Fälttävlansnewbies

Man fattar att man börjar komma över FT-newbiestadiet när man tycker att alla rider för sakta, hindren är för låga och upploppet för kort på "Hubertusjakten" man bevistade idag. Vad är nästa nivå? Vi behöver starta en sådan tråd!
Fast hubertus här är ju oftast på dagis nivå :p, när du tycker ett ft 90 känns långsamt och lågt så är man ingen newbie längre utan bara en vanlig ft galning :p.

Jag håller mig till hubertus där man kan skutta över 50cm hinder och ha både gas och broms i form av snäll häst rumpa framför ^_^
 
Asså, jag har trott att Hubertusjakt varit för dem som är tuffare än tuffast , och de som kan FT. Men hell NO, iaf här på Västkusten. Det var trevligt, kaffe och sju småkakor samtidigt hade inte varit ett problem.
 
OMG nu fick jag dåligt samvete. Fick just reda på att Hubertusgänget hade fixat extra fika o sånt för mig för att jag fyllde femtio och sånt. Och jag kom inte på fikat..
 
Asså, jag har trott att Hubertusjakt varit för dem som är tuffare än tuffast , och de som kan FT. Men hell NO, iaf här på Västkusten. Det var trevligt, kaffe och sju småkakor samtidigt hade inte varit ett problem.
Ja jakt ridning här är till för alla och på en nivå alla klarar av, dvs dagis nivå till skillnad från t ex irland där de är skvatt galna och hoppar allt som är ivägen ;)
 
Nu blev jag lite sugen på att rida jakt här. Har bara ridit det på Irland och avskrivit det eftersom jag inte har någon häst som hoppar allt som är ivägen och uppskattar skvatt galna ritter
 
Nu blev jag lite sugen på att rida jakt här. Har bara ridit det på Irland och avskrivit det eftersom jag inte har någon häst som hoppar allt som är ivägen och uppskattar skvatt galna ritter
på jakterna min klubb ordnar så är det ca 50-max 70 cm på hinderna, ordentliga stockhinder i regel och allt från shettisar, islänningar, nordsvenskar till galna fullblod och halvblod i full tävlings kondis är med. sansat tempo och allt går att rida bredvid ^_^. så ja det är dagis nivå men sjukt roligt ^_^.

irländarna är ju helgalna med sina jakter i jämförelse :rofl:
 
Jag är besviken på mig själv, blev inga träningar i fjol. :down: Den bana som är närmast mig blev sönderkörd med traktor och kunde inte tränas på och de fåtal andra träningarna lyckades jag ha annat inbokat eller få tappsko. :mad:

Så 2017 ska jag försöka komma ut iaf några gånger. Sedan hoppas jag att jag kommit mig iväg söderut, så 2018 blir säsongen då vi faktiskt börjar träna seriöst och kanske tar ft-kortet. :idea:

Hur ser planerna ut för er andra nybörjare? :laugh:
 
Jag vill gärna åka på några träningar i sommar igen men vet inte hur mycket jag kan begära av min numera 18åriga ponny, han är pigg och fräsch men ändå.. Träningarna ligger på hinder runt 60-90 skulle jag tro. Kanske får bli dressyrtant i väntan på påläggskalv:idea: Funderar på ett föl närmsta åren.:D
 
Jag vill gärna åka på några träningar i sommar igen men vet inte hur mycket jag kan begära av min numera 18åriga ponny, han är pigg och fräsch men ändå.. Träningarna ligger på hinder runt 60-90 skulle jag tro. Kanske får bli dressyrtant i väntan på påläggskalv:idea: Funderar på ett föl närmsta åren.:D

18 år ingen ålder på en ponny. Är den fräsch så klart du ska åka :)
 
Jag vill gärna åka på några träningar i sommar igen men vet inte hur mycket jag kan begära av min numera 18åriga ponny, han är pigg och fräsch men ändå.. Träningarna ligger på hinder runt 60-90 skulle jag tro. Kanske får bli dressyrtant i väntan på påläggskalv:idea: Funderar på ett föl närmsta åren.:D
Grannen startade sitt halvblod för första gången då hästen var 18, sen har hon startat en eller två H90 om året samt sm i teamchasing, flera Hubertusjakter och lite banhoppning upp till 1m och ja lite allt möjligt. Håller hästen och är förberedd för det bara så varför inte :).
 
Jag kommer gå tillbaka till att vara en ft wannabie igen/häst hållare. Har inte någon häst att hoppa öht (tror inte att låne fjordingen är så pepp på att hoppa mer än nergrävda bommar) och storhästen som blir kvar när fuxen lämnar oss är lite väl gammal för att sättas igång(25).Och medryttarhästen hoppar som en full jäkla groda så skippar gärna henne :rofl:.
Ska istället bli en dressyr och tre moments körnings wannabie nu ^_^
 
Jag har fö, för att ansluta till frågan, lagt FT-planerna på is. Jag är inte redo att ta död på varken mig eller hästen än. Vi måste få ordentlig ordning på banhoppningen först innan vi ens tänker tanken på fasta hinder.
 
Jag är besviken på mig själv, blev inga träningar i fjol. :down: Den bana som är närmast mig blev sönderkörd med traktor och kunde inte tränas på och de fåtal andra träningarna lyckades jag ha annat inbokat eller få tappsko. :mad:

Så 2017 ska jag försöka komma ut iaf några gånger. Sedan hoppas jag att jag kommit mig iväg söderut, så 2018 blir säsongen då vi faktiskt börjar träna seriöst och kanske tar ft-kortet. :idea:

Hur ser planerna ut för er andra nybörjare? :laugh:
Min häst är ju dräktig så i år lär det inte bli ngt för mig. Kanske om jag snubblar över en billig häst (sambon har sagt att jag får göra det), men än så länge ser det mörkt ut på ridfronten öht...
 
Min häst är ju dräktig så i år lär det inte bli ngt för mig. Kanske om jag snubblar över en billig häst (sambon har sagt att jag får göra det), men än så länge ser det mörkt ut på ridfronten öht...

Men då har du iaf en bebis att se fram emot! :love:
 

Liknande trådar

Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
2 041
Senast: Badger
·
Mat Jag tar inte i den drycken med tång så behöver lite assistans i julklappsköpet :D 150-200 kr ungefär. Trodde det stavades whiskey...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 957
Senast: _Elly_
·
Fritid Bokade flygbiljetter till Kenya via KLM:s hemsida häromdagen. Min resekompis har en accent både i sitt för och efternamn, men bokningen...
Svar
9
· Visningar
589
Senast: gulakatten
·
Samhälle Så var det dags för sommartid i natt. Det har varit en del diskussioner om att slopa sommartid, vad tycker Buke? Själv är jag nog ganska...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 077
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp