Bukefalos 28 år!

Få höns att sluta ruva

Hatsune

Trådstartare
Jag blir galen här hemma, det behövs inga fler höns. Det är bara två hönor av våra 5 som är som dom ska, dvs inget ruvande. Dom lägger ägget, sen går dom, so far so good.
Men eftersom resten vill ruva, så är redet upptaget. Och då får man ju lägga äggen över hela trägården istället! :idea:

Måste man få dom att vantrivas för att de ska låta bli att ruva eller vad ska man ta sig till? :crazy:
 
Sv: Få höns att sluta ruva

Jo, det funkar ju ett tag...
Jag kan ju inte hålla på att plocka ner höns varje dag hela sommaren ;)
 
Sv: Få höns att sluta ruva

Hoppas dom har lärt sig imorgon ;)

Ramona: Det skulle ju gå, för äggläggandets skull. Men då kommer vi fortfarande få en miljard små pytte höns. :(
 
Sv: Få höns att sluta ruva

Bygg fler reden! :)

Alla kommer ändå vilja värpa i favoritredet...

Har sett TRE Stora brahmahönor inne i deras favoritrede- som borde normalt sett räcka till EN brahmahöna med någotsånär komfortabelt med plats.

Man såg inte var den ena hönan började och den andra slutade och alla såg bestämt hopknipna ut med " meaning business" minen.
 
Sv: Få höns att sluta ruva

Då en höna vill ruva och men du inte vill det, så ska du lägga henne i ett rede, korg eller dyl utan ägg i utanför hönshuset så att hon inte kan komma tillbaks in till redet där det läggs ägg. Då tröttnar hon efter ett tag. Men du behvöer ett rede till i vilket fall för det är inte bra att dom värper ute. Då kan skatorna komma på att här finns det mat och snart har dom letat sig in i hönshuset... Av samma orsak ska man inte ge dom mer mat än dom äter upp med en gång då dom är ute.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 237
Senast: Twirro
·
Övr. Barn Mitt i en utredning med sonen. Skolan fungerar inte alls. Han är där och han ”sköter” sig, men det blir ingenting gjort. Läste just...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 623
Senast: Araminta
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 252
Senast: nullo-modo
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp