Bukefalos 28 år!

Fågelungar på gång!

Sv: Fågelungar på gång!

Honan har inte lagt fler ägg och verkar ruva nu. Håll tummarna för att det blir undulatungar om knappt 3 veckor! :)
 
Sv: Fågelungar på gång!

Visst är det. ;) Eller att se gräset växa. :angel:
 
Sv: Fågelungar på gång!

Liten uppdatering. Honan ruvar så duktigt på sina sex ägg. Hanen har fullt sjå att ta hand om henne. De är så söta så! :)
 
Sv: Fågelungar på gång!

å vad roligt! När jag hade undulater (för massa år sen...) fick de en unge, han var jättesöt men tyvärr missbildad på nåt sätt så bröstkorgen var helt tillplattad på fel håll = han kunde inte flyga eller sitta på pinnar, men han hittade på att man kunde klättra upp på gallret och lägga sig på pinnen med näbben stödd på gallret :idea:
 
Sv: Fågelungar på gång!

Oj! Var föräldrarna syskon eller nåt sånt?
 
Sv: Fågelungar på gång!

Idag har första lilla undulatungen kläckts! Hörde konstiga, pipande ljud från holken när jag tände i morse och där låg en liten nakenfis och darrade och kravlade. :love:

Honan lät mig ta ett foto, men jag har ingen aning var jag kan lägga upp det eller göra så att jag kan lägga ut det här...
 
Sv: Fågelungar på gång!

Då ska vi se...

8839588.jpg
 
Sv: Fågelungar på gång!

Hmm blev bara en länk i förra. Ska se om jag kan få upp bilden direkt...

8839588.jpg
 
Sv: Fågelungar på gång!

nja de var olika raser (vanlig och engelsk) så de var antagligen inte syskon (?)
 
Sv: Fågelungar på gång!

oj va naken den va :p
Spännande och se resten med :D och självklart hela dess uppväxt ;)
 
Sv: Fågelungar på gång!

Ok, det blev bara fel i alla fall. Sånt händer ju.
 
Sv: Fågelungar på gång!

Tack för alla grattisarna!

I morse hörde jag mer pipande och när jag kikade ner i holken så såg jag en liten nakenfis till, halvvägs ute ur ägget. Ägghalvan på underkroppen var kvar, såg rätt festligt ut. :love:

8894531.jpg


Mamman verkar ha matat sin första unge bra, för den är nästan dubbelt så stor som nr 2. :)
 
Sv: Fågelungar på gång!

grattis till nummer 2 :)
haha skrev i andra tråden att det borde vara 2 nu... så kollade jag i mina prenumerationer å såg att du hade skrivit i denna tråden :) hehe...

vi kastade alltid ut sanden på tomten så småfåglarna åt fröna osv... så när pappa sen rensade stuprännor å under tacksockeln eller vad det heter... så hittade han ett gammalt bo... å gissa om det låg massa turkosa fjädrar i det :D hehe... blåmesarna hade undulat-kuddar :D
 

Liknande trådar

Hemmet Plockade fram ett par byxor som legat ihopvikta i garderoben länge och de är helt fulla av små prickar på sidan som varit inåt och nu är...
Svar
8
· Visningar
907
Senast: Catsu
·
Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
808
Senast: Efwa
·
Gnägg Jag hittade en hel bunt roliga bilder med hästar som jag kände inte skulle passa läggas upp i den allmänna tråden utan i en egen tråd...
2
Svar
21
· Visningar
839
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
17 18 19
Svar
364
· Visningar
13 481
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp