Falska anmälningar

Sv: Falska anmälningar

Tydligen händer det då och då.

Och jag tycker det räcker med en gång, för som förbundets talesman sa till mig: Det håller inte juridiskt att dömma någon i diciplinnämnden om vi inte är säkra på att det inte går att anmäla någon annan.
 
Sv: Falska anmälningar

Risken kan ju oxå finnas att det utnyttjas från andra hållet, alltså man anmäler till en tävling + uppstallning och har ingen lust att starta men eftersom man vet att man måste betala uppstallningen iallafall så kan man ju hitta på att Nää det var inte jag som anmälde utan det var någon annan.... Har man då 3-4 hästar till start + uppstallning blir det rätt mkt pengar det handlar om så det borde faktiskt ligga i arrangörernas intresse oxå att det kommer någon slags pinkod eller liknande.

Att folk utnyttjar systemet om dom kan är ju väldigt känt.
 
Sv: Falska anmälningar

Det kan bli väldigt stora kostnader för klubbarna när det uppstår, speciellet om det är uppstallning inblandad.

Sen så är det som fio säger lätt att använda åt andra hållet med, att skylla på någon annan när man inte strukit sig i tid och inte vill vara med.
 
Sv: Falska anmälningar

Precis. En av de klubbar min dotter anmäldes till var boxplats bokad för hela helgen (4 dagar). De hade nobbat andra den platsen eftersom det var fullt. Trist. Sådana kostnader kommer också att slå tillbaka på ryttarna.
 
Sv: Falska anmälningar

Tydligen händer det då och då.

Och jag tycker det räcker med en gång, för som förbundets talesman sa till mig: Det håller inte juridiskt att dömma någon i diciplinnämnden om vi inte är säkra på att det inte går att anmäla någon annan.

Solklart så kan man inte dömas av diciplinnämnden.. hoppas vi.

men jag tycker att Equipe egen kommande lösning är ok och räcker. Det innebär att man betalar samtidigt som man anmäler och betalar man inte så är man inte anmäld. :idea: (Man betalar via sin egen bank via Equipe.)

Det borde lösa de flesta problemen...
 
Sv: Falska anmälningar

Mja då kommer det bli så att alla anmäler sista dagen, och hur kul blir det för arrangören ? För inte vill jag betala 2 veckor innan anmälan har utgått ifall något oförhappandes händer. Sedan är det inte heller så vanligt i DOM ANDRA GRENARNA ;) att man betalar innan utan man betalar ju oftast på plats, iallafall häruppe omkring.
 
Sv: Falska anmälningar

Equip är väl det största programleverantörer, men sedan finns det några små, borde inte de gå att när dessa leverantörer får sina uppdateringar från SvRF med licensnummer så kommer även en pinkod till varje licensnummer med, detta licensnummer får man varje år när man har betalt in licensen, när kortet skickas till en. Därefter blir det ens eget ansvar att hålla reda på pinkod och inte lämna ut det.
Självklart går det. Men inte utan merkostnader. Pinkoderna måste ju läggas in och oavsett om det är ridsportförbundet eller programleverantören som gör det så kommer vi att få betala för det, antingen genom t ex dyrare licens eller genom dyrare anmälningsavgifter. Det blir ALLTID konsumenten som får betala.
 
Sv: Falska anmälningar

Solklart så kan man inte dömas av diciplinnämnden.. hoppas vi.

men jag tycker att Equipe egen kommande lösning är ok och räcker. Det innebär att man betalar samtidigt som man anmäler och betalar man inte så är man inte anmäld. :idea: (Man betalar via sin egen bank via Equipe.)

Det borde lösa de flesta problemen...
Fast jag gillar inte heller den lösningen. Jag tycker bäst om när jag får lösa ut mig efter tävlingens slut. Då blir det bara ett tillfälle då pengar ska hanteras och jag som ryttare slipper "ligga ute" med pengar i onödan om det skulle gå bra på tävlingen.
 
Sv: Falska anmälningar

Fast jag gillar inte heller den lösningen. Jag tycker bäst om när jag får lösa ut mig efter tävlingens slut. Då blir det bara ett tillfälle då pengar ska hanteras och jag som ryttare slipper "ligga ute" med pengar i onödan om det skulle gå bra på tävlingen.


Som arrangör "hatar" jag dej och ditt resonemang. Vi förlorar massor med pengar på det. Hoppas innerligt att fler vågar säga ifrån och det får ett slut. :devil:

Du slipper ligga ute med pengar.. men arrangören då? *suck*
 
Sv: Falska anmälningar

Det där tycker jag var rätt kraftigt skrivet, varför "hata" (inom citationstecken, men ändå) mig för min åsikt?

Varför förlorar ni en massa pengar på att ryttarna löser ut sig efter tävlingen? Så otroligt mycket pengar kan det ju inte vara i ränta? ;)
 
Sv: Falska anmälningar

Vad menar du med det? Vad betalar ni ut innan tävlingen är avklarad :confused:

Hederspriser, rosetter, plaketter, blommor, hyra av flaggstänger, flaggor, toaletter osv. De är en massa som ska betalas. :idea:

Fast jag uppskattar inte heller att behöva jaga pengarna i efterhand. Det ökade med 200 % när vi testade att ta betalt på dagen.
Här i Skåne betalar man oftast i förhand. = bra. :idea:

En annan nackdel: att det alltid är några som påstår att de betalt innan på dagen och "någon annan var där". Dessa oärliga är jobbiga att handskas med. :devil:
 
Sv: Falska anmälningar

Det där tycker jag var rätt kraftigt skrivet, varför "hata" (inom citationstecken, men ändå) mig för min åsikt?

Varför förlorar ni en massa pengar på att ryttarna löser ut sig efter tävlingen? Så otroligt mycket pengar kan det ju inte vara i ränta? ;)


Du får tolka "hata" som du vill. :devil:

Att lösa ut sej efter tävling har visat sej ge större förluster (enl bla statistik i vår klubb samt enligt vårt distrik).
Knappast räntan men det förstår du kanske trots allt.. :eek:
 
Sv: Falska anmälningar

Ok. Men hur tänkte du att jag skulle tolka "hata" och fortfarande, varför "hatar" du mig för min åsikt?

Var uppkommer dessa förluster? De kan ju inte uppstå ur tomma intet.
 
Sv: Falska anmälningar

äsch, tjafsa någon annanstans va?!-
för det första måste jag säga att jag hoppas att den eller dom
ansvariga har j*vligt dåligt samvete för det dom har gjort.
och för det andra så är det ju så oskyddat på internet.
men kanske om man måste anmäla genom klubben?
tex att xxxxx måste gå till en anmälningsansvarig inom klubben och
ge sin anmälning så får denne skicka in anmälning över internet
med ett speciellt nick eller liknande. Då behövs det inte så jättemkt adminstration eller stora servrar väl? visserligen behövs det isf
någon ansvarig inom klubben som samlar ihop alla anmälningar
och gärna att man betalar på en gång, så att man lämnar
anmälningar + avgift på samma gång.
Lite rörigt, men det kanske skulle funka? :D
 
Sv: Falska anmälningar

:mad: jag tycker det låter snudd på otroligt för vad en unge kan göra för att jävlas...är du säker på att det inte är nån VUXEN som vill DIG nåt illa?!?om inte så anmäl o se till att få en ordentlig utredning på det hela!!
hoppas dom får vad dom förtjänar för sådär gör man ju bara inte!!:(
 
Sv: Falska anmälningar

Det är ett ganska fritt forum och när Moderatorn ger mig en tillsägelse så slutar jag diskutera det jag diskuterar...

Men det du föreslår skulle inte fungera, vem skulle ta på sig ett sådant massivt jobb ideellt? Och vad händer när den som gjort det missat att skicka in anmälningarna? Till någon stor och viktig tävling? Nej, då lär det ju vara enklare att återgå till att skicka med post...
 
Sv: Falska anmälningar

Problemet är väl skulle jag tippa att det blir en väldig administration runt det hela. Om alla som har licens ska ha ett eget lösenord...

Inom travet har vi anmälan via internet, du får ett användarnamn knytet till licensnummret & lösenordet ska bytas typ var 3:e månad.

Nu har vi ju den stora fördelen att alla hästar finns i STC's databas. Och kan därigenom knytas till tränaren, då vi måste anmäla till banan så fort förändringar sker.

Men inom ridsporten så faller det väl på databasregistreringen.?
 
Sv: Falska anmälningar

Jag kan hålla med om att det är mkt bättre att betala i förväg. Dels slipper man allt vad det innebär med falska anmälningar. Har man inte betalt i tid så stryks man helt enkelt.

Att betala på plats är lite besvärligt tycker jag. Dels får man mkt spring i sekriteriatet, dels är det en ganska stor summa pengar som ska hanteras. På ett meeting kan det bli ganska stora summor. Vem har lust att förvara en bunt sedlar hemma över natten och vilka banker har öppet på helgen. Vet av erfarenhet att kassören i min hemma klubb fick inbrott på natten hemma och hela tävlingskassan stals. Ganska otäckt eftersom det sannolikt var någon som visste om var kassan fanns.

Till TS: Mkt tråkigt när sånt här händer. Hoppas att ni inte blir drabbade fler gånger.

Personligen gillar jag inte iden med ett lösen vid inloggning pga av kostanden det kommer att medföra. Kommer troligvis bli vi ryttare som får betala det och det är redan dyrt nog.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 424
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej allihopa hoppas ni har en trevlig kväll! Det är så att jag ska rida min allra första La2 start imorrn och är riktigt nervös! Jag...
Svar
0
· Visningar
632
Senast: Hanna2021
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 170
Hästmänniskan (Vet inte om detta är rätt tråd, men provar) Hej! Jag är en 19 årig tjej som verkligen vill rida och tävla på den högsta nivån i...
Svar
9
· Visningar
2 201
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp