke tnke meg å ri uten
Hopper med vest, bruker den ikke daglig.
Har alltid brukt sko med hel. Bruker bare ridesko/støvler i tallen.
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

guzzi my love skrev:
Frågor: 1: Använder du ridhjälm? 2: Använder du skyddsvänt? 3: Har du ridstövlan/skor med klack?

1. Jag använder ridhjälm vid all ridning men ej vid skötsel och fodring mm.

2. Jag använder nästan aldrig skyddsväst, då jag blir så otroligt klumpig och har inte en chans att sitta kvar. Funderar på en fälttävlansväst när jag får pengar.

3. Alltid skor med klack, Kan hända att jag har gympadojjor om jag skrittar från stallet till hagen barbacka. men oftast inte.
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

Frågor: 1: Använder du ridhjälm? Alltid!
2: Använder du skyddsvänt? nej
3: Har du ridstövlan/skor med klack? Alltid!
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

1: Använder du ridhjälm? Alltid
2: Använder du skyddsvänt? Alltid på ridlektionerna, alltid vid hoppning på min egen annars så struntar jag faktiskt i den oftast på min egen lite fel jag vet
3: Har du ridstövlan/skor med klack? Japp, ren självklarhet precis som med hjälm, kasnke något onödigt när man rider barbacka dock...
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

Använder ALLTID hjälm när jag är uppe på hästen, oftast om jag longerar också (+handskar), väst använder jag bara när jag hoppar eller rider ut. Skor med klack är ett måste, har jag inte det så sider jag barbacka eller utan stigbyglar.:cool:
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

okej! Ridning är den sport som har flest dötsfall så om jag var ni skulle jag ha både hjälm och väst fast ibland på sommaren kan jag hoppa över det för det blir så varmt men hjälm skulle jag alltid ha.Min kusin satt och skällde på mig på ett ridläger dät hon vad hjälpledare bara för jag hade väst.Hon tyckte det var töntigt med ridväst så hon skällde på mig och sa att jag var en tönt för det.Jag svarade bara att det var hon som var en tönt som sitter och säger att man inte ska ha det för det är fult.Och skäller på dom som har det.:mad:
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

Frågor:
1: Använder du ridhjälm?Japp, ridhjälm använder jag alltid vid all ridning
2: Använder du skyddsväst? Nepp, aldrig
3: Har du ridstövlan/skor med klack? Japp
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

Frågor: 1: Använder du ridhjälm? bara när jag rider
2: Använder du skyddsväst? Nej
3: Har du ridstövlan/skor med klack? Alltid
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

Jag har hjälm när jag rider, (oftast i alla fall) men inte vid övrigt hantering, tönmkörning och longering. Dock vid hantering av unga ohanterade hästar och vid körning.'

Jag använder aldrig skyddsväst, jag hade en för några år sedan men sålde den, den störde mig i min ridning trots att det var den bekvämaste modellen jag provat!

Jag rider oftast i ridskor (mountainhorse) men det händer rätt ofta att jag rider i gympadojjor utan klack. Inte har jag säkerhetsstigbyglar heller, men jag har alltid stigbyglarna långt ut på tån så risken att jag tappar dem är större än att jag fastnar.

Jag använder däremot alltid handskar när jag jobbar med unga och ohanterade hästar, vid ledning, lastning och longering t ex...

Nope, jag är inget säkerhetsfreak men jag har klarat mig hittills... :D
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

1: Använder du ridhjälm? Ja! när jag rider iallafall. O ibland vid longering.
2: Använder du skyddsvänt? Nej..hade en men den va lite stor och tyckte bara den störde min sits och ridning.. obekväm.
3: Har du ridstövlan/skor med klack? Ja, skor med gaiters. Dock inte barbacka.. då är det mycket skönare & friare med skönare skor.
Vantar har jag vid ridning och longering. Och annars också när det är kallt
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: En undersökning snälla svara!!

Har alltid hjälm när jag rider. Säkerhetsväst har jag på mig när jag rider ut och när jag hoppar. Självklart skor eller stövlar med klack!
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

1: Använder du ridhjälm?
- Ja, vid ridning.
2: Använder du skyddsvänt?
- Nej, ytterst sällan. Då jag hoppade ponnyn medan han var unghäst hade jag det dock.
3: Har du ridstövlan/skor med klack?
- När jag rider med sadel; ja. Rider jag barbacka så har jag vanliga gympaskor, men då känns det som om det inte spelar någon roll.
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

1. alltid hjälm vid ridning

2. väst vid uteridning och hoppning

3. alltid skor med klack

//Martina
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

1. Använder alltid hjälm, förutom vid skötsel och fodring.

2. Nej använder inte väst, men har funderat på att skaffa mig en.

3. Jag använder bara skor/stövlar med klack förutom då jag rider barbacka för då har det ju ingen betydelse.

Handskar använder jag i stort sett alltid när jag rider/longerar eller kör.
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

1. Jag använder alltid hjälm.
2. Jag använder väst vid uteridning, hoppning och när min rödtott är på busigt humör.:smirk:
3. Jag använder oftast stövlar/skor med klack.

Handskar har jag nästan alltid på mig, vad jag än gör...
 

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om någon av er gjort/gör det på era hästar. I så fall får ni gärna svara på nedanstående frågor. Ilöpande text eller...
Svar
6
· Visningar
921
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 352
Senast: Freazer
·
Hästvård Undrar vad ni har för erfarenhet av att överklaga ett beslut hos Agria? Vi har en häst som blivit ”utdömd” av veterinär. Veterinären är...
2
Svar
31
· Visningar
3 846
Senast: TinyWiny
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 507
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp