Jempan

Trådstartare
Distansen innehåller ju mycke starka färger, tycker man mest ser blått av olika slag...Vilken färg har du? Varför just den färgen? Släng gärna med en bild så kanske man kan känna igen nån på tävlingar senare :laugh:
 
Sv: Färg

Nu har ju inte jag börjat distansa än, men kommer ha illrosa och ltie brunt, eller vitt och klarblått (typ turkost)
Anledningen är att nu när jag har skimmel kan jag ha roliga fäger, och jag tycker hon passar i dom, plus att man blir glad av dom (eller, jag blir det haha!)
 
Sv: Färg

*lånar knapp*

Ååh sicken rolig tråd! Jag har inte heller kommit igång med distansen riktigt än... Först blir det klubbtävling på Sparresäter nån mil bara... Sen blir det hökensåsritten våran första! :D
Vi ska vara rooosa! Ska införskaffa mig ett rosa distansträns mycket snart! :d Många har klagat på mig att jag inte ska ha rosa på min lilla kille för det är inte "killigt" haha. Men han är fin i rosa! Så rosa it is! ;)

*kolla efter en rödhårig tjej med rosa hjälm med en galen skimmel med rosa träns* ;)

Slänger in en dressyrbild bara för att bevisa att han klär i rosa!!! (han är väldigt tjock på bilden, please ignorera det!)

26308242.jpg


/Sandra
 
Senast ändrad:
Sv: Färg

Jag har LILA som min färg.
På allt i princip. Huvudlag, sadelunderlägg, benskydd, ridbyxor, hjälm, tröja, strumpor, chaps, vattenflask-hållare, mobil hållare, täcken, transportskydd, borstar, krats, hakar osv..
Det innefattar även de flesta detaljer och inredning i hemmet och andra prylar, mobiltelefonen tex.
Min man är måttligt road..
Dock klär jag mej inte i lila vanligtvis, någon måtta på tokerierna får de ju vara :laugh:

Se bilder nedan på mina "Lila-utstyrslade" stackars djur
38507_1236017666.jpg

El Cheyenne på Billingeritten
30680_1236017793.jpg

Och giraffen MA El Hero på Fornaboda
 
Sv: Färg

Kan inte se bilderna :(
Ja har funderat på färg till min pålla, men va passar till brunt...? Typ ingenting :p Så första starterna för oss blir tråkiga svart/silver/vit :grin:
 
Sv: Färg

Vi har rött!
Tänkte först köra på blått för det är min favvofärg :D, men sen kom jag på att det kanske blir trist att bara fylla sin dag med blått... (är sån där som helst köper ALLT i blått om det är möjligt... *ler*) så det blev ett rött istället :D

...och jag tror faktiskt att Bandyn gör sig bättre i rött än i blått... ;)

sb_bandy.jpg

Bandy och jag från långritten i Tiveden sommaren 2008
 
Sv: Färg

Eftersom min första fjordhäst hade grönt som färg och min andra hade blått, så föll det sig liksom naturligt att den tredje skulle få rött. :love:

20897524.jpg


Funderar redan på om fjärde hästen skall få lila, men det verkar vara svårt att få tag på lila distansträns? :crazy:
 
Sv: Färg

Vi har blått... hade helst velat ha nån skrikig färg...illråsa.. men alla säger attt de kan man inte ha på en pojjke.. så ja , de blev blå..
 
Sv: Färg

Självklart kan man ha rosa på en kille! :love:
Jag har en brun, en kolsvart och en vit häst och har färgerna neongrönt, rosa och svart som basfärg. Den bruna i illgrönt, den svarta i det jag känner för för dagen och den vita likaså. Eller så kombinerar jag helt enkelt färgerna.
Från början valde jag neongrönt för att tävlingskompisens mans firmafärger var svart o neongrön och vi skulle köra som ett "team". + att jag gillar grönt. Rosa för att det är välldigt sött på den svarta och det retar omgivningen när den vita valacken har det. :rofl:
 
Sv: Färg

Jag har lila som färg. Det har tagit många år att hitta så mycket lila.
Numera är det ju inga problem men när jag började med distans 1994 så var man glad och förvånad om man hittade en lila grimma.
Simlangsritten2008_30.jpg

// Linda
 
Sv: Färg

men var får man tag i ett lila träns????

finns det någon hemsida?
 
Sv: Färg

Jag har ett gult/blått distans träns till min tjej.. ville ha lite sveriges flagga tema.ler
Tyckte det va lite coolt...
 
Sv: Färg

men var får man tag i ett lila träns????

finns det någon hemsida?

Jag vet inte hur pass mycket reklam man vågar göra här egentligen..
Men dom flesta distansare köper sin utrustning på distansritt.nu och där har dom lila huvudlag, tyglar, bröstor med mycket mera.
Jag anser inte det vara reklam eftersom det inte finns så värst många fler distans återförsäljare att välja bland.
 
Sv: Färg

Jag fick ju beställa direkt från USA för det fanns inte lila här i Sverige.
Nu finns distansritt.nu
// Linda
 
Sv: Färg

Vilken rolig tråd!
Än är det några år innan vi tränar ordentligt och ytterligare år innan vi är ute på banorna (förhoppningsvis :D)
Jag är sååå sugen på ett biothaneträns men vilken färg ska jag välja, det finns fööör mycket! ;)

Vad tycker ni skulle passa på min lilla grabb?
Bilder finns här
http://www.pixbox.se/alb_show_id1019343_page0.html
 
Sv: Färg

Men jag hittar inget lila på den hemsidan. Är jag blind? :confused:

Alla färger finns inte med på bild.
Men på startsidan kan du klicka på "Färger i lager" som står med tjock stil 5 rader under bilden ungefär.
Där ser man precis vad som finns i lager.
Mia är fantasktiskt tolerant och medgörlig så finns inget hemma så kan hon beställa hem precis det man vill ha, när hon själv gör sina beställningar. Detta meddelas på hemsidan när det är aktuellt.
Hoppas du hittar vad du söker!
 
Sv: Färg

:D Efter att under en längre tid ha blivit retad av min stallvärd över mina mesiga och traditionella färgval (svart) slog jag till när jag hittade det här tränset på rea:

02175.jpg


Så numera är orange och väldigt grönt det som gäller. Färgerna verkar få både älgar och trafik att haja till och stanna upp. Mycket praktiskt. :angel:
 
Sv: Färg

Äppelgrönt kör jag och Honey på :banana:
Planen är att i höst ha svanskappa, förbygel, kanske ett till träns (funtar på ett Elite) och tyglar också, men än så länge är det mest tränset och hacket det syns på. I somras hade vi matchande westernpad :d (nu låter jag som en prylgalning..men plånboken är trots allt begränsad).
Gillar skrikande färger :angel: Lädret är dock i regel svart.

Billingen i somras:
DSCN1529.JPG


Bland det roligaste med distans - nästan ALLT har ju färg :rofl:
 
Sv: Färg

NÄMEN! :love: Då kan jag ju beställa lila. Har bara kollat på färgkartan hela tiden. Tack snälla! :bow:
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 831
Senast: TinyWiny
·
  • Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
Svar
14
· Visningar
2 464
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 394
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 287
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp