Er tävlingssäsong 2013!

Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Jahaja, då är det väl bäst att plocka med sig västen men hoppas på att vi får en på plats :)
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Startlistor, ryttarmeddelande, kartor mm till Göingeritten finns publicerade på Glimma RFs hemsida nu! Taggad & lite nervös...
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Samma här! Men mest taggad :)
Nervositeten kommer säkert längre fram.
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Nu märkte jag dock en grej som jag inte sett innan!
Förbesiktning sker 7.45 för CR och 50T. Är detta något som är obligatoriskt??
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Förbesiktningen är obligatorisk men inte just prick det klockslaget. Vanligtvis betyder klockslaget när besiktningen öppnar. Hästen skall vara besiktigad innan start. Tänk också på att bangenomgången är obligatorisk. Antingen går du själv eller någon i ditt team.
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Jajjemen! :)
Fast i detta fallet är det obligatoriskt att vara där på klockslaget då det i ryttarmeddelandet står: "7.45 - besiktning av föranmälda hästar klass 6 och 7, 50km T och 50km CR.
Alla hästar måste finnas vid besiktningen på utsatt tid, för att förbesiktningen inte ska krocka
med redan startade klasser. Hästar i redan startade klasser har företräde."

kl
Missa inte heller att anmäla innan att du vill förbesiktiga på tävlingsdagen!
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Ajaj, så mycket att hålla reda på! Tyckte att jag hade gått igenom allt på både arrangörernas sida samt tdb men så fel jag kunde ha :D
Får nog ta och leta lite nogare och se om jag hittar när bangenomgången är.
Anmälan till förbesiktning skickade jag precis in.
Tack för hjälpen båda två!
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

942682_4190513819507_1494796952_n.jpg


Bilder som min groom tog i lördags - hon fotade allt & alla. ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Åh, vilka fina bilder!
Kan tänka mig att bilderna tagna precis innan bild nr två var fantastiskt vackra. Då mamma skulle slänga upp mig, och greppade tag i fel ben... :D

Hur gick det för dig jenniealba? Såg att ni fick avbryta, men såg inte varför. Hoppas att det inte hände något allvarligt!
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Hestia blev plötsligt halt på höger framben efter ca 20 km, jag fick skritta/leda henne resten av sträckan. Vet inte vad som hände riktigt men hon verkar okej idag - har inte sprungit med henne men hon är inte varm eller svullen eller något i alla fall. Det är säkert ingen fara! :)
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Usch, vilken otur! Men så är det ju ibland. Får hålla tummarna för nästa gång!
Bra att det verkar okej idag :)
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Åh, vilka fina bilder! Skulle du vilja skicka dem på mig och Valle? :D PM:ar min mail. Sambon hade konstigt nog inte tid att ta kort vid groomstoppen. Valle var ju minst sagt ganska vild de första 4 milen!
Och ja, vad tråkigt att du fick bryta. Skönt att det hon mår bättre nu i alla fall!
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Åh, maila gärna bilderna på mig och Luen till mig med, om det är okej! Skulle vara hur snällt som helst! Pmar också.
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

*kl*

Grattis till alla som gjorde bra prestationer på Göinge! :)

Vi tog oss godkända i mål på vår första 80 km trots att jag blev dålig efter ca 5 mil och var tveksam på om jag skulle orka fullfölja. Enormt stolt och imponerad av min häst som gick sin första 8a utan den egentligen nödvändiga stöttningen från ryttaren.

Nästa gång hoppas vi på att vara piggare! :)
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Åh, det är ju du! Haha, vad glad jag blev! Det är du med fjordingen va? Jag såg er på både Vedemaritten och nu på Göinge, och har varje gång tänkt, wow vad coolt, och vilken snygg fjording! Härligt att ni tog er runt trots att du var dålig! Grattis!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp