Falska anmälningar

Sv: Falska anmälningar

Har hon blivit anm,äld till fler tävlingar? har ni hittat någon som gjort detta? Hoppas din dotter mår bättre nu iaf ;)
 
Sv: Falska anmälningar

Det händer absolut ingenting! Equipe vägrar ta ansvar för det som hände, klubben har egtt en styrelseledamot i uppdrag att trycka på hos Equipe. Tyvärr är denna styrelseledamot helt okunnig om datorer. Han har ingen själv, har aldrig sett en internetanmälan och tror på Equipe när de sa att de inte klarade av att plocka fram ip-adressen. Vilket borde vara plätt-lätt att göra om man VILL.

Jag fick en ip på en av anmälningarna, den spårade vi till en skola i kommunen, sen gick det inte att se vem som använt den datorn.

Ridsportförbundet tycker arr jag ska gå vidare, Equipe vill naturligtvis inte att jag ska göra det och klubben orkar inte.

Jag vet egentligen inte vad jag vill. Skita i alltihop tror jag eftersom det påverkar min dotter för mycket.

Och observera: Trots allt snack från Equipe så är det helt ok fortfarande att gå in och anmäla någon annan till en tävling om man vill. Fritt fram.
 
Sv: Falska anmälningar

Förstår att det är ansträngande, både för dig och din dotter.

Men har t ex ridsport skrivit om det? Känns som om jag läst någon sådant men är inte säkert, borde ju uppmärksammas mera. :crazy:
 
Sv: Falska anmälningar

Och observera: Trots allt snack från Equipe så är det helt ok fortfarande att gå in och anmäla någon annan till en tävling om man vill. Fritt fram.

Ja det går det gjorde jag för bara någon vecka sedan (självklart ombedd av personen ifråga ;).)
 
Sv: Falska anmälningar

Därför att Equipe skulle säkerställa att man inte kan göra det, troligen med pinkod, eftersom det rimmar illa att andra kan anmäla och sen blir du dömd i diciplinnämnden om du inte betaler. Det går alltså inte att bevisa att det är du som anmält, ändå ska du betala.
 
Sv: Falska anmälningar

Men inte blir ni dömda? Det låter ju absurt. Det låter jättevettigt med en pinkod, men som det är nu så borde de ju fria alla som motsätter sig att de ska ha anmält.
 
Sv: Falska anmälningar

Bra!

Att ett sådant stort (relativit) företag bryr så lite om sina kunder skulle ju medföra ramaskri om det hade varit i en annan bransch. :idea:
 
Sv: Falska anmälningar

Nej inte vi eftersom vi ringt förbundet och berättat om det här då vi upptäckte det. Men flera har blivit dömda i diciplinnämnden för att de inte betalt anmavgifter. Kan man inte vara säker på vem som anmält kan man inte heller ställa någon till svars och kräva pengar. Vilket man alltså gör.
 
Sv: Falska anmälningar

Därför att Equipe skulle säkerställa att man inte kan göra det, troligen med pinkod, eftersom det rimmar illa att andra kan anmäla och sen blir du dömd i diciplinnämnden om du inte betaler. Det går alltså inte att bevisa att det är du som anmält, ändå ska du betala.

Men hur skulle det fungera i praktiken ? Som när man skall betala på internetbanken med typ en säkerhetskod eller liknande?
 
Sv: Falska anmälningar

Att man måste ha en pinkod/lösen att logga in med när man ska göra en anmälan.
 
Sv: Falska anmälningar

Jo men då måste man ju registrera sig någonstans i programmet först antar jag och det är väl det som är problemet?
 
Sv: Falska anmälningar

Problemet är att Equipe inte vill lägga in detta och att man därför är helt oskyddad. Vem som helst kan anmäla vem som helst och det är den som blir anmäld som blir betalningsskyldig. Plötsligt dyker det upp en räkning från en klubb där du är efteranmäld i 4 klasser + uppstallning, och du måste bevisa för klubben att det inte är du som anmält.
 
Sv: Falska anmälningar

Problemet är väl skulle jag tippa att det blir en väldig administration runt det hela. Om alla som har licens ska ha ett eget lösenord... De får nog lägga ner en hel del tid, personal och pengar på det vilket betyder att programmet blir dyrare vilket i sin tur betyder att det blir dyrare för oss att tävla på klubbar som har programmet (och "självklart" då också på klubbar som inte har programmet... :smirk: ). Men samtidigt... Kan vi verkligen ha det så här?
 
Sv: Falska anmälningar

Equip är väl det största programleverantörer, men sedan finns det några små, borde inte de gå att när dessa leverantörer får sina uppdateringar från SvRF med licensnummer så kommer även en pinkod till varje licensnummer med, detta licensnummer får man varje år när man har betalt in licensen, när kortet skickas till en. Därefter blir det ens eget ansvar att hålla reda på pinkod och inte lämna ut det.
 
Sv: Falska anmälningar

Därför hade det varit på sin plats att Equipe försökte hjälpa de som drabbats i stället....
 
Sv: Falska anmälningar

Problemet är att Equipe inte vill lägga in detta och att man därför är helt oskyddad. Vem som helst kan anmäla vem som helst och det är den som blir anmäld som blir betalningsskyldig. Plötsligt dyker det upp en räkning från en klubb där du är efteranmäld i 4 klasser + uppstallning, och du måste bevisa för klubben att det inte är du som anmält.

Ja det är ju faktiskt skrämmande :eek:
 
Sv: Falska anmälningar

Egentligen borde det inte vara så svårt för Equipe att ha en kontroll.

Förslag som vi har på mitt arbete ( en av de största aktörerna i världen). Vi har vid starten själv fått ange en kontrollfråga med svar som endast vi själv kan svara på.

Tex, -vid vilken tid stannar postbilen utanför din dörr?

En sådan kontrollfråga kunde ju användas för att säkerställa varje anmälan.

Då klara man sig utan dyrt PIN system.
 
Sv: Falska anmälningar

Det händer absolut ingenting! Equipe vägrar ta ansvar för det som hände, klubben har egtt en styrelseledamot i uppdrag att trycka på hos Equipe. Tyvärr är denna styrelseledamot helt okunnig om datorer. Han har ingen själv, har aldrig sett en internetanmälan och tror på Equipe när de sa att de inte klarade av att plocka fram ip-adressen. Vilket borde vara plätt-lätt att göra om man VILL. .

Verkar som Equipe gjort en riktig miss här. Tidigare variant så syntes det tydligt. Av någon anledning har de missat ip ett tag. USELT!

Jag fick en ip på en av anmälningarna, den spårade vi till en skola i kommunen, sen gick det inte att se vem som använt den datorn. .
Då ska skolan/komunen anmälas. Kommunen är enligt lag skyldig att hålla koll på vem som är inloggad!

Och observera: Trots allt snack från Equipe så är det helt ok fortfarande att gå in och anmäla någon annan till en tävling om man vill. Fritt fram.

Kanske enklare att lösa detta på annat sätt. Måste vi verkligen ha sådan koll? Händer det ofta? Kanske ska klubbarna istället ta lite lättare när liknande uppstår? Hur ska man göra om man inte har Equipe? Om någon skickar in falska anmälningar på papper då?

Jag tycker att sporten kostar tillräckligt, de flesta digitala lösningar kostar!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 424
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej allihopa hoppas ni har en trevlig kväll! Det är så att jag ska rida min allra första La2 start imorrn och är riktigt nervös! Jag...
Svar
0
· Visningar
632
Senast: Hanna2021
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 170
Hästmänniskan (Vet inte om detta är rätt tråd, men provar) Hej! Jag är en 19 årig tjej som verkligen vill rida och tävla på den högsta nivån i...
Svar
9
· Visningar
2 201
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp