Får aldrig någonsin feber?

Jag får ytterst sällan feber. Har haft halsfluss, bihåleinflammation och öroninflammation samtidigt och låg på 38.0. Brukar alltid säga att jag är lågtempad och känslig och jag får hjälp hos läkarna i alla fall.

Har även vårdtagare som är lågtempade och har feber över 37.5 så jag tror inte det är något ovanligt.
 
Har åkt in på akuten ett par gånger, en gång för magen och engång för att axeln var ur led. Båda gångerna har min temp visat 35,7(!). Brukar inte ta min temp i vanliga fall men runt 36 nedre hälft ligger nog min normaltemperatur på men den sjunker bevisligen när jag har riktigt ont.

Lika samma för mig, ligger kring 36°c i normaltemp, men har jag riktigt överjävligt ont så dippar den ner till bara strax över 35°c O_o Vilket fick läkarna en gång när jag kom in med obestämda överkroppsplågor, låg temp och svetten sprutandes från hela kroppen att tro att jag hade en lungemboli eller något annat seriöst fel. Visade sig inte vara det tack och lov, men vad det var vet vi inte än idag :cautious:

Visar tempen strax över 37°c eller högre så har jag feber och frågas det så svarar jag att ja jag har feber, för det har jag ju faktiskt.
 
  • Gilla
Reactions: Is

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 716
Senast: Rie
·
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
21 998
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Hej! Jag har mått jäkligt konstigt i några dagar, men jag kan inte påstå att jag är sjuk egentligen. Min temperatur är normalt ca...
Svar
18
· Visningar
1 389
Senast: Malin L
·
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
38 121
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp