Erfarenheter av kraffts foderrådgivare?

R

Rex

Jag kommer nog tveka att ringa dom igen ialla fall.Ringde och bad om hjälp med tre foderstater,ville kolla så att jag hade fått ihop det hyfsat ialla fall.

Jag fick nog ihop det bättre än henne ialla fall.Kvoterna var nämligen bara 5,4 för två av hästarna(varav en hingst,arabiskt fullblod under inridning) och 5,7 för ett hårt tränat halvblodsto.Det enda hon tyckte de skulle äta var Nya groov och nåt hekto havre.Enl mig hade breeden varit bättre pga av det dåliga proteinvärdet dom har i sitt ensilage.Jag har alltid tyckt att de har varit bra men nu vete sjutton om jag tycker det längre.

Vilka erfarenheter har ni? Berätta gärna!
MVH Rex
 
Jag tycker att dom är rätt bra, men ALLA jag mailat (testat alla typ..) :smirk: har sagt att min häst ska äta Energiolja och Groov! :crazy: Men min lilla pålla stod och studsade som en gummiboll när hon fick det (0,5 dl olja, 0,5 kg groov om dan) trots att hon reds tre timmars fälttävlansträning om dagen.. :p dom ba: "det ger skonsam energi som är bra på heta hästar.." :D vad säger man?!
 
Är det gratis att be dom om foderstatshjälp?
Jag har nämligen funderat på att se vad dom skulle sätta min häst på. Bara för skojs skull. Har hört både det ena och det andra om Kraffts foderstatsrådgivare...
 
Vi hade ut en också, och våra hästar skulle även de äta nya groov och lite havre... Och det oberoende på häst, vikt och temperament...
 
Det är bättre att räkna ut staten själv eller fråga någon som inte är bunden till ett märke. Dom kommer ju att rekommendera "sitt" märke vare sig det är det bästa för hästen eller inte. Tycker jag...
 
Jag ringde dom för en koll mest om jag låg bra till ivärdena jag räknat på¨och det gjorde jag.Och det är klart att dom rekomenderar "sitt märke" men för det ska ju inte foderstaten vara åt skogen.
MVH Rex
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderar skarpt på att skaffa mig en till hund kanske om ett år. Jag har några raser i åtanke, men tycker det är super svårt...
Svar
14
· Visningar
1 393
Senast: Tonto
·
Foder & Strö Jag tänkte starta en tråd för oss som fodrar utan grovfoderanalys. Hoppas att detta kan bli lite av en kunskapsbank. Mycket för att lära...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 790
Senast: bizzy
·
Hästvård Hej! Jag har problem med min nordis vallack som är född 2002. Han magrar ur nu på vinter, framför allt nu på våren. Skulle vilja veta...
2
Svar
37
· Visningar
7 226
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Jag behöver råd från er som har stor kunskap när det gäller foder. Bakgrund: I somras fick jag en ny inackordering som var mycket...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 071
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp