Era senaste filmer, new edition!

Nu är äntligen 4års championatet över och vi tog hem 8e placeringen i öppna championatet :love:

Nolla i båda rundorna (1m-1.10m).
Första dagen fick hon 7.7p för ridbarhet och 8.4p för kapacitet = 16.1p

Lördagens stora final gick ännu bättre!
8.0p för ridbarhet och 8.5p gör kapacitet = 16.5p
Totalt 32.6p!

Onsdagens klass

Lördagens klass
 
Vi håller oss till väldigt låg nivå, men tycker det är kul att hoppa. Hästen är en frieser, och absolut ingen hopphäst, men jag tycker det är nyttigt även för dressyrhästar med lite hoppning och han tycker det är kul. Filmen är från i dag, klubbtävling på hemmaklubben. Han är inte hoppad mycket och inte så gammal så jag är väldigt nöjd!
 
Här kommer en hopprädd stackare som imorgon ska ut på P&J för första gången med min häst, han har vart iväg med annan ryttare innan för jag vågade inte....10 år sedan jag tävlade och ännu längre sedan jag var på hopptävling, så jag är lite ringrostig. Att jag utsätter mig för detta beror på att jag har en alldeles fantastik snäll häst som gillar att hoppa. Och det är ju faktiskt lite kul att åka på tävling. ;) Igår rullade vi över några 50cm hinder och övade på att ha en lugn jämn galopp och en lugn följsam matte som även kommer ihåg att andas mellan hindren. :angel: Ser på filmen att jag behöver ner med hälarna, kortare stigläder?, samt räta på mig mellan hindren. Att jag ser lite stel ut är för att jag är rädd (hur man nu kan vara det på denna häst), det har i alla fall blivit bättre, jag håller inte ett krampaktit tag i manen och blundar längre. :up: Konstruktiv kritik mottages gärna. :)


 
Här kommer en hopprädd stackare som imorgon ska ut på P&J för första gången med min häst, han har vart iväg med annan ryttare innan för jag vågade inte....10 år sedan jag tävlade och ännu längre sedan jag var på hopptävling, så jag är lite ringrostig. Att jag utsätter mig för detta beror på att jag har en alldeles fantastik snäll häst som gillar att hoppa. Och det är ju faktiskt lite kul att åka på tävling. ;) Igår rullade vi över några 50cm hinder och övade på att ha en lugn jämn galopp och en lugn följsam matte som även kommer ihåg att andas mellan hindren. :angel: Ser på filmen att jag behöver ner med hälarna, kortare stigläder?, samt räta på mig mellan hindren. Att jag ser lite stel ut är för att jag är rädd (hur man nu kan vara det på denna häst), det har i alla fall blivit bättre, jag håller inte ett krampaktit tag i manen och blundar längre. :up: Konstruktiv kritik mottages gärna. :)


Lycka till, kommer säkert gå bra!
 
Här kommer en hopprädd stackare som imorgon ska ut på P&J för första gången med min häst, han har vart iväg med annan ryttare innan för jag vågade inte....10 år sedan jag tävlade och ännu längre sedan jag var på hopptävling, så jag är lite ringrostig. Att jag utsätter mig för detta beror på att jag har en alldeles fantastik snäll häst som gillar att hoppa. Och det är ju faktiskt lite kul att åka på tävling. ;) Igår rullade vi över några 50cm hinder och övade på att ha en lugn jämn galopp och en lugn följsam matte som även kommer ihåg att andas mellan hindren. :angel: Ser på filmen att jag behöver ner med hälarna, kortare stigläder?, samt räta på mig mellan hindren. Att jag ser lite stel ut är för att jag är rädd (hur man nu kan vara det på denna häst), det har i alla fall blivit bättre, jag håller inte ett krampaktit tag i manen och blundar längre. :up: Konstruktiv kritik mottages gärna. :)


Hur gick det?! :D

Här är en till som egentligen är hoppade men har en häst som totalt älskar att hoppa. Så jag har helt enkelt utmanat mig själv :)
I våras fick jag ont i magen och hjärtklappning av att ens närma mig ett hinder på 30 cm i snigelfart. Nu hoppar vi banor på 60 i galopp och enstaka hinder på 70 och jag tycker bara att det är roligt :D
Så mitt tips är att fortsätt hoppa, med fler hopp i kroppen som går bra så kommer självförtroendet. Och du verkar ha en bussig häst som tar väl hand om dig.
Höj svårighetsgraden allt eftersom, ta hjälp av en tränare som du litar på som kan se till dig och dina förutsättningar, och framförallt se till att ha KUL!! :D
 
Det gick bra. Två nollor! Vi hoppade bara 50 och 60 cm, hästen är snäll men piloten ska ju också hänga med. ;) När lättanden över att ha överlevt första klassen var över kom insikten att jag skulle in en gång till som en kalldusch. Det var nästan så att jag ville gråta och jag fick ett hemskt magknip som inte släppte förrän vi var halvvägs hem. :cry: Fick djupandas en stund, det var inte långt emellan starterna så jag skrittade och tog sen ett skutt innan det var dags igen. Lanzelotten hade passat på att memorera banan så vi var stundtals inte helt överens hur svängarna skulle se ut, men han var pigg och framåt och tvekade inte på något. :love: Han är supertrygg, precis vad jag behöver. :love::love: Vill så gärna ut och tävla, vi ska ta det långsamt med flera P&J innan i tar steget upp till riktiga tävlingar. Jag har för lääääänge sedan hoppat bana på 120 på träning och tom tävlat fälttävlan, men då var jag ung och dum och fattade inte att det kunde vara farligt.O_o

Min sits lämnar lite att önska, lutar mig för mycket framåt och armbågarna rätt ut, vi får jobba på det. ;)


En lite rolig sak som hände var att personerna som stod bredvid mamma vid banan började diskutera min ritt och kom fram till att Lanzelot måste vara en unghäst som var ute för att få lite rutin, för jag red så lugnt och "proffsigt" och Lanzelot var för bra för sådana små hinder. :eek::D:D:up: Mamma rättade dem, det är ryttaren som är kass...:devil:
 
@Wilfa Får jag komma med lite konstruktiv kritik? Försök att sitta lite mer i fältsits och placera händerna på var sin sida om mankammen en bit framför sadeln och bara rulla fram i galopp så får ni ett bättre flyt runt. Lämna dressyrsitsen till dressyren. ;) Fantastiskt fin häst som även hoppar duktigt. :love:
 
Det gick bra. Två nollor! Vi hoppade bara 50 och 60 cm, hästen är snäll men piloten ska ju också hänga med. ;) När lättanden över att ha överlevt första klassen var över kom insikten att jag skulle in en gång till som en kalldusch. Det var nästan så att jag ville gråta och jag fick ett hemskt magknip som inte släppte förrän vi var halvvägs hem. :cry: Fick djupandas en stund, det var inte långt emellan starterna så jag skrittade och tog sen ett skutt innan det var dags igen. Lanzelotten hade passat på att memorera banan så vi var stundtals inte helt överens hur svängarna skulle se ut, men han var pigg och framåt och tvekade inte på något. :love: Han är supertrygg, precis vad jag behöver. :love::love: Vill så gärna ut och tävla, vi ska ta det långsamt med flera P&J innan i tar steget upp till riktiga tävlingar. Jag har för lääääänge sedan hoppat bana på 120 på träning och tom tävlat fälttävlan, men då var jag ung och dum och fattade inte att det kunde vara farligt.O_o

Min sits lämnar lite att önska, lutar mig för mycket framåt och armbågarna rätt ut, vi får jobba på det. ;)


En lite rolig sak som hände var att personerna som stod bredvid mamma vid banan började diskutera min ritt och kom fram till att Lanzelot måste vara en unghäst som var ute för att få lite rutin, för jag red så lugnt och "proffsigt" och Lanzelot var för bra för sådana små hinder. :eek::D:D:up: Mamma rättade dem, det är ryttaren som är kass...:devil:

Tjohoo vad duktiga ni är!! :bump::bump:
Jag var ute på min första p&j med hästen i augusti. Hoppade oxå 50&60 och när jag var helt klar så släppte alla spänningar. Började storböla och fick hänga runt makens hals för att inte trilla ihop för att jag skakade så. Men vad kul det var och vad stolt jag var efteråt...vilket nästan syns på den här bilden
11800475_10153175727583789_3270629136524188138_n.jpg

Hästen tyckte jag var skittöntig :rofl:
 
@KrullTroll Grattis till er! Min mamma ger mig choklad när jag har tävlat, choklad botar det mesta. :d

Min häst hade också blå rosetter i manen, kan det finnas ett samband där till lyckad ritt? :angel:
Tack!! :D¨

Haha!! Kan vara så ;) Då tränset och bröstan är prytt med döskallar och kedjor fick han ju ha nått som plocka ner honom på jorden igen ;) Min man tyckte jag var elak mot honom och fick skylla mig själv om jag fick smaka på sanden :cautious::p
 
@Wilfa Får jag komma med lite konstruktiv kritik? Försök att sitta lite mer i fältsits och placera händerna på var sin sida om mankammen en bit framför sadeln och bara rulla fram i galopp så får ni ett bättre flyt runt. Lämna dressyrsitsen till dressyren. ;) Fantastiskt fin häst som även hoppar duktigt. :love:

Konstruktiv kritik är alltid bra! Vi jobbar på det, men är som sagt var dressyrtant så har lite svårt att släppa det. Har i hopptränat i kväll och det går bättre och bättre för var gång :banana:
 
Jag får göra comeback i tråden, såg att senast jag lade ut film var för 2 år sedan när jag fick rycka in i klubbens div II-lag med Athena, i år gjorde jag samma sak med hennes son Bruce. Vi hade ett nedslag i första omgången, där slutade laget på 4 fel och blev 2a, sedan var vi felfria i både grund och omhoppning och vann omgång 2 och 3 och blev även totalsegrare i serien :banana:.

 
Nu presenterar jag min goa Lucas som är 4 år (född seeent, oktober).
Jag köpte honom i juni i år, då hade han kommer från Danmark precis. Inte mycket hanterad och ej inriden.
I slutet på juli började jag rida in honom och jag slutar aldrig förvånas över den här hästen.
Sådant kanon psyke! Jag har varit rätt skraj för hoppning sen en krasch men med lille Lucas känns allt lätt :)
Igår höjde vi hindrena lite, 80-90 och han bara säger jajamen!
 
Min fyraåring har mest fått leka och växa i sig hela sommaren och hösten. Hoppade över alla fyraårshoppningar.
Nu börjar sprången komma på riktigt :love: älskar språnget på trippeln :d

Lägger in en bonus film på min sjuåring som jag bara haft hemma i 1 1/2 månad. Kommer nog bli en trevlig 140 häst, även fast hon kanske inte är något svårklassämne :up:
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 587
Senast: Enya
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 406
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 160
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 837
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp