Bukefalos 28 år!

Fälttävlan på TV

Sv: Fälttävlan på TV

:eek: Fantastiskt! Jag programmerar den inspelningsbara boxen pronto!

Förresten, visst sades det att de skulle vända på startordningen under dagen? Att de som leder inför hoppningen är sist ut. Nog för att jag mest inte ville missa ekipaget precis i mitten, så det spelar ingen roll hur de gör .. :D Det blir att se hela sändningen ändå!
 
Sv: Fälttävlan på TV

KL

Men stackars, stackars japanen. Det var väl ingen som trodde han skulle fortsätta i topp hela vägen men tänk att ha lett OS men ramlat av...
 
Sv: Fälttävlan på TV

Ja, och ett sådant "skit-fall" också. Tycker synd om honom, han hade säkert fått en del tidsfel men att trilla av på det viset känns så sorgligt.
 
Sv: Fälttävlan på TV

*kl*

Hur fungerar det idag?
Rider alla lagmedlemmar i laghoppningen?

Är det top 25 (från igår) som rider individuella finalen, oavsett hur många det är med från samma nation? Och jag antar att felen från laghoppningen inte räknas med?


edit: Fast det ser ut som att "laghoppningen" även är kval till eftermiddagens hoppning. Och då stämmer det som Pops sa igår bättre också, att man får med sig felen från första omgången.
Så laghoppningen rider alla, även de som inte rider i lag?
 
Senast ändrad:
Sv: Fälttävlan på TV

Alla som fortfarande är kvar i tävlingen rider första banhoppningen, efter det räknas lagresultaten ihop och de tre bästa ekipagen i varje lag räknas. Denna banhoppning räknas även in i den individuella ställningen och de 25 bästa efter första hoppningen går vidare till den andra rundan, max 3 från varje land dock. Drabbade t ex Saras man Frank Ostholt i Peking, för de andra tyskarna var ännu bättre. I andra rundan tar man även med sig felpoängen från den första, så för de individuella resultaten räknas båda banhoppningarna.
 
Sv: Fälttävlan på TV

KL

Är det någon igen som kan dra motiveringen till den extra banhoppningen för de individuella resultaten? Jag förstår inte varför just banhoppningen ska ha en egen runda?
 
Sv: Fälttävlan på TV

Det som inte rider i lag måste väl ändå delta i första omgången? Hur ska de annars kunna kvala in till den individuella hoppningen? Vet inte varför jag svarar på din fråga med fler frågor men jag är nog lika förvirrad. :D
 
Sv: Fälttävlan på TV

Det skulle ju kunnat vara så att det var resultaten efter terrängritten som bestämde vilka som fick starta individuellt. Men nu är det ju inte så, så då förvirrar väl bara det här några fler istället ;)
 
Sv: Fälttävlan på TV

Var det inte snack för ett par år sedan att det knorrades om att det var två medaljer för samma prestation? Gissar att det är därför dom hittat på ngt extra för dom individuella medaljerna.
 
Sv: Fälttävlan på TV

Ja, fast det fattar jag inte riktigt? Det är ju en individuell prestation såväl som en insats för laget och den individuella medaljen gäller ju inte bara hoppningen... för det skulle väl ändå inte delas ut medaljer individuellt till alla i laget? Tycker inte det går ihop... låter mest som en påhittad orättvisa.
 
Sv: Fälttävlan på TV

Det blev en ändring efter OS 2000 i Sydney. Fram tills dess så reds det en lagtävling och en individuell tävling. Alltså dom som red i lag fick aldrig en chans att få en individuell medalj eftersom man red två helt olika terrängbanor. Hästarna kan som bekant enbart göra en terrängritt :D

Det blev ju väldigt dyrt att bygga 2 olika terrängbanor så inför OS i Athen så red alla samma terrängbana och därmed kunde alla vara med och slåss om de individuella medaljerna även dom som red i lag. Eftersom man inte får vinna två medaljer för samma prestation så lades det till en avslutande finalhoppning där det görs upp om de individuella medaljerna.

Det var alltså två helt separata tävlingar innan Athen
 
Sv: Fälttävlan på TV

*kl*

Någon som har hört/sett något om hur det gick för de skadade ryttarna och hästen?
 
Sv: Fälttävlan på TV

Och om det var några intressanta namn som inte klarade vet. besiktningen?
 
Sv: Fälttävlan på TV

Hämtat från Tidningen Ridsport
Kanada har bara ett ekipaget kvar i OS i fälttävlan. Hawley Bennett-Awad fick en fraktur i nedre delen av ryggraden i samband med ett fall under måndagens terräng och Michelle Muellers Amistad fick en allvarlig senskada.

Kanada tog lagsilver på VM i Kentucky 2010, men i London har laget haft otur med sig. Inför tisdagens avslutande hoppning har landet bara ett av de fem startande ekipagen kvar i tävlingen. Det är Jessica Phoenix/Exponential.

Kanadas Ridsportförbund meddelar att Hawley Bennett-Awad fick en fraktur i nedre delen av ryggraden samt en hjärnskakning i samband med att hon föll under terrängen på måndagen. Hennes tillstånd ska dock vara stabilt.

Kanadas Michelle Mueller gick i mål i terrängen med Amistad. Efteråt visade det sig dock att hästen har drabbats av en allvarligare senskada och förmodligen har tävlat färdigt.

Jessica Phoenix ligger på plats 26 inför hoppningen
 

Liknande trådar

Hemmet Lite tokig rubrik, men så fick det bli! :rofl: Vardagsrummet i lägenheten vi köpt känns lite svårmöblerat, och det stora kruxet är var...
Svar
13
· Visningar
4 049
Senast: Pilot
·
  • Artikel
Hästnyheter Söndagens terrängritt på SM i fälttävlan i Hovdala International Horse Trials visas direkt i webb-tv. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 146
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Även om vi på den här forumdelen kanske inte nödvändigtvis är sådär jättegamla, tyckte jag ändå att det skulle vara kul och höra om det...
Svar
18
· Visningar
1 524
Senast: Jojjosan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp