Bukefalos 28 år!

Fälttävlansnewbies

Ja just det, Enköping! Minns att det var rätt dåligt underlag efter en sommars torka men fin bana, rolig sträckning!
 
Jag tycker om den - jag har kommit runt deras stilterräng 80 två gånger. :) (Med devisen "lång är en form, kråka är en stil", snarare än något annat, men jag var nöjd med att klara banan utan stopp, och förra året hade vi flera ekipage efter oss.)
 
Jag har anmält mig och Ariel till terrängträning 28-29/5. Har ångest då ffa jag är i så sjukt dålig form. :crazy:

Samtidigt vill jag inte sätta igång med träningen för snabbt heller, så jag blir skadad. :banghead:
 
Jag har anmält mig och Ariel till terrängträning 28-29/5. Har ångest då ffa jag är i så sjukt dålig form. :crazy:

Samtidigt vill jag inte sätta igång med träningen för snabbt heller, så jag blir skadad. :banghead:

Ah det reder sig nog sålänge det inte är hästen som är i dålig form :) Var ska ni?
 
:rofl: Du menar att det är ok att stanna och flåsa i tio minuter?

Vi åker till Timrå. :)
Se till att hamna i en större grupp så det blir lite väntetid mellan hoppen ;), och är det en liten grupp så kan man stanna till och diskutera lite med tränaren om hur man ska tänka och göra :p.
Ha sjukt mycket vatten med och socker så att du kan köra hem också utan att svimma av utmattning ^_^ ( har lite erfarenhet av terrängträning med ryttare i sjukt dålig form :angel:).
 
:rofl: Härligt att jag inte är ensam om att vara otränad. Nu börjar foten äntligen bli bättre, så jag ska försöka mig på lite joggning innan träningen...
 
Vill bara säga att det fungerade dåligt att fixa utrustningen för att få paus... Testade på hoppträningen idag och jag skulle typ behöva sitta av och sadla om för att flåsa färdigt. :o :rofl:

Däremot har jag börjat leka fällkniv i galoppfattningarna, tips på hur jag skärper mig? :banghead: :down: :arghh: :meh:
 
Fö har jag helt glömt bort att jag har sadelprovning på torsdag. I värsta fall måste vi trixa med sadeln = ingen Salty cup. :cry:
 
Vill bara säga att det fungerade dåligt att fixa utrustningen för att få paus... Testade på hoppträningen idag och jag skulle typ behöva sitta av och sadla om för att flåsa färdigt. :o :rofl:

Däremot har jag börjat leka fällkniv i galoppfattningarna, tips på hur jag skärper mig? :banghead: :down: :arghh: :meh:
Sitt ner och gör snofsig dressyr fattning med näsan i vädret och spänn ut de krampande magmusklerna :up:
 
Jag ska på första trängträningen nånsin:nailbiting: En tanke som slagit mig är hur man gör med brodd? När och vilken typ?
 
Jag ska på första trängträningen nånsin:nailbiting: En tanke som slagit mig är hur man gör med brodd? När och vilken typ?
Jag har aldrig haft brodd på terrängträning, även efter regn så har vi klarat oss :). Hoppar iofs bara ponny hinder men rider man ngt så när balanserat så är det inga problem.
Men är hästen van vid att alltid ha brodd på gräs så är det nog bäst att ha det.
 

Liknande trådar

Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
2 421
Senast: Badger
·
Mat Jag tar inte i den drycken med tång så behöver lite assistans i julklappsköpet :D 150-200 kr ungefär. Trodde det stavades whiskey...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 060
Senast: _Elly_
·
Fritid Bokade flygbiljetter till Kenya via KLM:s hemsida häromdagen. Min resekompis har en accent både i sitt för och efternamn, men bokningen...
Svar
9
· Visningar
633
Senast: gulakatten
·
Samhälle Så var det dags för sommartid i natt. Det har varit en del diskussioner om att slopa sommartid, vad tycker Buke? Själv är jag nog ganska...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 339
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp