Extra tjockt duschdraperi (typ verkstads). Vart?

snurpe

Trådstartare
Jag är ute efter ett duschdraperi som jag har tänkt att ha i det stall jag håller på att bygga. Tanken är att det ska gå att dra fram längs en skena för att avskärma ett område i stallgången där jag kan duscha hästarna.

För detta krävs ett duschdraperi som är brett (eller i alla fall är i flera delar så jag kan sätta ihop dem) och som är betydligt tyngre än duschdraperier för oss människor.

Kära seniorer, har ni någon aning om vart jag kan få tag på sådana?

/snurpe
 
Sv: Extra tjockt duschdraperi (typ verkstads). Vart?

En kapellmakare borde kunna sno ihop något åt dig. Alltså en sån som syr kapell till bilar och båtar!
 
Sv: Extra tjockt duschdraperi (typ verkstads). Vart?

jag har tidigare sytt egna draperier av byggplast mitt gjordes i rätt så tunn plast men det fins ganska många tjocklekar.
det går att sy i men själv så vek jag det dubbelt ett par gånger och slog i öljetter i överkant
 
Sv: Extra tjockt duschdraperi (typ verkstads). Vart?

Det borde ju funka lika bra med en presenning i lagom storlek (den tyngre dyrare typen)
 
Sv: Extra tjockt duschdraperi (typ verkstads). Vart?

Hej jag har en kraftigt presenning. Känns mer som gummi. Det prasslar inte om den . Men vet tyvärr inte vart jag har köpt den .
Jätte bra är den iallafall.
Så här gjorde jag min dusch spilta.

p1010007.jpg
"]
 
Sv: Extra tjockt duschdraperi (typ verkstads). Vart?

Ska kika på presseningar! Tack för tipset!

/snurpe
 
Sv: Extra tjockt duschdraperi (typ verkstads). Vart?

Kanske frysdraperier skulle kunna vara något. Genomskinliga remsor som man köper i löpmeter. (dom är väl ca 30 cm breda) lägger man dom lite omlott borde inte mkt vatten ta sig in bakom..
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 221
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 546
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 073
Senast: Magiana
·
Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 291
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp