Bukefalos 28 år!

Fågelungar på gång!

Sv: Fågelungar på gång!

när sista ungen är ute tror jag... inte 100 säker... minns inte :crazy:

byter till andra honan? inte med samma hane väl?
det är minst lika tufft för pojkarna!!!
men du kanske har 2 par?

hoppas du får någon mer unge i den där kullen, lite lite med bara 2 :(
 
Sv: Fågelungar på gång!

Ok, för jag har också för mig att de får ny kull samtidigt som de har ungar i holken.

Jag har två par, men bara en (enorm!) bur som lämpar sig för häckning och uppfödning! Sen har jag ännu en bur, nästan lika stor, som ungfåglarna och icke häckande får vara i. Sen, när inga par häckar, kan ungfåglarna få flytta in i den enorma buren. Antingen tills jag sålt dem eller tills jag blivit färdig med voljärprojektet. :)
 
Sv: Fågelungar på gång!

hoppas du får någon mer unge i den där kullen, lite lite med bara 2 :(

Visst är det lite, men bättre med två än bara en. Håll tummarna för att hanen fått komma till på riktigt och inte bara fått pussa på honan. Annars lär hon bara lägga obefruktade ägg till kull 2. Men nästa gång ska jag både märka och genomlysa äggen!

Med hönsägg har jag för mig att man brukar kolla dem efter ca en vecka och att man ska kunna se ett "spindelmönster" i de befruktade. Det är kanske samma för andra fåglar med?
 
Sv: Fågelungar på gång!

När tror du att jag kan ta bort de fyra obefruktade äggen? Jag vill inte förvirra honan i onödan! Men inte heller riskera att de spricker och kladdar ner de två ungarna och hela boet. De är kanske inte helt färska längre heller. Blä.
 
Sv: Fågelungar på gång!

när la honan sista ägget? räkna på det... så tar du bara bort alla när det ägget är +2 dagar kanske?

jag minns inte ens hur länge de ruvar... 21 dagar klingar i mitt huvud... men... hmm...

vet inte om du ska ta två ägg i taget.. så hon inte blir orolig?
 
Sv: Fågelungar på gång!

De ruvar i 18 dagar. Honan la sista ägget den 23/3.

Jag ska lysa äggen idag igen och sen tar jag nog ett i taget.
 
Sv: Fågelungar på gång!

Igår tog jag bort alla de obefruktade äggen och honan tyckte det var ok. De två ungarna är feta och frodiga! :)
 
Sv: Fågelungar på gång!

tråkigt att det inte blev fler :(

men det ska bli spännande att följa de två du har!!!!

en av mina honor fick oxå bara två ägg... kan säga att den yngsta blev lite väl bekväm å ville inte gå ur holken (honan gillade dessutom å vara där inne med ungen å mysa)!!! så efter ett tag fick vi lyfta ur den!!! Den fick vara i en liten bur med de andra, jämngamla ungarna från en annan kull hehe... men det blev folk av henne oxå!! :)
 
Sv: Fågelungar på gång!

Fortfarande bara två ungar i holken. Men de är desto tjockare! :D

8986071.jpg

Åh vad kul att få se dom. Fast söta är dom ju inte förståss.
Nu förväntar jag mej nya bilder hela tiden!
 
Sv: Fågelungar på gång!

Här kommer senaste uppdateringarna! Firade sonens Ettårsdag i helgen och hade gäster båda dagarna, så jag hann inte med Bukefalos. :D

Foto från 070413, nr 1 = 7 dagar och nr 2 = 5 dagar gammal.

9220081.jpg


Foto från 070414, nr 1 = 8 dagar och nr 2 = 6 dagar gammal.

9220084.jpg
 
Sv: Fågelungar på gång!

Tog bilder på de okläckta äggen med. De som tycker det är otäckt att se knäckta ägg kan ju blunda. :angel:

9220082.jpg


Genomlös äggen först och knäckte dem sedan. De var obefruktade.

9220083.jpg
 
Sv: Fågelungar på gång!

Ett par bilder från imorse! Unge nr 1 = 11 dagar och nr 2 = 9 dagar gammal.

Båda två:
9220085.jpg


Nr 1 främst:
9220086.jpg
 
Sv: Fågelungar på gång!

Mamman syns ju på bilderna ovan. Och jag lyckades ta en bild på den ömma fadern med. Han heter Julius.

9220130.jpg
 
Sv: Fågelungar på gång!

gud vilken fin hona!!!
(pappa med såklart!!!)

en liten guling till unge verkar det bli va?

är mamman gul i pannan *ser dåligt*

AH va sugen man blir... :love:
 
Sv: Fågelungar på gång!

Gud va kul att se utvecklingen :D
Stor skillnad på nr1 o 2 :p spännande o se hur de ser ut fullvuxna :D
 
Sv: Fågelungar på gång!

Åh, va härligt med undulatbebisar! saknar verkligen att ha fågel...
Lycka till med de små =)
 
Sv: Fågelungar på gång!

gud vilken fin hona!!!
(pappa med såklart!!!)

en liten guling till unge verkar det bli va?

är mamman gul i pannan *ser dåligt*

AH va sugen man blir... :love:

Både hanen och honan är gulmaskade. Ska se om jag kan hitta ett bättre kort på honan. Vi har haft henne sedan hon var knappt 7 veckor och hon var jättetam tills vi skaffade sällskap åt henne. :love:
 

Liknande trådar

Hemmet Plockade fram ett par byxor som legat ihopvikta i garderoben länge och de är helt fulla av små prickar på sidan som varit inåt och nu är...
Svar
8
· Visningar
918
Senast: Catsu
·
Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
913
Senast: Efwa
·
Gnägg Jag hittade en hel bunt roliga bilder med hästar som jag kände inte skulle passa läggas upp i den allmänna tråden utan i en egen tråd...
2
Svar
24
· Visningar
1 614
Hundhälsa Vi har en katt som kommer in med småfåglar var och varannan dag. Idag syntes det tydligt att hon hade haft en fågel inne (fjädrar...
Svar
17
· Visningar
950
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp