Era senaste filmer, new edition!

Vi var iväg och tävlade i helgen och startade våran första 125cm klass tillsammans! Ingen stilridning precis av mig ;) Synd på två nerslag men jag är väldigt nöjd ändå med min fina häst!
Går lite för fort och fick inte riktigt plats i kombinationen (inte lätt när man är 180cm hög och har bråttom) :)
Men bara att träna vidare!
 
Den tänka hopphästen har efter två terrängträningar visat sig tycka det här med terräng är vansinnigt roligt. Egoboost deluxe.
Igår startade vi hippo cup, Walk in The park sa Lucas, men vi får nog ta tag i detta med att acceptera bromsen utan att tjafsa emot.
Sjukt roligt var det iaf. Tyvärr fastnade inte första delen på film.
 
Va iväg för 2v sedan med min lilla Grå, sista tävlingen för mig på ett tag. Vissa tyckte inte jag var klok som red (och ännu värre som tävlade :eek::meh:) då jag var gravid i v33. Men det va inga problem för mig iaf :D

Fick ett skitpet på sista i 1m, kom lite för flakt och för nära annars hoppade hon jättefint. I 110cm blev det ännu en nolla :love:

1m
110cm
 
Liva upp tråden lite igen :bump:

Då min häst fortfarande är långtidsskadad (1 år snart) så får jag sno syrrans häst (halvsyskon till min, uppfödd av oss). En valack 7 år e: Dee jost van Dyke. Speciell häst som har stor kapacitet, men så fort han blir pressad eller att något blir jobbigt så tjurar han ihop och vägra hoppa. Därför skynda långsamt... ;)

Här hoppar jag för 1a gg på 7 månader till häst :p

... och här från dagens hoppträning
 
Skakar liv i denna tråden igen! :D

Nu har jag fått tillbaka min lilla Groda efter graviditeten och vi har kommit igång ordentligt igen! Har hunnit med och debutera 120cm vilket hon gjorde med bravour :love: Bröt ifs lillfingret när i nerhoppet på 7e hindret i 120 debuten men det hindrade inte mig från att rida klart, är man klumpig så får man stå sitt kast :p

110cm
120cm debut

115cm från förra helgen
120cm (en av våra bästa rundor, så fina språng hon fick till :love:)
 
Skakar liv i denna tråden igen! :D

Nu har jag fått tillbaka min lilla Groda efter graviditeten och vi har kommit igång ordentligt igen! Har hunnit med och debutera 120cm vilket hon gjorde med bravour :love: Bröt ifs lillfingret när i nerhoppet på 7e hindret i 120 debuten men det hindrade inte mig från att rida klart, är man klumpig så får man stå sitt kast :p

110cm
120cm debut

115cm från förra helgen
120cm (en av våra bästa rundor, så fina språng hon fick till :love:)
Vilken fin häst! :love:
 
Joinar här med min häst - i grunden en dressyrhäst (tävlat LA på uppåt 75%, deltagit i Falsterbo och Breeders iår som 5-åring samt vunnit MsvC på över 72%) men med blandat dressyr- och hoppblod och som har visat på bra hoppteknik. Tyvärr inte fått visa den på kvalitets då hon sträckte sig under ridprovet innan, annars var målet dubbeldiplom. Så nu vill jag visa på att hon har viss kapacitet ute på banorna istället.
Inga optimala förhållanden då jag inte hoppat sedan 2008 och hopptävlat sedan... 2002? Kanske en lokal ponnytävl 2005? Så jag har mkt att jobba på för att kunna göra det optimalt för henne, men det är roligt med utmaningar!
Fjärilsviol (36) f.-11 e.Connaisseur (e.Con Amore ee.Conteur eee.Contender ue.Donnerhall) u.Frida(36) ue.Tip Top - Maraton - Galant.
15288448_10153969669415951_1090077834679606495_o_zpsvpq6uk7b.jpg
[/URL][/IMG]



Vår debut i 90cm i höst
 
@Minusgraader Gud så fint den hoppar! Du har blivit mkt mer coolare själv nu oxå. Jämför med den förra grå du hade , har inte varit inne i denna tråden på väldigt länge.
 
@Minusgraader Gud så fint den hoppar! Du har blivit mkt mer coolare själv nu oxå. Jämför med den förra grå du hade , har inte varit inne i denna tråden på väldigt länge.

Visst gör hon! Känslan att hoppa henne är helt magisk :love:
Haha hon här är så himla lätt att va cool på då hon sköter det mesta (när hon inte bockar iväg eller ser spöken :meh:), är nästan så man blir lite för passiv ibland :angel:
 
Är det inte fler som har hoppfilmer att lägga upp? :confused: Tycker det är väldigt dött i denna tråden, och nu har ju ändå tävlingssäsongen kommit igång på riktigt :D
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 523
Senast: Enya
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 386
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 144
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 823
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp