Bukefalos 28 år!

Farmen 2013 - tråden

Sv: Farmen 2013 - tråden

Gillar inte honom heller, alls.
Om jag har förstått det rätt har han bla adhd och panikångest. Har läst att det blir mobbing senare i serien och det skulle inte ett dugg förvåna mig om han är inblandad i det, samt skyller på sina diagnoser och därmed får bete sig som han vill typ....
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

Ännu ett avsnitt. Vad säger man? Det är väl för att jag är van kanske att arbeta hemma på gården, men så mycket folk så vore det väl inga problem att få upp vindskydd och hönsgård som samt sittpinnar och värpreden?
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

Måste vara den sämsta storbonden genom tiderna, kan ju inte delegera ut jobb till nån o gör definitivt inte många knop själv
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

denna unga stockholmspingla trodde jag skulle sitta och måla naglarna men jäklar hon kunnde ju verkligen hålla i en spade och använda sig av den :D

// frej som skulle vilja använda spaden och gräva ner anna anka i ett ljupt hål:devil:
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

KL

Är det bara jag som tycker att avsnitten är sjukt korta, har det verkligen varit så tidigare program? Tycker mig inte få någon bra insikt i avsnitten alls och sen vips är det slut :confused:

Kvällens program kändes bara pinsamt..vuxna människor som flabbar åt ingenting som om det vore ett dagis.. Jag tror att det kommer att spåra ganska mycket och det har ju redan börjat :D
Det som förvånar mig är att de jag trodde skulle vara mer seriösa..har inte varit det hittills, faktiskt helt tvärtom.
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

Jag tror det bara brukar vara 30 min, dvs 20 utan reklam.

*kl*
"Klimakterie kärringen vill ha lite ögongodis", :D Underbart.
Dolores verkar rätt skön.

Paul blir bara jobbigare och jobbigare. Uschiamej:crazy:
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

Och allt detta gnäll om mat, redan. Dom har varit där två dagar och dom svälter :angel: redan, trots att dom har gröt, sill och potatis.
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

*kl

Vad får de ha med sig? Är det ett visst antal saker som på robinson?
Tänkte på att en tjej har smink/örhängen
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

*kl

Har tydligen missat denna tråd :o

Jordå, jag tittar. Vad ska man annars göra nu när man inte har häst för tillfället och BSF är över :o :angel:
Tycker dom verkar ha fått ihop ovanligt många original denna omgång, men jag kanske bara har dåligt minne från tidigare säsonger...
 
Senast ändrad:
Sv: Farmen 2013 - tråden

Sitter som klistrad :) Tycker verkligen dom har "lyckats" med castingen, herregud vilken samling dårar.
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

Ännu ett avsnitt. Vad säger man? Det är väl för att jag är van kanske att arbeta hemma på gården, men så mycket folk så vore det väl inga problem att få upp vindskydd och hönsgård som samt sittpinnar och värpreden?

Nä sånt har vi gjort här hemma på två personer. Dvs vi har varit två med stomresning ( eftersom ingen av oss har 8 armar) och sen har jag själv gjort det mesta annat på de sakerna.
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

kl.
Jag tittar också. Gillar att så mycket ändå är sig likt från när det gick sist. Men Paul tycker jag verkligen inte om. Usch vad jobbig han är. Visst var det han som var med i Ensam mamma söker för några år sen? Om det var han var han lika jobbig då.
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

Plus KungTulle.

Eller hur. Dessutom har dom ju redan lite grönsaker som dom kan gnaga på.
Men nu har dom ju fått kor och höns, vilket jag också tycker var lite redan, så nu kan dom väl sluta gnälla om maten i alla fall.
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

kl

Trots att min ståndpunkt är och alltid har varit, att killar med blonderade slingor och bandana är lägre stående varelser med obefintligt IQ, så trots detta, så blev jag lite kär i just en sån när jag tittade på ett avsnitt farmen i veckan. :d
Bara för det så måste jag ju titta på den här säsongen. Suck. :o
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

*kl

Och där åkte Agnes ut med buller och bång. Jag trodde inte Matilda var så stark faktiskt men samtidigt har jag sett henne i trailers där hon kommenterar saker som ännu inte hänt, så jag kunde ju räkna ut att hon blev kvar. Lite trist med mindre spänning dock :o
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

KL

arligt talat sa tror jag Agnes hade haft en chans, om hon hade haft nagra skor med grepp. Moderiktigt ar kanske inte alltid ratt val i en tvekamp :rofl: trodde faktist att det skulle vara Matilda som gjorde en sadan tabbe.
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

kl

Ska jag vara ärlig så började jag titta mest för att se hur de löste olika problem med att leva "primitivt" men jag tycker det är sjukt jobbigt med att alla är så falska och håller på och baktalar varandra, mobbar etc.

Visst det är kanske det som är dokusåpans grej, och den som är kvar vinner ju en massa pengar så det är väl moroten att gå över lik för att vinna.

Jag hade hellre sett ett gäng i stil med Frank i bonderöven som var tex ute i skogen och skulle bo där en massa månader och skapa sig en försörjning genom SAMARBETE och med några få enkla verktyg som de fick ha från början. Att alla tillsammans använde sina egna kunskaper till gruppens bästa och att alla lär sig av varandra och berikar sig som personligheter och växer i uppgiften.

Sedan när tiden är ute så kunde ju alla deltagare få dela på en mängd pengar som TV bolaget står för och som delades ut efter en poängskala baserat på vilka mål som gruppen uppnått. ( Som de inte visste om från början), så att spänningen hos tittarna ligger bla i att TITTARNA vet poängen för vissa saker men deltagarna vet det inte.

Tex bygga koja xxx poäng
bygga timmerhus xxx poäng
bygga stenhus xxx poäng
skörda säd xxx poäng per kilo säd
göra träkol xxx poäng
tillverka tyg xxx poäng

etc.
 

Liknande trådar

Fritid Jag behöver en app som är pålitlig och som följer i realtid. Man ska inte få info som var aktuell för tio minuter sedan utan var aktuell...
Svar
2
· Visningar
623
Senast: TinyWiny
·
IT & mobiler Hej. Om jag är vän med ngn på FB och Messenger men valt att inte följa hen, om jag då ångrar mig och trycker på "följ"får personen då en...
Svar
6
· Visningar
234
Senast: Grazing
·
Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 337
Senast: skogaliten
·
Tjatter Har ni fyndat något? Jag lämnade in 15 plagg, tror jag det var och fick 10 kuponger. Hittade 8 plagg som fick följa med hem. Blev nöjd...
Svar
2
· Visningar
301
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 3 🐈‍⬛🐈
  • Guldfasanerna
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp