Er tävlingssäsong 2013!

Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Spännande! Vet du vad du kommer få för uppgifter? Eller det blir lite överallt kanske =)
Jag börjar bli lite nervös faktiskt!
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Kul! Har hästen tagit semester för i år?

Det känns så lyxigt med en ritt i Växjö. Starten går vid 12 och jag har bara ca 7 mil att köra. Kan nästan ta sovmorgon :D
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Ja, ofrivillig semester ;) Han har börjat hosta... Annars hade jag varit med!
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Hur gick det för er sen?!

Jag kom till start 2 gånger.

Först var det Tjustritten, kom i mål godkänd som nr 6, på 12.2 km/h.

Sen var det Rökullaritten, även där i mål godkänd som nr 6, 11,8 km/h. Hade jag inte ridit fel 2 gånger hade vi kanske knipit en placering, klantigt av mig :p Men bara att bryta ihop och komma igen. Känns som att jag och Peppsi hittade en bra rytm i den här tävlingen.

Känner mig taggad inför 2014 nu när jag resumerar det här! :D Får nog klä på mig ridbyxorna och åka till stallet nu...
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

kl

2013 var ett trevligt år där jag blev lite mer bekväm med det svenska systemet på tävlingar (inget utställt vatten längs med banan, inga automatutskrivna "kvitton" på tid, genomsnittshastighet, sträcka i varje IN-tid, vetgrind och mål, inte färdiguppställda vilohagar i voliområdet, ingen publik som hejade på längs med banan mm. mm. ;))

Kom också upp i 528 godkända tävlingskilometer totalt, känns bra med tanke på att jag knappt visste vad distans var i början av förra året.

Började året på Vedema, 40 CR, godkänd på 11,8 km/h.
Sen Göingeritten, 50 CR, godkänd på 12,0 km/h.
Och sen Tjustritten 50 T, 5e plats på 12,2 km/h.

Väldigt nöjd med året!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp