Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Jag får väl börja då :p

Tävling idag! Första innomhus för mig och Acaddia, kändes jättebra! Fick många fina språng med god marginal till hindret. En rivning i första klassen och två i andra, inga större missar... Tyglen är lite lång så det kan se ut som att jag "sliter" i henne, men jag kunde inte ha kortare...

Gärna kommentarer :)

http://www.youtube.com/watch?v=KNzHF_v9jDE
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Fin häst med en trevlig inställning:)

Men undran bara, varför så högt insprångshinder? Ger inte direkt den mest optimala förutsättningen för hästen:crazy:
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Oj vad han går framåt, duktig kille! Det ser ut som du skulle behöva mjukna lite mer i handen i anridningarna precis innan språnget. :)
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Ja, de börjar äntligen bli lite häst av honom!
Det är precis min svaghet :p hihi tränaren är på mig hela tiden, jag blir lite "fast" i handen då han ligger på så mycket,
glömmer liksom att lätta av. Men bara jobba vidare me de ! :)
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Synd på nedslaget!

Jobba på att få utsidan med dig i svängarna även i lite högre tempo, han/hon flyter ut lite väl för dig.

Annars tycker jag att det var en trevlig runda med bra, jämn rytm! :) Du sitter stilla och fint i sadeln också :bow:
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Ja, de är det problemet jag har haft, att hon flyter ut alldeles för mycket men de har faktiskt blivit bättre men de är fortfarande inte bra. Men vi tränar på :) Tack för berömmet :)
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Det är så roligt att titta på era filmer. Kan säga att det suger i hopptarmen här nu, men det får vänta för både pållen och jag är på smällen ;) Får nöja mej med att titta på era filmer.
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Idag har jag och Kenny tävlat för första gången sedan mars!
Hon skadade sig nämnligen på en grind när hon stoppade på den tävlingen, och veterinär fick komma ut och sy fyra stygn.... Sedan dess har vi haft en svacka när hon blivit jätteosäker i hoppningen och stannat mycket...

Idag provade jag att hoppa henne med hackamore, och det handlade mycket om att få igång en stor galopp (då hon sedan skadan kortat upp sin galopp i anridningen så den blivit "struttig").

Jag är super nöjd med hennes insatts!
Smitningen är helt och håller mitt fel! Jag trodde aldrig att vi skulle komma till omhoppning, så jag visade henne inte grinden som var näst sista hindret - därför tvekade hon. Men det kändes ändå riktigt bra :D
Hon blev lite trött mot slutet också, men jag tror det beror på att hon överhoppade sig så på en del av hindrena (hon har typ en halvmeter till godo över oxrarna :S) - men det kommer nog försvinna med mer rutin!

Kommentera jättegärna!:banana:

Lokal hopp 1,00m Harplinge RK, Plönninges anläggning
 
Senast ändrad:
Sv: Era senaste filmer, forts

Kan tänka mig det ;)! Han kommer börja komma upp mkt bättre från backen om du gör det. Bara att kämpa på! :)
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Om jag var du så skulle jag vänta med att rida så stor galopp tills jag hade full kontroll över galoppen. Du hamnar nära några gånger och där måste du vara med och hjälpa till, vilket är svårt utan den där fulla kontrollen. Det är absolut ingen större katastrof när man rider 1 m men personligen tycker jag att det kan vara värt att jobba lite extra med.

Jag förstår din tanke med att rida i stor galopp och jag tycker att det är en bra idé, men som sagt kräver en stor galopp ganska stor kontroll annars kan det ge motsatt effekt.

Annars en mycket trevlig ritt. :)
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Jag förstår vad du menar, men jag tycker inte att vi kommer nära på något hinder förutom det hon rev? Under den här ritten lät jag henne taxera själv och försökte att inte lägga mig i eftersom hon brukar bli mer självsäker då (+ att det ju som sagt bara var 1m) - och jag tycker att vi behåller rytmen ganska bra? Hon är en ganska stor häst som normalt har stor galopp, men som jag skrev ovan har hon blivit kortare i sprången eftersom hon är osäker. Hon är också en extremt välbalanserad häst (och lyhörd), så jag är inte orolig för att galoppen ska bli okontrollerbar.
Tack för kommentaren! :D
 
Sv: Era senaste filmer, forts

*knapp*

Filmer från i helgen

F's lokaldebut :laugh: 90 cm och en faktiskt ganska svår bana med flera sväva svängar. Gick över förväntan (var beredd på att inte få in henne i ridhuset ens) :love: Rivningarna beror på orutin, på tvåan blev hon dessutom lite störd av att dörren var öppen och det kom in en häst rakt framför henne. Fick en bra värdemätare och vet vad jag behöver träna mer på!

http://www.youtube.com/watch?v=7hJ7s-DQnA0



S's första 1,10 sedan innan hon betäcktes, alltså minst 2,5 år. Mycket nöjd med rundan, rivningen var mitt fel, skulle tagit tillbaka tidigare. Men fick en bra känsla och vi åkte därifrån med gott självförtroende inför nästa tävling! :)

http://www.youtube.com/watch?v=ZnOUyV0WhNs
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Nu när ekonomin är som den är i landet, så funderar jag på om byteshandel möjligen kommer att öka? Vad tror ni? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
1 087
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 454
Senast: co-SMAD4
·
IT & mobiler Min sambo filmade mig när jag hoppade med mobilen. Det var förmodligen min telefon Huawei eller på hans SonyErikson. Filmen går i...
Svar
3
· Visningar
432
Senast: sjoberga
·
Hemmet Går på lite lägenhetsvisningar just nu och har en inbokad i helgen. När jag går in på föreningens hemsida så står det där att de har...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
3 736
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp