Bukefalos 28 år!

Fälttävlan på TV

Sv: Fälttävlan på TV

Tack!

Usch då fraktur i ryggen :crazy: Hoppas alla återhämtar sig snabbt och helt!

Jag älskar att titta på fälttävlan (tränade själv för....100 år sedan) men får ONT i magen när dom faller och skadar sig!
 
Sv: Fälttävlan på TV

TVn är på, onlinelistan är uppe och täcket har fått ta plats i soffan. Let this show begin! :D
 
Sv: Fälttävlan på TV

Super-Sara! :bow: Hoppas verkligen detta håller hela vägen, Wega såg jättefin ut i hoppningen.

Och jag kan inte låta bli att vara besviken på NL, han borde ha bättre rutin än så här. Efter ryttarmissen i Kentucky trodde jag verkligen han kunde skärpa till sig nu. Men både igår och idag började han i undertempo och fick gasa på mot slutet, igår höll det på att sluta riktigt illa och idag kan man nog säga att det har kostat oss medaljen.

LSs banhoppning är inte mycket att säga om, hästen såg trött ut och LS har inte alls den rutinen. Synd när det gått så bra innan och han har ändå gjort en bra prestation tycker jag.
 
Sv: Fälttävlan på TV

Ja jag håller faktiskt med, det verkar som om NL besvikelse efter dressyren gjorde att luften helt gick ur honom! :( Var inte alls samma taggade Niklas som gav sig ut på terrängbanan och hoppbanan idag! Hoppas att han gör ett snyggt avslut nu i finalhoppningen, vi vet ju alla att han kan det här!
 
Sv: Fälttävlan på TV

kl

Sista hindret, sista hindret.... Känns igen från förra OS och RGB... Men ÅH SÅ DUKTIGA. Hon hade varit så värd ett guld! :bow:
 
Sv: Fälttävlan på TV

Håller med, en fantastisk prestation av Sara! :bow: Jättesynd på sista hindret, men ett silver i fälttävlan är ju fantastiskt!
 
Sv: Fälttävlan på TV

Jag är alldeles mållös, vilket avslut på tävlingen. Jag har suttit som på nålar sista kvarten. Helt otrolig prestation av Sara! :bow:
 
Sv: Fälttävlan på TV

Helt otroligt spännande upplösning! Pulsen var hög där på slutet måste jag medge.:D

Jag kunde aldrig ana när jag fotade denna bild på Wega och Sara att de nästan exakt på datumet fem år senare skulle ta hem en silvermedalj i OS! Riktig roligt att man i familjen Algotsson inte bara är otroligt duktiga fälttävlansryttare utan även framstående uppfödare, bara att gratulera!:bow:

138239_01.JPG
 

Liknande trådar

Hemmet Lite tokig rubrik, men så fick det bli! :rofl: Vardagsrummet i lägenheten vi köpt känns lite svårmöblerat, och det stora kruxet är var...
Svar
13
· Visningar
4 049
Senast: Pilot
·
  • Artikel
Hästnyheter Söndagens terrängritt på SM i fälttävlan i Hovdala International Horse Trials visas direkt i webb-tv. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 146
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Även om vi på den här forumdelen kanske inte nödvändigtvis är sådär jättegamla, tyckte jag ändå att det skulle vara kul och höra om det...
Svar
18
· Visningar
1 524
Senast: Jojjosan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp