Fästinghalsband?

Sv: Fästinghalsband?

Doneloge skrev:
Min vet. använder fästinghalsband och rekomenderade de starkt. Har inte testat sj än, men tänker göra det i sommar tror jag. Dessa finns enbart på recept (de hon använder iaf), så då kan man passa på och kolla om det går att använda till valpar.

Det går alldeles utmärkt att använda till valpar. Scalibor heter halsbandet och är superbra. Min hund har inte fått en enda fästing på sig :)
 
Sv: Fästinghalsband?

min hund sover i sängen .. vågar man sig på fästinghalsband då ?
 
Sv: Fästinghalsband?

*lånar*

Änvänder Scalibor för första gången i år. Har inte haft en enda fästing än så länge. jag har inte märkt av några biverkningar.

Jag bor i ett område med mkt vilt o högt gräs. Här är det gott om fästingar. Har provat i stort sett allt förut på min o svärföräldrarnas hund utan att ha några större resultat.

Jag tar hellre lite håravfall om det skulle hända är borelia och andra fästingsjukdomar.....
 
Sv: Fästinghalsband?

minna_mook skrev:
min hund sover i sängen .. vågar man sig på fästinghalsband då ?

Absolut! Det är bara ohälsosamt och du får det i munnern eller så...Du behöver ju inte slicka på halsbandet hihi ;)
 
Sv: Fästinghalsband?

Små barn ska inte sova med hunden i sängen. Men vuxen går bra.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 491
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Jag har fästinghalsband (Seresto vet. för hundar över 8 kg) till Slyngeln. Tyvärr får han fästingar ändå, även om de inte är alls lika...
2
Svar
23
· Visningar
1 701
Senast: snorp
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 090
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 822
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp