Equilab och naturbana

Jag har använt Equilab några gånger. De tre senaste gångerna med samma häst. Den säger att jag galopperar mer än vad jag gör. En runda galopperade jag max 2 min men den påstod att jag galopperade 7 minuter. Skritten får den nog till rätt bra men jag tror att den tolkar trav som galopp ibland.
 
Ridpasset igår hävdar appen att jag skrittade 25 min, galopperade 25 och travade 2, och jag tycker att det ofta blir så (pass på ridbana). Mycket skritt, mycket galopp och väldigt lite trav. Den hävdar även att jag har en språnglängd i galopp på max 1,7 meter.
 
:D jaja man ska ha tighta kläder, har använt min ridväst/ridjacka som är lite tightare och då har appen funkat och känt av galopp/trav och skritt. igår hade jag den lite "fluffigare" reflexjackan med mobilen i innerfickan. tydligen skrittade jag på alla hästar - fast jag tyckte jag travade & galopperade mer än vanligt :D :p

Min sitter i min ridstövel, 100% tajt kan jag lova. Jag får ta i för att få dit den. Och trots det så reggar den ofta trav som galopp. Nog för att min häst har mkt steg, men kom igen liksom!
 
Min sitter i min ridstövel, 100% tajt kan jag lova. Jag får ta i för att få dit den. Och trots det så reggar den ofta trav som galopp. Nog för att min häst har mkt steg, men kom igen liksom!

Fast den är antagligen optimerad för jack- eller byxficka, så att den är sämre i en stövel tycker jag inte är så konstigt.
 
Fast den är antagligen optimerad för jack- eller byxficka, så att den är sämre i en stövel tycker jag inte är så konstigt.
Fast den gör ju fel i fickor med. Jag använder min GPS/pulsklocka när jag rider ut ändå, även om den såklart inte vet gångarten så ser man ju gångarten på hastigheten och pulsen ändå.
 
Jag har iPhone och tycker Equilab funkar väldigt mycket sämre efter senaste os-uppdateringen på telefonen. Fascinerande nog säger den "skritt" när jag promenerar med Långa Hästen, men "oidentifierbart" när jag rider Lilla Hästen (i skritt, trav och galopp). Mycket irriterande - jag har tyckt den varit bra för att hålla lite koll på hur mycket/lite jag faktiskt travar och galopperar, dels med konvalescenthäst och dels för konditionsträning.
 
Jag har min i en midjeväska. Sån som är gjord för att ha en mobil i. Det finns bara plats för mobilen i den. Har även haft den i jackfickan.

De två senaste gångerna har steglängden blivit helt fel också (iaf i skritt och trav, i galopp har den varit mer trovärdig).
 
Fast den är antagligen optimerad för jack- eller byxficka, så att den är sämre i en stövel tycker jag inte är så konstigt.

Jag tycker tanken är bra, men efter att ha ridit med appen igång (tight invid kroppen i tunn midjeväska) flertalet pass och den visar helt fel med gångarter (tex både trav och galopp när jag endast skrittat), så fortsätter jag med Runkeeper som iaf kan ge mig rätt hastighet.
 
uppenbarligen får man inte rida lätt i trav eller stå i fältsits när man galopperar - då blir det ju oxå fel. fast det är ju helt förståligt. fast egentligen hade man velat kunna säga med röstkommando när man byter gångart ifall man nu är ute och galopperar mycket i fältsits.
 
uppenbarligen får man inte rida lätt i trav eller stå i fältsits när man galopperar - då blir det ju oxå fel. fast det är ju helt förståligt. fast egentligen hade man velat kunna säga med röstkommando när man byter gångart ifall man nu är ute och galopperar mycket i fältsits.

Så det var det jag gjorde fel. Jag red lätt i traven och i fältsits i galoppen.

Men lättridning i trav måste ju appen kunna känna igen tycker jag...
 
Den brukar alltid känna igen trav hos mig, även om jag rider lätt?
Men har märkt skilnad mellan hästarna på hur väl den klarar uppfatta vilken gångart vi rider i.
 
Hehe alltså vilket tålamod ni som använder den har med alla glitchar/brister. Impad och konstaterar igen att det verkligen inte är min grej :D
 
Hehe alltså vilket tålamod ni som använder den har med alla glitchar/brister. Impad och konstaterar igen att det verkligen inte är min grej :D
tycker framförallt det är bra att få svart på vitt hur länge jag rider eftersom jag kan ha lite svårt att hålla koll på det :p sen är ju gångarterna mer ett plus i kanten - när det funkar. har bättre appar för att tex visa var man ridit om man ska rida ut osv.
 
Har ridit med appen i ca en månad nu. Fungerar ganska felfritt förutom att den ibland registrerar galopp när jag vet att jag bara har varit ut och skrittat. Trodde det var för att den tappade täckningen, men det kanske snarare har att göra med att hästen har riktigt stor, gungande skritt?
 
Är det några av er som har problem med stt appen kraschar efter senaste uppdateringen? Jag kan 9 gånger av 10 inte öppna den för att den kraschar direkt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 537
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 077
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
2 732
Senast: Nahar
·
Ridning Känner att jag behöver lite input från andra hästmänniskor. Hästen ifråga har alltid varit lite stelare i vänster varv och haft något...
2
Svar
21
· Visningar
2 811
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp