Familjefilmer

Madick

Trådstartare
Kom med era bästa tips på filmer (tecknade och vanliga) som passar från 6 år och uppåt, valbart svenskt tal eller om filmen är på svenska. Ska vara intressant nog även för vuxna.

Några av mina favoriter:

Bolt
Bortspolad
Bee movie

Haha, alla på B såg jag nu. Men kom igen, fler filmer! Det finns säkert guldkorn jag missat. Just nu försöker jag komma på någon film till ikväll, barnen har önskat mys-film-fredag.
 
Sv: Familjefilmer

Kör gärna varningar också. Min varning blir:
Bron till Terabithia. Börjar bra men sen är den bara otroligt sorglig och alla blir nedstämda när filmen är slut.
Till Vildingarnas land, inte heller någon film om man vill må bra när man sett klart.
 
Sv: Familjefilmer

Åh vad jag grät när jag såg Bolt :o

Men jag älskar (typ alla) disney filmer. Spirit brukar få gå varm i vår dvd när kompisens 5 åriga dotter är här, då kollar min 3 åring oxå.
 
Sv: Familjefilmer

Hitta Nemo, Madagaskar och Upp (jag grät 3 ggr de första 15 min, varav en gång av lycka) är fantastiskt roliga och bra tycker jag och min sambo, vad barn tycker kan jag inte svara på då vårt första inte kommit ut än :angel:
Lilo & Stitch är bra, jag gråter :D
Shrek-filmerna
Kejsarens nya stil är briljant! :love: Även 2:an är bra.

Jag kan nog komma på fler... :angel:
 
Sv: Familjefilmer

Åh, är Kejsarens nya stil bra? Den har jag inte vågat mig på.

Skulle köpa Draktränaren tänkte jag, men den hade ju inte kommit ut än...
 
Sv: Familjefilmer

Här kommer en radda Animé filmer, av Miyazaki, japansk tecknare. Helt underbara, särskilt den första;

Min granne Totoro
Kikis expressbud
Ponyo på klippan vid havet

Resten av hans filmer är också fantastiska, men kanske lite för otäcka för 6-åringar. Men se dem själv vetja, och bedöm!

Madagaskar håller jag med om, fast den är bäst på engelska.
 
Sv: Familjefilmer

Jag tycker dessa är riktigt roliga
Den andra råkade jag skratta högt när jag satt i restaurangtorget på båten (jag hade lurar) :D

På andra sidan häcken
Monsters vs Aliens

varnar lite för Black Beauty, min lillasyster då 4-6år satt och grät när hon såg den :(
 
Sv: Familjefilmer

Lejonkungen och skönheten och odjuret är mina absoluta favoriter!

Spirit
Bolt
Bilar
Monsters inc
Monster vs aliens
Ice age
Toy story
Alladin
Madagaskar
 
Sv: Familjefilmer

Är din humor något sånär lik min kommer du skratta så du gråter :D
Det är dessutom den enda Disney-filmen jag föredrar att se på svenska!
 
Sv: Familjefilmer

Jag hade också tänkt tipsa om Min granne Totoro och Kikis expressbud! Min två åring älskar Totoro! Här hemma ritar vi Totoro figurer och sjunger Totoro sången:) Båda filmerna är ju helt underbara!!
 
Sv: Familjefilmer

Jag hade också tänkt tipsa om Min granne Totoro och Kikis expressbud! Min två åring älskar Totoro! Här hemma ritar vi Totoro figurer och sjunger Totoro sången:) Båda filmerna är ju helt underbara!!

Jaaa; "Totoro Totoooro, Tototo Totooro!" :)
 
Sv: Familjefilmer

Håller med, rekommenderar också Spirited Away, som jag tycker är den bästa av hans filmer tillsammans med Totoro.

Kalle och Chokladfabriken? Den nya, i regi av Tim Burton.

Och Coraline! Lite läskig kanske, men bra och absolut sevärd för vuxna också. Liksom klassikern A nightmare before christmas.
 
Sv: Familjefilmer

Här hemma gillar hela familjen Asterix filmerna, både de teckande och de "riktiga".
I kväll har det bara varit jag och sonen hemma, han är fem och fick välja film och då blev det Shrek 3, jag tycker att de är riktigt roliga oxå, även om de är bättre på engelska så finns det poänger på svenska oxå.
 
Sv: Familjefilmer

Aha va bra, nu vet jag vem som har gjort Sprited Way! Håller med om att den är bra, får kolla in hans andra filmer nu med då.
 

Liknande trådar

Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 130
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 902
Senast: Fraegd
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 542
Senast: Imna
·
Avel Jag har letat runt lite efter information om hingsten Lipton, och inte hittat så mycket som jag önskar. Tyvärr är väl tvisten om...
Svar
11
· Visningar
3 800
Senast: sinpol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp