Bukefalos 28 år!

Sv: Färg

*kl*

Jag anser att det som fungerar använder vi, rent utrustningsmässigt alltså. Så det har varit mest svart på sadel och huvudlag. Den färgen som är på våra mest praktiska schabrak osv. Dock är MIN färg (som jag gillar bäst överhuvudtaget!) lila och svart. Så ridbyxorna är svart/lila. Men är nog för praktisk och funktionell för att byta ut fungerande utrustning som vi redan har, för att lägga pengar på annan bara för att få annan färg.

Så pållen får klara sig med de prylarna han har, och råkar något haverera så får vi ta ställning till vad det blir då :)

Så här såg jag och min förra (älskade vän som inte finns längre) ut på Fornaboda -07.
http://www.pixbox.se/pic_show_id19262401.html
 
Senast ändrad:
Sv: Färg

Exakt.
Jag blir förvånad hur mycket energi en del lägger på att matcha ihop varenda liten pinal.

Lägger folk lika mycket pengar och tid på att lära sig träna häst?
 
Sv: Färg

Jag blir förvånad hur mycket energi en del lägger på att matcha ihop varenda liten pinal.

Jag tänker så här. Ariels färg är röd, så om jag skall köpa något nytt skall det vara rött. Men eftersom jag har kvar en del saker från mina tidigare fjordhästar, så får hon också använda de sakerna. Till exempel har jag ett knappt använt fleecetäcke i blått som Ariel får använda.

25541058.jpg


Visst vill jag ha ett nytt, fräscht rött fleecetäcke med "Ariel" broderat på vänster sida, men inte sjutton lägger jag pengar på sådant så länge jag har ett gammalt täcke som fungerar. :grin: Däremot hade jag inget distansträns när jag köpte Ariel och därför passade jag på och köpte ett rött. Hade jag haft massor med saker kvar i "fel" färg hade jag säkert tänkt om och låtit Ariel ha den färgen.
 
Sv: Färg

Exakt.
Jag blir förvånad hur mycket energi en del lägger på att matcha ihop varenda liten pinal.

Lägger folk lika mycket pengar och tid på att lära sig träna häst?

Jag brukar undra samma ibland. Dock för mig själv kan jag svara att jag lägger betydligt mer tid och pengar på att se till att hästen är fräsh och glad och utbildning (både häst och mig) ,än på utrustning (bortsett från tex. en ny sadel eller nåt då för då skjuter ju pengarna upp).

Jag har inte ens en hink till borstarna för att jag itne haft råd än!!! (lagt pengar på kiropraktor, massage, sadel, hovslagare, tänder etc. till min dam)
 
Sv: Färg

Är det Gagarin Margarin som ska ha lime? :D

Ja, jag tänkte kanske ha lime till kosmonauten. Han är ganska mörk så det blir snyggt. Men han passar skitbra i grått också.

När det gäller att hitta saker i rätt färg så tog det 10år ungefär att få ihop någorlunda lila uppsättning.
Men till vardags så är vi inte lila alls.
Då har jag brunt träns till svart sadel. Tränset är från 1994, fortfarande Cz första träns.
// Linda
 
Sv: Färg

Exakt.
Jag blir förvånad hur mycket energi en del lägger på att matcha ihop varenda liten pinal.

Lägger folk lika mycket pengar och tid på att lära sig träna häst?

:D ... och jag som var bombsäker på att det var prylarna som gjorde hela grejen... :D *skrattar*

Näedå. Nu var jag ironisk. ...men det är KUL med prylar och ännu roligare med FÄRGGLADA prylar!!! :love:
För egen del så lägger jag ner pengar på att rida för instruktör regelbundet också. Regelbundet för mig är minst en gång varannan vecka. Beroende på hur övriga livet ser ut så kan regelbundet också betyda en gång varje vecka. Dressyr i huvudsak, men under vintern nu har det faktiskt bara blivit hoppning av någon konstig anledning... :eek:
 
Sv: Färg

Jag blir förvånad hur mycket energi en del lägger på att matcha ihop varenda liten pinal.

Jag resonerar som såhär: jag vill ha grönt, och det får ju gärna vara samma gröna färg på ridgrejorna så att det ser enhetligt ut. Ska jag köpa nya saker ska det vara de jag vill ha, annars är det ju lite meningslöst.
Men nej, har jag prylar så köper jag inte nya "bara för att" - då skulle min ekonomi haverera helt :crazy: . Men Honey är ju min första häst, och de få grejor jag hade (en del grimmor och lite sånt) är i full så de är för stora.
Hade dec.-feb. brun sadel, välmatchat med svarta och gröna grejor :angel:

Funktionellt i första hand, men ska det vara nytt så utesluter inte det ena det andra sas :idea:
 
Sv: Färg

Exakt.
Jag blir förvånad hur mycket energi en del lägger på att matcha ihop varenda liten pinal.

Lägger folk lika mycket pengar och tid på att lära sig träna häst?

Jag kan tänka lika da´nt, är folk gjorda av pengar? Hur har de råd?

Men det är inte ovanligt att det köps in nya, helt svarta, benskydd till hästen för 900kr bara för att det märket blivit modernt. Och då syns det ju, för ett otränat öga, inte ens att man köpt något nytt. Både dressyrtanterna och hoppfåglarna i mitt stall ojar sig över att jag inte har benskydd på min häst, men ryser över mitt blåa träns, som jag enbart har vid uteritter.

Fast visst, inte har jag mitt blåa träns när jag tränar dressyr, för hur skulle det se ut till mina supersnygga (och enormt trendiga) läderridstövlar ;)
 
Sv: Färg

Både dressyrtanterna och hoppfåglarna i mitt stall ojar sig över att jag inte har benskydd på min häst, men ryser över mitt blåa träns, som jag enbart har vid uteritter.


Känner igen det där, fast i stallet finnes inte dessa kommentarer då stallet = vi, skogsmullar, westernryttare. I princip.
Har dock hänt att nissar vi mött ute, från andra stall, ger oss blickar ala :eek: . Det är nästan, nästan, lite roligt - bara för att de blir så chockade. :rofl:
 
Sv: Färg

samma här, är ensam i stallet men ute på ridturer och man möter andra så får man en del blickar;)

Själv blandar jag färger hejvilt efter vad som finns och är helt... så ibland ser jag och hästarna ut som några clowner
Som här, en dagsfärsk bild från en träningsritt klubben ordnande: lite oranget, gult, rött och grönt...så fint;) Den andra hästen är också min men där har vi matchat lite mer med lila...

traningsritt25.jpg
 
Sv: Färg

Lånar en knapp

Jag var iväg och köpte ett finfint sidepull i orange på distansritt.nu idag. Min mörkbruna pålle passade super i det! Men nu är jag lite på jakt efter mer oranga saker, kanske ett schabrak eller täcke. Får man fråga om någon sett några oranga saker på nåt ställe, eller blir ens inlägg borttaget då?
 
Sv: Färg

Äppelgrönt kör jag och honey på :banana:
Planen är att i höst ha svanskappa, förbygel, kanske ett till träns (funtar på ett elite) och tyglar också, men än så länge är det mest tränset och hacket det syns på. I somras hade vi matchande westernpad :d (nu låter jag som en prylgalning..men plånboken är trots allt begränsad).
Gillar skrikande färger :angel: Lädret är dock i regel svart.

Billingen i somras:
dscn1529.jpg


bland det roligaste med distans - nästan allt har ju färg :rofl:

Älskar fÄrgen , jÄtte snyggt!!!!
 
Sv: Färg

Vilken jättekul "tråd".:bump: Är det någon som har en fux? Och i såfall..vilken färg rider ni i? Jag har en fux som är ganska orange:D Kanske kan jag få lite tips:idea:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Färg

Lånar en knapp

Jag var iväg och köpte ett finfint sidepull i orange på distansritt.nu idag. Min mörkbruna pålle passade super i det! Men nu är jag lite på jakt efter mer oranga saker, kanske ett schabrak eller täcke. Får man fråga om någon sett några oranga saker på nåt ställe, eller blir ens inlägg borttaget då?

Hästbutiken Horze (finns även på Internet) har mycket oranga saker, i vart fall hade de det förra vintern. Allt från ryttarkläder till hästprylar så som schabrak, täcken, benskydd m.m.
 
Sv: Färg

:D Efter att under en längre tid ha blivit retad av min stallvärd över mina mesiga och traditionella färgval (svart) slog jag till när jag hittade det här tränset på rea:

02175.jpg


Så numera är orange och väldigt grönt det som gäller. Färgerna verkar få både älgar och trafik att haja till och stanna upp. Mycket praktiskt. :angel:

Ja, ni är helt klart snyggast i skogen nu för tiden! I like.....
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 027
Senast: TinyWiny
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
470
Senast: hamilton1
·
  • Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
2
Svar
28
· Visningar
3 949
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 464
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp