Bukefalos 28 år!

Era senaste filmer, new edition!

Oj oj så många videos, slänger väl in en från våran första tävling ihop :D.

Ni får ursäkta de fula ponnysparkarna där vid några tillfällen, det blev lite fel. Skäms när jag ser filmen:banghead:. Men är också stolt, första tävlingen efter olyckan i våras när jag kraschade rakt in i hindret med en annan ponny.:nailbiting:.
 
Oj oj så många videos, slänger väl in en från våran första tävling ihop :D.

Ni får ursäkta de fula ponnysparkarna där vid några tillfällen, det blev lite fel. Skäms när jag ser filmen:banghead:. Men är också stolt, första tävlingen efter olyckan i våras när jag kraschade rakt in i hindret med en annan ponny.:nailbiting:.

Jag tror inte de där små duttarna "gör något" för ponnyns del, även om det klart inte ser så trevligt ut :) Tycker det ser mjukt och fint ut, passa bara handen lite när du vill rida på framåt (?), det går inte fortare för att du gungar tygeln :D
 
@Nightwish

Va snygg hon blev nu när ni klippt bort "bebis"pälsen :D Ska försöka klippa G nu i veckan :nailbiting: Ser också ut som hon ändrat sig lite i kroppen sen senaste filmen, växt till sig lite. Tycker hon är ruskigt lik min :d

Hihi klart allt runt omkring är läskigt, hinder har hon ju sett, men det där andra :eek: Hujedamig!
Andra rundan såg mer avslappnad ut och ser ut som hon aldrig gjort annat :up: Lugnt och fint ridit med bra tempo och utan att störa henne :)
 
@Equilina Anledningen till att tyglarna gungar är för att jag inte vill ta henne i munnen. Hon är extremt känslig, tar jag lite i henne så blir det tvärstopp. Hade inte snurrat igång galoppen heller riktigt, skäms lite då det är det jag jobbat mest på, på träningarna ihop. Så var lite arg på mig. Är dessutom hopprädd efter en ganska läskig olycka i våras så blir lätt lite "sittandes". Här handlade det bara om att komma runt och ha kul :)
 
Hej! Tänkte lägga ut en film från i lördags när jag och min häst var och tävla för första gången för i år. :D
Vi startade i två klasser 95cm två faser där vi fick ett stopp på första hindret mitt eget fel. Sedan körde vi våran första runda på tävling på 100cm två faser vi gick dubbelnolla och 6 placerad av 24 starter :D:):up: Vårt mål i år är att på slutet av året ska vi ha startat 110-115cm men min hopptränare vill att vi ska ha startat 120cm så vi får väll se hur det går:laugh:. Men hästen kan ju hoppa och har tävlat till 140 svår hoppning så det är ju bara jag som ska fokusera och träna hårt så går det nog. :up: Man får ta det som det går :)

 
@Minusgraader
Jo men visst har det hänt lite med henne :D Hon har breddat sig på många ställen och slimmat till sig på andra, tycker med att våra är lika, inte bara till utseendet men verkar även vara lika i humöret/ridningen :p
Taaaack :D Jag tänkte det i första rundan att jag ville inte bråka med henne, det gör det bara värre så hon "fick lov" att kolla lite... Vet ju att hon kan hoppa, det är bara miljöträning hon behöver :p Det ridhus vi alltid rider i har ingen läktare, den nya klubben har bara läktare på kortsidan och den gamla klubben har en stooor läktare men där är nästan aldrig folk och där sitter folket med utom synhåll... Måste iväg till fler ställen med läktare :p
 
@Nightwish

Det syns! Riktigt snygg har hon blivit! Ser ut som en helt annan häst :D Ja, ska bli riktigt kul att få jämföra dom lite när vi ses på nån tävling :d

Det är samma här. Vi har bara läktare på kortsidan, så för hennes del är det också bara miljöträning. Ska till Osby på P&J nu i slutet på Feb, där har dom ju stoor läktare och mycket att titta på :p Precis fixat licens till henne med så nu är det bara att tuta o köra :laugh:

Passar på att slänga in ett filmklipp sen träningen för 2v sedan. Första gången hon gör nåt såhär "avancerat" :D
 
@Minusgraader
Åhåå, studs och serier är så himla kul :bump: Hon ser ut att fixa det galant :up: Verkar kvick i fötterna och snabblärd och lätt i rumpan...:devil::laugh: Hon ser också ut som att hon har vuxit till sig lite ;) tycker att studs/serier är ett jättebra sätt att stärka självförtroendet och bygga styrka på. Har min med fått göra några ggr :D
 
@Nightwish

Det är riktigt kul! Särskilt när man märker att dom lär sig nåt på det. Som du säger är hon väldigt kvick i benen och otroligt lättlärd. Från början gick det lite väl fort (hon har väl börjat inse hur kul det är att hoppa:D) men sen lugnade hon ner sig så hon hann lyfta på benen. Hon lär sig av sina misstag :p
Haha ja, hon har en räv bakom örat :devil: Men nu busar hon för hon tycker det är kul :love:
Nu har vi ju kunnat komma ut lite i skogen också, så hon har fått liite muskler iaf och så fått äta upp sig lite så hon inte är så tanig :grin:
 
I höstas kunde prinsen inte hoppa i galopp och benen for åt alla och håll och kanter. På videon hoppar dom 90 cm för första gången och han gör bara en bebismiss. Han kommer nära ibland och långt ifrån ibland, men han löser det så himla bra. Stolt matte över bebis som börjar bli så himla hinderklok :love: Inte jag som rider, utan det är fv.:)

 
Senast ändrad:
Här är en film från vår senaste träning :). Ingen höjd på hindrerna då vi hoppade igenom banan med lite lägre hinder först, men Mira kändes pigg och glad :D. Är så lycklig över min prinsessa! Konstruktiv kritik mottages gärna :o;):love:
 
Jag och den lilla gula fröken.
Måste korta tyglarna i traven så jag lir mer stadig i handen, speciellt högerhand som gärna lever ett eget liv. Mer eftergift i serien och upp med blicken i sprången, hon rundar till sig mycket mer än den grå och tittar jag ner håller jag på att ramla över huvudet på henne som synes lite då och då när jag glömmer av mig.

 
Varit iväg på vår första pay and jump idag, första gången vi hoppar bana dessutom :)
Var på ridskolan så ingen avancerad bana men hellre lite för enkelt första gången.
Gul visade en härlig inställning och gjorde det jättebra! Hoppade 80 och 90 cm och var felfri bägge rundor.

I andra fick hon stundtals lite för bråttom så vi kom lite nära men det är en träningssak bara.


 
Idag har både Gydine och Winni varit på sin första P&J :)
Kan säga att jag va inte så sugen på att hoppa upp på G när vi lastade ut, heltoppad och travade/hoppade rundor :cautious: Men som tur var så lugnade hon sig efter ett tag och vi red felfritt i båda klasserna :D Även syster va felfri i båda ritterna med Winni ;)

Gydine 70cm
Gydine 80cm

Winni 70cm
Winni 80cm
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 115
Senast: Enya
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 536
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 367
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 865
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp