Farmen 2013 - tråden

Sv: Farmen 2013 - tråden

Håller helt och hållet med..

Det är vuxna människor och inget dagis där man springer till fröken.
Det blir ju knappast bättre av att en tredje person hoppar in och ska styra upp det..titta bara hur det såg ut mellan AK, Maria och Paul..det blev ju bara värre :angel:

En del är uppfostrade till att sköta sitt eget och inte lägga sig i andras business. Jag kan klart hålla med henne på orden att hon inte ser sig själv som hård utan andra som känsliga..De som fört liv på farmen är ju känsliga på ett eller annat sätt som behöver leva om så mycket och söka någon slags bekräftelse hela tiden.

Saker som det inte finns något vettigt med att man lägger sig i - håller man sig undan och låter bli.

Ifall nu Martin hade det så jobbigt kunde ju han haft eget ansvar också och gå till storbonden ifall det var det absolut nödvändiga.. Men å andra sidan tycker jag han är en bra kålsupare han med, tjaffs blir bara värre ifall man springer runt till sina "räddare" och pratar skit, tisslar, tasslar.. i stället för att sätta ned foten. Så jag tycker man gräver sin egen grav lite av att göra så
 
Senast ändrad:
Sv: Farmen 2013 - tråden

Eller hur!

AK och Maria var ju sååååå måna om att omhulda alla med kärlek och se till att alla mådde bra när de var storbönder. Jäkla hycklare....jag spyr....
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

I går på slutet ser det ut som Erik och Stefan står mot varandra i något. Duell innan de sista två står mot varandra?

Ska bli spännande i kväll i alla fall :)

I introt står ju erik och har dragkamp med någon väl? Är det finalbilder vi matats med hela tiden? :idea:
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

Håller med. Martin fick mig att vilja spy igår. Så himla rädd kan han inte ha varit, han hade alla på sin sida liksom, det var väl snarare Paul som var utsatt? Och Jannikke kanske höll med Paul, det vet väl inte de andra deltagarna? Känns lite buhuuu, jag är ett litet barn som blir rädd för stora stygga Paul och måste bli tröstad av fröken.

Skulle jag gissa så tror jag att Stefan får som "straff" att de gamla deltagarna inte får rösta honom direkt till final. De kommer istället välja Jannikke, och sen får Erik och Stefan mötas i en tvekamp om den sista finalplatsen. Alternativt att Erik går direkt till final, att Stefan slår ut Jannikke och det blir en fysisk tvekamp i finalen.

Av de gamla deltagarna som är kvar nu tycker jag nästan bara det är Maria och Kalle som uppfört sig någorlunda vettigt (mest Kalle). Jag förstår inte ens varför Agnes är där, hon åkte ut så tidigt så hon lär ju säkert ha hunnit bilda sig en uppfattning om folk och hur Farmen ska skötas.
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

I förr förra programmet satt några av de tidigare deltagarna ute i skogen med något, vad det nu var som de skulle komma överens om när det gällde de som var kvar. Vad var det? Paul sa Erik och Dolores sa Stefan i alla fall.

De skulle komma överens om en person som de får rösta på som klar till final.
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

Jag förstår inte ens varför Agnes är där, hon åkte ut så tidigt så hon lär ju säkert ha hunnit bilda sig en uppfattning om folk och hur Farmen ska skötas.

Men varför menade hon att "fåren var eftersatta". Det lät ju typ som att de var vanvårdade?

Fetare får har jag knappt sett.
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

Undrar jag också. Det enda är väl att det där förbaskade lammet rymmer hela tiden, men det är ju knappast samma sak som att fåren håller på att tyna bort av svält.

Jag tycker det borde vara mer som i Robinson, där deltagarna som åkt ut efter sammanslagningen får komma tillbaka och rösta. De som åkte ut alldeles i början (exempelvis Agnes) har ju varken kommit in i livet på Farmen eller lärt känna deltagarna som är kvar, hur ska hon kunna bilda sig en egen uppfattning? Hennes uppfattning är ju ungefär = Marias och AKs uppfattning, och i alla fall AK verkar sur och bitter fortfarande för att hon åkte ut. Eller att de tre kvarvarande skulle få tävla sig kvar helt och hållet, mycket mer rättvist.
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

De skulle komma överens om en person som de får rösta på som klar till final.

Ja men då blir det spännande att se om de nu röstade för Stefan och han får någon typ av straff eller något, så att han inte står med i finalen. Då kanske det blir en av de andra som blir klar till finalen.
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

Ja, jag tycker nog lite som du att Jannike framstod som mest ärlig. Hon svarade rakt på frågorna utan att på något sätt svara på ett sätt som de andra ville höra. Det kändes lite konstigt när hon svarade att hon är ganska kall och Kalle kände sig lurad för han hade fått uppfattningen om att hon inte var sådan..
Håhåjaja. Ska som sagt bli spännande att se vad som händer ikväll.
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

Jag fattar inte heller varför Agnes satt med och hade kommentarer om både farmarna, skötseln av djuren och gården. Hon kan inte ha fått någon större uppfattning om allt sånt på den lilla tiden hon var där.


Och Martin satt som ett litet ledset barn som någon kompis hade varit dum mot och som ingen hade skyddat och tröstat :p Dumma storbonden Jannike som var så känslokall och inte styrde upp det hela med pekpinnar och förmaningar ;)
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

Men varför menade hon att "fåren var eftersatta". Det lät ju typ som att de var vanvårdade?

Fetare får har jag knappt sett.

Det var ju nått med nån foderhäck. Bagateller.

*kl

Skönt att det blev Jannike och Erik i final.
Skönt också att slippa höra Stefans upstyltade prat.
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

Jaaaaaa! :bump: :banana: Nu bryr jag mig inte ens om vem som vinner, de är värdiga båda två.

Jag tyckte Stefan hade stigit under de sista veckorna, men den här sista veckan nu när han har ballat ur fullständigt så nej, skönt att han inte kom till final. Jag började skratta när han sa att han tyckte att det var skönt att han fick ett straff och såg jätteglad och nöjd ut.
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

Undrar om det blir husförhöret eller något annat som de ska tävla i. Jag tänkte på mellan Erik och Stefan blev det rubbet av alla fysiska grenar. Känns som om det skulle vara något mer en bara en enda gren som husförhöret. Det är ju slutfinalen menar jag och vinna det hela bara genom några frågor i husförhöret verkar lite snörpligt.

Men båda två är verkligen värda att vara i final, tycker jag och båda är värdiga vinnare, så hur det en blir så är det rätt som vinner.

Ska bli så himla spännande i kväll :laugh:
 
Sv: Farmen 2013 - tråden

Det brukar väl bli frågesport typ, om tiden på farmen och de gamla deltagarna. Ett extended husförhör typ?
 

Liknande trådar

Fritid Jag behöver en app som är pålitlig och som följer i realtid. Man ska inte få info som var aktuell för tio minuter sedan utan var aktuell...
Svar
2
· Visningar
610
Senast: TinyWiny
·
Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 264
Senast: skogaliten
·
Tjatter Har ni fyndat något? Jag lämnade in 15 plagg, tror jag det var och fick 10 kuponger. Hittade 8 plagg som fick följa med hem. Blev nöjd...
Svar
2
· Visningar
269
Senast: Migo
·
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 001
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp